Skocz do zawartości

Regulacje silnika pod obciążeniem- jakie sposoby na obciążenie


qzym
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Jakie macie Koledzy sposoby na obciążenie silnika będącego poza łodzią (stojak) ???

 

Silniczek mam po sezonie obsłużony i chciałem przeprowadzić/sprawdzić podstawowe regulacje tj. obroty jałowe, wyprzedzenie załonu itp.

 

Wiadomo, że obroty jałowe jak i wyprzedzenie powinno się robić ze śrubą i na biegu do przodu.

O ile jeszcze - jeśli powieszę silnik w beczce- jałowe może i da się ustawić, to zwiększenie obrotów nieuchronnie wywali całą wodę z beczki.

Jak zatem można obciążyć silnik w inny sposób??

Macie jakies swoje "patenty" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z tego co się orientuję to tylko wolne obroty trzeba regulować pod obciążeniem- na biegu do przodu. Wyprzedzenie zapłonu tego nie wymaga, proponuję normalnie w beczce, na wolnych obrotach z włączonym biegiem woda się nie wyleje. Do wyprzedzenia zapłonu na max proponuję odłączyć gaźnik/i od dźwigni, przekładnia na luzie i sprawdzać max przyspieszenie. Wtedy obroty wzrosną do ok 2000rpm. Napisz jeszcze jaki masz silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to Mercury 35  2 cyl/2 takt.

Wydaje mi się, że wyprzedzenie zapłonu też pod obciążeniem

 

http://upload.secondsun.pl/img/1512416410timing.jpg

 

- aczkolwiek trudno to sobie wyobrazić - w beczce niewykonalne raczej, no chyba że taki zbiornik

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarum - to dla mnie trochę dziwne.

W każdych innych silnikach np. samochodowych wyprzedzenie zapłonu robi się bez żadnego obciążenia, na jałowych obrotach.

 

O ile jeszcze rozumiem, że w zaburtowym silniku prawidłowe jałowe obroty są na biegu do przodu, ze śrubą w wodzie- i tak się dokonuje regulacji- o tyle - na max obrotach????

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie się śmiać, ale ja test 4 konnego silniczka robiłem w basenie ogrodowym szer 4,80 wys 1.20  ;D doszedłem tylko do ok połowy mocy bo już aluminiowy stelaż się wyginał. Wir po tym był przedni i kręcił się bite 5 min po wyjęciu silnika ... dzieciaki miały frajdę jak w aquaparku  ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  uważam, że regulacja wyprzedzenia zapłonu nie wymaga obciążenia. Oczywiście, jeśli producent tak zaleca to jakieś powody mieli, żeby tak napisać,ale jakie? Wyprzedzenie jest mechaniczne, więc jeśli na luzie przy odkręconej manetce ustawisz 25 stopni  to wydaje mi się, że po włączeniu biegu i rzeczywistym płynięciu na max ta wartość się nie zmieni :) a może się mylę:p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu , to zasadne jest jedynie ustawienie wyprzedzenia pod obciążeniem  na jałowych obrotach (700-800), natomiast ustawienie przy pełnym otwarciu przepustnicy można chyba robić bez obciążenia- dźwigienka i tak mechanicznie pociąga wyzwalacz zapłonu  wraz ze zwiększaniem obrotów, tak więc nie ma to chyba większego znaczenia.

W tym akurat modelu, z tego co doszedłem to na jałowych wyprzedzenie jest 2 st. po TDC(ewentualnie 0 st +/- 2) a przy obrotach WOT 25 st. przed TDC.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...