Autor Wątek: Połączenie sterociagu z silnikiem  (Przeczytany 160 razy)

Luty 10, 2019, 16:04:07
  • ****
  • Wiadomości: 360
  • Akwen: Warta
W mojej poprzedniej łodzi sterociąg był mocowany zupełnie inaczej niż zwykle się to robi stąd moje pytanie.

Mam na myśli połączenie pancerza sterociągu przy pomocy nakrętki tam się znajdującej z gwintem na silniku.
O ile wiem, końcówka sterociągu przechodzi przez tuleję w silniku przy czym pancerz jest zblokowany z silnikiem poprzez nakrętkę umieszczoną na końcówce pancerza. Jak rozumiem - nakrętkę muszę nakręcić na gwint w silniku. Na moje oko gwint na silniku jest znacznie większy (fi) niż nakrętka ze sterociągu.
Czy sterociągi posiadają różne rozmiary tych nakrętek?
A może mam w silniku wymienić tę tuleję?
A może są tu jakieś przejściówki/redukcje?
Czy czeka mnie wymiana sterociągu?

W instrukcji silnika ten fragment potraktowano pobieżnie a szkic jest w zasadzie nieczytelny. Pewnie sprawa banalna ale jak się to robi pierwszy raz to zagadka.
Z góry dziękuję za pomoc.

P.S. Samo zakończenie czyli pogrzebacz mam.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 10, 2019, 16:14:33
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2828
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Powinien być taki sam gwint ,wystarczy wsadzić w rurkę i przekręcić

Luty 10, 2019, 16:29:31
Odpowiedź #2
  • ****
  • Wiadomości: 360
  • Akwen: Warta
Może i masz rację...
Tak na oko gwint w silniku jakiś masywniejszy się wydaje niż ten na sterociągu.
Na suwmiarkę (taki sobie pomiar) - rzeczywiście, jest szansa na złożenie tych elementów. Widocznie to standard skoro nigdzie nie piszą o tych gwintach.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI