Autor Wątek: Połączenie sterociagu z silnikiem  (Przeczytany 1137 razy)

Luty 10, 2019, 16:04:07
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
W mojej poprzedniej łodzi sterociąg był mocowany zupełnie inaczej niż zwykle się to robi stąd moje pytanie.

Mam na myśli połączenie pancerza sterociągu przy pomocy nakrętki tam się znajdującej z gwintem na silniku.
O ile wiem, końcówka sterociągu przechodzi przez tuleję w silniku przy czym pancerz jest zblokowany z silnikiem poprzez nakrętkę umieszczoną na końcówce pancerza. Jak rozumiem - nakrętkę muszę nakręcić na gwint w silniku. Na moje oko gwint na silniku jest znacznie większy (fi) niż nakrętka ze sterociągu.
Czy sterociągi posiadają różne rozmiary tych nakrętek?
A może mam w silniku wymienić tę tuleję?
A może są tu jakieś przejściówki/redukcje?
Czy czeka mnie wymiana sterociągu?

W instrukcji silnika ten fragment potraktowano pobieżnie a szkic jest w zasadzie nieczytelny. Pewnie sprawa banalna ale jak się to robi pierwszy raz to zagadka.
Z góry dziękuję za pomoc.

P.S. Samo zakończenie czyli pogrzebacz mam.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 10, 2019, 16:14:33
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2963
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Powinien być taki sam gwint ,wystarczy wsadzić w rurkę i przekręcić

Luty 10, 2019, 16:29:31
Odpowiedź #2
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Może i masz rację...
Tak na oko gwint w silniku jakiś masywniejszy się wydaje niż ten na sterociągu.
Na suwmiarkę (taki sobie pomiar) - rzeczywiście, jest szansa na złożenie tych elementów. Widocznie to standard skoro nigdzie nie piszą o tych gwintach.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 20, 2019, 20:26:19
Odpowiedź #3
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Nie chcę zakładać nowego wątku bo pytanie bliskie sterociągowi.

Mam za długie cięgna gazu i biegów. Tak na oko 5,5 m. Cięgna z poprzedniej łodzi, przepływane 2 sezony.
W obecnej łódce cięgna powinny być krótsze, tj. przyjmując naddatek na skręty silnika (1,2mb) wychodzi długość 4,2 mb.
Czy kupić nowe cięgna pod wymiar czy użyć tych co mam i się nie pitolić? Miejsce na ułożenie i zrobienie pętli mam.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Luty 24, 2019, 23:08:44
Odpowiedź #4
Pętla może powodować trudniejszy przesuw manetki. Ułóż pętlę i sprawdź czy nie chodzi zbyt ciężko. Jeśli jest ok zostaw. Jeśli będzie za ciężko wymień,
Pozdrówki
Adam

Luty 25, 2019, 08:46:00
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Dzięki za radę - jak tylko dojdzie do mnie nowa manetka zrobię próbę.
W sumie szkoda byłoby wywalić takie cięgna, nikt tego pewnie nie kupi a w sumie co one przepracowały...
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2019, 16:56:52 wysłana przez Tomasz K »
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Marzec 04, 2019, 16:59:40
Odpowiedź #6
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Manetka założona, cięgna chodzą gładziudko. Brak silnika nie pozwala mi ostatecznie stwierdzić czy te nadzwyczaj za długie cięgna są OK.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Maj 20, 2019, 18:31:12
Odpowiedź #7
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Po próbie na wodzie chyba jednak muszę wymienić sterociąg - maksymalne wychylenie manetki a silnik nie wkręca się na obroty.

Tak jakby na zbyt długich cięgnach (pętle) było za dużo luzu i maksymalne wychylenie manetki nie powodowało całkowitego otwarcia przepustnicy.
Czy dobrze kombinuję?
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI

Maj 20, 2019, 18:36:32
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2963
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
To nie ma nic wspólnego

Maj 20, 2019, 18:41:44
Odpowiedź #9
  • ****
  • Wiadomości: 436
  • Akwen: Warta
Idę na krypę, czapkę zdejmę i pomacham dźwignią - może wyczaję w czym rzecz.
W zasadzie to nie ma tam co źle złożyć bo cięgno od gazu ma tylko dwie możliwe pozycje. Zresztą na poprzedniej manetce (ten sam typ ale topowa a ta jest boczna) wszystko było tak samo zamontowane i hulało.
Idę pogrzebać.
Pela 6,0 + Tohatsu 75 TLDI