Wszystko o łodziach i silnikach > Silniki do łodzi

Przygotowanie silnika do zimy [ZABURTOWY]

(1/16) > >>

sparkson:
Procedura dla silnika zaburtowego:

1. Jeśli mamy pełny zbiornik paliwa, lub też go uzupełnimy do paliwa powinniśmy dolać stabilizatora, który ogranicza wytrącanie wody w paliwie i wiąże już powstałą. Dodatkowo dzięki temu że zawiera polimery ogranicza korozję gładzi cylindrowych oraz głowicy..



Jest to też dobry moment na wymianę filtra paliwa. Najlepiej odpalenia dokonać na słuchawkach lub w beczce ze słodką wodą, pozbędziemy się wtedy resztek soli (jeśli pływaliśmy na morzu).

2. Kolejnym krokiem jest pozbycie się wody z układu chłodzenia, w celu uniknięcia rozsadzenia bloku pod wpływem mrozu. Najprostszą metodą jest ustawienie silnika w pozycji wertykalnej, wtedy też cała woda powinna, dzięki niezawodnej sile grawitacji, wylecieć z silnika. Dla 100% pewności można odkręcić np termostat i przedmuchać układ kompresorem.

3. W czasie gdy silnik będzie pracował i będzie nagrzany można wstrzyknąć do gaźnika/gaźników specjalny olej, który pokryje gładzie cylindrowe, i zabezpieczy przed korozją. W przypadku silników o małej mocy powinno doprowadzić to do zgaśnięcia silnika, w innych silnik zacznie się dławić ale nie zgaśnie, wtedy należy wstrzyknąć większa ilość środka i zgasić silnik. Nie jest to wymagane w silnika diesla. Jest to czynność dodatkowa ponieważ stabilizator paliwa który dodaliśmy zawiera polimery, które zabezpieczają przed korozją. Z jakiś powodów możemy nie chcieć wstrzykiwać niczego do pracującego silnika, dlatego można też wykręcić świece wstrzyknąć do każdego cylindra trochę środka i zakręcić kilka razy silnikiem. Można też zastosować olej 2T, zamiast wspomnianego środka.



4. Można również wymienić olej w przekładni, należy w tym celu spuścić stary olej odkręcając najpierw górną, a potem dolną śrubę. Następnie, gdy olej już wycieknie, przez dolny otwór wstrzyknąć olej aż ten pojawi się w górnym otworze. Ogólnie najlepiej zajrzeć do instrukcji serwisowej producenta. Warto zwrócić uwagę na spuszczony olej, jeśli jest "mleczny" tzn. że do przekładni dostała się woda, lub jeśli znajdują się w nim opiłki metalu tzn. że doszło do znacznego zużycia przekładni. W jednym i drugim przypadku należy przyjrzeć się dokładni przekładni, jej zębatkom i uszczelniaczom.

5. Można też skorzystać ze specjalnego sprayu do elektroniki który zabezpieczy wszystkie elementy w silniku przed korozją i utlenianiem.



6. Warto wstrzyknąć specjalny smar (informacja w serwisie lub w serwisówce silnika) w kalamitki dzięki temu będziemy mieli pewność że nic nie będzie pracować na "sucho". Do tego wymagany jest specjalny pistolet:



7. Trzeba też zwrócić uwagę na to gdzie będziemy trzymać łódź, ponieważ może się zdarzyć, iż jakaś mysz lub kuna zainteresuje się naszymi przewodami :D


Jeśli gdzieś popełniłem jakiś błąd, lub coś jest nieściśle napisane, proszę o informację.

Mimo dołożenia wszelkich chęci, mogłem popełnić błąd, wobec powyższego nie ponoszę odpowiedzialności za szkody wynikłe z powodu zastosowania się do powyższego tekstu, pamiętaj zawsze instrukcja oraz zalecenia producenta Twojego sprzętu są nadrzędne.

Zibi:

--- Cytat: sparkson w Listopad 17, 2012, 19:22:54 ---
3. W czasie gdy silnik będzie pracował i będzie nagrzany można wstrzyknąć do gaźnika/gaźników specjalny olej, który pokryje gładzie cylindrowe, i zabezpieczy przed korozją. ...... Nie jest to wymagane w silnika diesla.


--- Koniec cytatu ---

To co polecisz do zaburtowych silników diesla??????

Rozumiem, coś się omskło w opisie ;D

Mariusz:
Tych zaburtowych silników diesla chyba nie ma w Polsce , a jesli są to można je policzyć na palcach jednej reki i jeszcze parę palców zostanie, więc chyba nie ma o co kopi kruszyć.

Jack Sparrow:
Oj Zibi znowu się czepiasz świat nie stoi w miejscu idzie do przodu  :)

Zibi:
Eee tam, zaraz się czepiasz ;)

Wydaje się, że troszeczkę autor przedobrzył w temacie zaburtowców. :P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej