maćko1975 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Czołem wszystkim. Juz sie ogłaszałem w dziale Ogłoszen ze kupie spodzine do Mercurego. Ale teraz chodzi mi o sprawe strikte techniczną. Rozebrałem moją spodzine. Wyciagnąłem srube i tak dalej ze dostałem sie do skrzyni. Juz wiem ze 2 na 3 zebatki mam uszkodzone. Niestety urlop trwa, sezon trwa a łodz juz zakonczyła pływanie w tym sezonie, stoi juz za domem a to boli :/. Mam pytanie czy ta zebatka co jest połaczona z wałem napedowym, czy ja mozna wyciagnąc? Jest na niej rowniez nakretka tyle ze nie wiem czy ona jest tam na stałe czy tez mozna ja wykrecic. Ciezko to wytłumaczyc, ale mysle ze Ci co beda chcieli pomóc to dadza rade. Naprawde w razie pytan prosze o pytac :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 jesli chodzi Tobie o tę zebatkę z wałka zdawczego to jest ona przykrecana Podaj mi rok i typ silnika a podesle ci dokumentacje i tam masz opisane co i jak rozebrac i złożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Ale jest ona przykrecana tą nakrętką czy przykrecana jako zebatka a ta nakretka jest sobie tak o? Silnik Mercury 2000r 2sów 60km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 tutaj http://1manual.com/Mercury%20manuals/Service%20Manual%20PDFs/TwoStroke/852572r1/6b.pdf masz narysowane co i jak rozebrac i złozyc jak nie pasuje do twojej spodziny to daj na priv numer seryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek77 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Witam serdecznie,jeżeli już postanowiles rozkrecac to smialo, nie ma tam nic skomplikowanego,tą nakretke od walka pionowego oczywiscie sie odkreca,przydalby sie tylko odpowiednio wyprofilowany klucz ,ale ja sobie poradzilem zwyklym plaskim kluczem,skrecajac na gwint trzeba dac troszke kleju Loctite,przekladnie ta akurat rozkrecilem na najdrobniejsze czesci,przed malowaniem proszkowym, jak coś to pisz smialo.Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Witaj. Kolego Tomku czyli jak rozkrecałej to i musiałes ja skrecic nazat, tak? :). Szczerze z tym odkreceniem moze byc problem. NAkretka jest tak "zapieczona" i objechana ze bedzie ciezko. A powiedz mi czy to jest prawy czy lewy gwint? Na logike to pewno taki kierunek jak bieg wsteczny ale chce sie upewnic ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek77 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Witaj Maciek,gwint jest prawy ,a walek ten tzn pionowy obraca sie tylko i wylacznie zgodnie i razem z obrotami silnika ,pokombinuj zeby jakos zlapac ta nakretke a obracac mozesz za sam walek .Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Ta nakrętka jest bardzo niska i klucz musi być bardzo dobrze spasowany. Najlepiej fajkowy oszlifowany tak, żeby miał ostre krawędzie. Czyli z zeszlifowaną krawędzią prowadzącą. Koniecznie sześcikątny. Jak już dobrze dopasujesz klucz. Wkręć wałek w imadło ( złap tak, żeby ominąć pompkę wodńą), załóż klucz, zablokuj go w środku tak ,żeby sę nie podnosił i odkręcaj całą spodziną. Gwint jest prawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 A powiedzcie mi gdzie moge kupic czesci do przekladni? Zębatki itp. Bo jak narazie ze spodziną cisza wiec musze juz szukac czegos czym mógłbym tego typu sprawe rozwiazac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 A powiedzcie mi gdzie moge kupic czesci do przekladni? Zębatki itp. Bo jak narazie ze spodziną cisza wiec musze juz szukac czegos czym mógłbym tego typu sprawe rozwiazac :) Wogóle dziekuje za taki odzew i pomoc, bede cos kombinował i dam znac jakby cos :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Maciek poszukaj na Ebay.com , ewentualnie możesz kupić nowe części np tu http://www.crowleymarine.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Ta nakrętka jest bardzo niska i klucz musi być bardzo dobrze spasowany. Najlepiej fajkowy oszlifowany tak, żeby miał ostre krawędzie. Czyli z zeszlifowaną krawędzią prowadzącą. Koniecznie sześcikątny. Jak już dobrze dopasujesz klucz. Wkręć wałek w imadło ( złap tak, żeby ominąć pompkę wodńą), załóż klucz, zablokuj go w środku tak ,żeby sę nie podnosił i odkręcaj całą spodziną. Gwint jest prawy. Koledzy ratujcie. Sezon sie jeszcze nie skończyl a pojawiło sie swiatełko w tunelu. Odkreciłem tą nakretke tylko pytanie jak wyciagnąc ten wałek napedzający? Czy walic na siłe czy on sie jakos odkreca, bo nie chciałbym czegos uszkodzic. ABrdzo prosze o w miare szybka odpowiedź. Dzieki i pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Zdemontuj pompkę wodną i dalej: uszczelniacz i zabezpieczenie łożyska . Jeżeli odkręciłeś nakrętkę zabezpieczającą tryb atakujący to możesz wyciągać wałek. Tryb atakujący jest na wielowypuście ale w komlecie z wałkiem i trybami odbierającymi. Żeby nie pomieszać trybów z różnych przełożeń przekładni wielowypusty na wałkach są różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maćko1975 Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Witam! Wszystko juz zdemontowane. Tak jak mówiliscie wystarczyło przysiaść i troszke podłubac i sie udało. Teraz mam takie pytanie. Czy ktoś ma do sprzedania zębatke atakującą i łożysko oporowe do MEcurego bo te czesci mi sie rozleciały i ich potrzebuje :) Jesli by ktos mógł jeszcze pomóc w tej dziedzinie to bardzo był bym wdzięczny :). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.