Skocz do zawartości

Prośba o pomoc z wymianą silnika


MS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem zupełnie nowy na tym forum. Także proszę o wybaczenie jak w złym wątku piszę:)

 

W łodzi Chris Craft (rok 1992) popsuł się silnik OMC 5.7. Takie silniki nie są produkowane od już dawna, nie mogę znaleźć nic na wymianę. Dlatego zacząłem się zastanawiać na jaki silnik mógłbym wymienić by zminimalizować przeróbki (tym samym koszty).

Czy możecie pomóc radą? Ewentualnie też gdzie mógłbym kupić silnik, łącznie z samą wymianą.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu dal do zbadania w innym warsztacie .... łatwo można go zdiagnozować ... np sprawdzając ciśnienie na cylindrach.....  jeśli się okaże ze na 2ch jest słabe to v8 by bezproblemowo odpalało bez nich .... wiec coś dziwne  wyjaśnienie mechanika....

 

a jeśli już odpali i nadal nie będzie w nich słabe ciśnienie czyli mniej niż 10atm bo z tego co pamiętam one maja inny stopień sprężania.... to możesz się zastanowić i rozebrać go ( i tak wyjąc musisz) i sprawdzić co jest powodem..... jeśli pierścienie to wymiana .......

 

jeśli mechanik się nie myli i faktycznie była woda na 2cylindrach to korbowody pogięte.... ale i tak powinien odpalić....

 

pozdro 

 

 

ps: sprawdzenie sprężania koszt około 100zł max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za niecałe 100zł na alledrogo można kupić miernik sprężania, co prawda nie jest to sprzęt profesjonalny warsztatowy, ale spokojnie daje radę i odczyt pokazywał mi taki sam jak na mierniku warsztatowym.

 

w większości przypadków taką V8-mkę może opłacać się naprawiać 

 

w Polsce z częściami od ręki bieda, ale w USA bez problemu części , lub silnik nowy (4-6k $), ew. używany sprawny (1,5k-2,5k $) , W USA kupisz nowy silnik z lat 70-tych , 80-tych, są to z reguły silniki po kapitalnym remoncie sprzedawane jako "new engine", często są po wzmocnieniu..

 

tak jak koledzy pisali, jak układ paliwowo-zapłonowy jest sprawny to on odpali nawet na 6garach i będzie pracował, owszem będzie słychać, że nie pracuje na wszystkich....

 

 

napisze jakie ja miałem przygody z silnikiem V6 Mercury (silnik w aucie)

 

przestał odpalać, trafił do  mającego niezłą opinię sporego warsztatu, zdiagnozowano problemy z elektryką, chyba ze 3 speców siedziało 2-3 dni na odpalaniem jego i się poddali

 

potem trafiłem do niedużego warsztatu wioskowego, gdzie mechanik w 5 minut poprawnie zdiagnozował zerwanie paska rozrządu i koszta rosły mi się w oczach, a wręcz uznałem że czas szukać sprawnego drugiego silnika. Mechanik ten zasugerował iż by nie rozbierał silnika i założył nowy pasek i mam parę procent szans, że jest oki. Miedzy czasie zasięgnąłem innej opinii mechanika speca z Wawy, który stwierdził iż na 100% mam pogięte zawory, zwaloną głowicę i z miejsca nakazał rozbiórkę silnika u niego w celu weryfikacji i podał orientacyjne (duże ) koszty naprawy.  Sam szukając specyfikacji silnika jedną z głównych informacji było iż silnik jest bezkolizyjny, skończyło się na wymianie paska rozrządu, łącznie z robocizną 150zł......  Tak się znają mechanicy .............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...