Autor Wątek: Problem z rozrusznikiem mercruiser 3.0  (Przeczytany 253 razy)

Wrzesień 11, 2017, 10:21:57
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Augustów
  • Akwen: WJM
Mam problem z rozrusznikiem w silniku mercruiser 3.0 LX (1997 rok), jakiś czas temu podczas próby odpalenia urwała się śruba rozrusznika, stary gwint został wykręcony z bloku i rozrusznik dalej działał.
Wszystko było OK około miesiąca. Przy kolejnym odpalaniu śruba znowu się zerwała. Na wieńcu nie ma żadnego wyszczerbionego ani uszkodzonego zęba, nie ma też żadnego luzu.
Zna ktoś może przyczynę tego problemu? Może ktoś miał podobnie.

Wrzesień 11, 2017, 13:39:10
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 623
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Śruba się urwała czy gwint  w bloku puścił?
Wklej jakieś foto.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 11, 2017, 17:04:42
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Augustów
  • Akwen: WJM
Gwint w bloku jest OK. Śruba pękła (To co zostało w bloku wykręciłem lewym wiertłem). Teraz czekam na nową i będę dumać co jest nie tak. Rozrusznik dałem do fachowca to powiedział, że jest wszystko ok. Niby ma delikatny luz na tej zębatce co wyskakuje ale powiedział, że minimalny.

Wrzesień 11, 2017, 21:13:25
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
    • swidnica
  • Akwen: Wody lokalne
moze byc przy rozruchu zbyt wczesny zaplon ,i przed gmp cofa w rozrusznik,czy rozrusznik kreci z latwoscia? czy akumulator jest odpowiedni? czy sroby maja odpowiednia wytrzymalosc?

Wrzesień 12, 2017, 10:36:29
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 623
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Luzu nie powinien mieć, ale jeśli kręci z łatwością i nie ma zgrzytu przy uruchamianiu, to można taki luz ewentualnie pozostawić.
Natomiast  ze względu na ten luz bendiks ma problem z powrotem i to jest przyczyną urwania śruby.
Ja myślę, że zgrzyt przy uruchamianiu występował.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 12, 2017, 11:34:14
Odpowiedź #5
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Augustów
  • Akwen: WJM
Był taki dziwny dźwięk (takie jak by szorowanie). Jak by szczotki ale szczotki są ok. Może tak jak mówicie to przez ten luz na bendiksie rwie mi ten rozrusznik.
A śruby brałem po numerach w sklepie motorowodnym quicksilver więc chyba są ok.

Wrzesień 12, 2017, 15:24:06
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 623
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Zleć elektrykowi, żeby wymienił łożyska i  jeżeli są ślady zużycia  zębatki bendiksu to też wymień cały bendiks.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Wrzesień 16, 2017, 19:26:18
Odpowiedź #7
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Augustów
  • Akwen: WJM
A więc rozrusznik kręci. Zostały wymienione łożyska. Niepokoi mnie dziwny dźwięk z silnika przy kręceniu przez rozrusznik. Tak jak by miał jakiś opór (pewnie przez to urwało te śruby). To te "szumienie" co wcześniej wspomniałem. Już jak silnik załapie to nic nie słychać, działa elegancko.

Wrzesień 16, 2017, 20:38:06
Odpowiedź #8
Coś się przekosiło. Może wał dostał i koło zamachowe bije przód-tył. Może wieszaki rozrusznika są skoszone.
 Poluzuj lekko śruby rozrusznika, zdejmij zrywkę i kręcac rozrusznikiem obserwuj czy rozrusznik nie ,,tańczy".

Wrzesień 16, 2017, 21:11:30
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Augustów
  • Akwen: WJM
Silnik mam wyjęty na palecie bo musiałem urwaną śrubę wykręcić. Co to znaczy "tańczy"? jak śruby miałem luźno to w ogóle nie łapie rozrusznik. W poniedziałek zdejmę pokrywę koła i sprawdzę czy koło zamachowe kręci się prosto.

Wrzesień 16, 2017, 22:13:34
Odpowiedź #10
Kręcąć rozrusznikiem obserwuj co się dzieje. Powykręcaj świece i rozrusznik na krótko.