Autor Wątek: Remont silnika MOCKBA 10  (Przeczytany 3799 razy)

Maj 02, 2018, 03:36:15
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Witam po dłuższej przerwie. W zeszłym roku kupiłem okazyjnie ponton 3,80m pod silnik i chciałbym w tym roku popływać więc zabieram się do remontu silnika mockba. Moj silnik znalesiony w garażu plywał słabo po rozebraniu okazało się że jest do remontu (rysy na dolnym cylindrze jakby tam dostała się woda). Udało mi się tanio kupić mockbe-M niekompletną ale z dobrą główką silnika, którą przełoże do swojego silnika. Dla pewnosci zdjąłem uszczelke pod głowicą bo brakowało swiec i chciałem zobaczyć czy tam nie ma syfu albo jakiegos przedmiotu, wyczysciłem wszystko co sie dało, cylindry wyglądają bardzo dobrze dla pewnosci wlałem mixol na tłoki i nie ubywa go czyli pierscienie sa ok teraz musze kupić nową uszczelkę, może splanuje głowice i czas na składanie.

Moje pytanie z jakim momentem dokręcać sruby głowicy?

Maj 15, 2018, 01:13:42
Odpowiedź #1
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Sternik motorowodny
    • Kuj-Pom
  • Akwen: Wody lokalne
Jak to mówił mój dziadek. Z czuciem dokręcaj !  :) to nie silnik F1. A z planowaniem głowicy bym uważał, dwusuwy zbytnio tego nie lubią.
Polsport Kasia + Neptun 23

Maj 15, 2018, 17:19:08
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 195
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Dlaczego 2-suwy nie lubia planowania glowicy?

Maj 15, 2018, 20:29:31
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Sternik motorowodny
    • Kuj-Pom
  • Akwen: Wody lokalne
Nie no trochę przesadziłem , ale po prostu moje zdanie jest takie że jeśli nie ma konieczności to nie robić.
Polsport Kasia + Neptun 23

Maj 15, 2018, 22:50:04
Odpowiedź #4
Zmienia się stopień sprężania, dlatego nie wolno przesadzić

Maj 16, 2018, 06:42:19
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Radziecka myśl techniczna to nie japońskie cudeńka... te silniki przystosowane były do spalania "wszystkiego" co się pali więc nie robił bym z tego wzrostu stopnia sprężania jakiegoś demona... rzecz rozbija się głównie o zjawisko spalania detonacyjnego a te występuje głównie podczas pracy na paliwie o niskiej liczbie oktanowej... Pominąwszy przypadki "chrzczenia paliwa" dziś już nie uświadczy się paliw o LO mniejszej niż 94 a w czasach ZSRR to był luksus. Uważam więc, że wyrównanie głowicy w rozsądnym zakresie nie wpłynie źle na trwałość silnika. W tym przepadku większą uwagę przywiązał bym do jakości uszczelki pod głowicą, śrub ją mocujących itd. Faktem jest, że pierścienie tłokowe i ułożyskowanie korbowodu będzie nieco bardziej obciążone ale tym też nie przejmował bym się zbytnio bo podczas spalania mieszanki ciśnienia są nieporównywalnie większe niż podczas suwu sprężania, warto też poświecić nieco czasu na  ustawienie zapłonu.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Maj 23, 2018, 21:00:34
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Dzieki za odpowiedzi jezeli bede planowac glowice moge dorobić grubszą uszczelke bo nie mam zaufania do niby nowych uszczelek lepiej bedzie zlecic dorobienie na wzór starej (koszt 60-100zł w mojej okolicy). W instrukcji nic nie piszą o momencie dokrecania wiec dokręce 1-wsza śrube z czuciem kluczem dynamometrycznym i reszte potem tak samo. U mnie nie da się ustawić zapłonu jedynie platynki sie ustawia (wg instrukcji miedzy 0,4 a 0,55mm ja ustawiam na 0,45)
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2018, 21:22:00 wysłana przez BECZKOWIEC »

Lipiec 31, 2018, 17:16:11
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Głowica i blok wróciły z planowania blok seszlifowany o 0,05mm glowica 0,15mm. Głowica bedzie z mojej starej moskwy, okazało się że była w niej szczelina co było przyczyną dostania się wody do dolnego cylindra i jego zatarcia prawdopodobnie wada fabryczna. Uszczelka sie juz dorabia, będzie grubsza o 0,2mm od fabrycznej z racji planowania. Do silnika wleca też nowe tłoki i pierścienie.

Jaki powinien być luz na zamkach pierścieni?

Lipiec 31, 2018, 18:15:29
Odpowiedź #8
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Nie będę się upierał ale niewielki wzrost ciśnienia sprężania ( z powodu obróbki bloku i głowicy) nie byłby tak szkodliwy. Te silniki przystosowane były do paliw o niskiej liczbie oktanowej dlatego były "odprężone" Jaki jest koszt wykonania uszczelki pod głowicę?
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Lipiec 31, 2018, 19:30:12
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Zalezy gdzie robisz, tam gdzie ja robie (w Mysłowicach, 20km ode mnie) 80zł, na allegro albo na innych ogłoszeniach zwykle biorą 65 za cylinder czyli 130+ ewentualna wysyłka. Niektórzy nie potrafili okreslić kosztu bez obejrzenia.
Widziałem też na olx niby nowa z PRL-u ale jak zobaczyłem jej powierzchnie na zdjęciu to odpusciłem bo skończyłoby się zatarciem kolejnego silnika.
Grubość uszczelki i tak nie miała wpływu na cene fabryczna ma 1,8mm moja bedzie miała 2mm gośc mi mówił że maksymalna grubosc to akurat 2mm.

Lipiec 31, 2018, 19:39:09
Odpowiedź #10
  • ***
  • Wiadomości: 249
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Czyli nie ma tragedii biorąc pod uwagę absurdalne ceny uszczelek (nawet tych najprostszych) do silników z drugiego obszaru płatniczego.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Lipiec 31, 2018, 23:26:00
Odpowiedź #11
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Zgadza się nawet ten moj remont nie bedzie specjalnie drogi bo za planowanie obu stron zapłaciłem 60zł,80 uszczelka,100 tłoki z pierscieniami (na starych tez by jeszcze sporo pochodził ale jak miałem nowe wczesniej kupione to je założe), niekompletny silnik-dawca 200zł czyli generalny remont zamknie się w 500zł ale tylko dlatego że sam wszystko robie łacznie z dorabianiem uszczelek np. od gaznika albo spodziny. Poza tym mam sporo części z silnika-dawcy które sobie schowam gdybym sprzedał wyszłoby taniej za samą srube dostałbym 100zł ale wole ją mieć na zapas.

Sierpień 06, 2018, 02:16:21
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Jest nowa uszczelka głowicy, można zacząć składać. Na początek umyłem silnik płynem do mycia silników i porządnie do przepłukałem żeby nie było opiłków po planowaniu. Przed złożeniem myślę o pomalowaniu go srebrzanką ale jeszcze się nad tym zastanowię. Fabryczne śruby w bloku są na płaski śrubokret i chciałbym je zastąpić 6-kątnymi bo odkręcenie oryginalnej zapieczonej sruby jest kłopotliwe wiec zamierzam sie wybrac do sklepu po śruby twardości 10,9 z łbem szesciokatnym.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2018, 02:25:40 wysłana przez BECZKOWIEC »

Sierpień 06, 2018, 04:38:46
Odpowiedź #13
  • ***
  • Wiadomości: 144
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Siemka

Proponuje wymienić zapłon na elektroniczny o wiele lepiej Pali i lepiej się pływa oraz nie trzeba regulować co jakiś czas.
moja mockba dobrze ustawiona na tych "młoteczkach" czy jak się to zwie pływała tak
https://www.youtube.com/watch?v=lQvaTTSShQk
https://www.youtube.com/watch?v=J0B46Nxc4eE

a tak działa tylko że w beczce z zapłonem elektronicznym https://www.youtube.com/watch?v=JwJYz5vmFyk
od 1-2 sznura paliła, po zgaśnięciu mniejszy problem z odpaleniem i chyba prędkość urosła (koło 30km/h w 2 osoby)
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7m silnik Mercury 75km 4 suw
Do sprzedania jest Ponton Honda T30 (3m długi aluminiowa składana podłoga za 2100PLN w dobre ręce
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Sierpień 08, 2018, 01:49:12
Odpowiedź #14
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Siemka

Proponuje wymienić zapłon na elektroniczny o wiele lepiej Pali i lepiej się pływa oraz nie trzeba regulować co jakiś czas.
moja mockba dobrze ustawiona na tych "młoteczkach" czy jak się to zwie pływała tak
https://www.youtube.com/watch?v=lQvaTTSShQk
https://www.youtube.com/watch?v=J0B46Nxc4eE

a tak działa tylko że w beczce z zapłonem elektronicznym https://www.youtube.com/watch?v=JwJYz5vmFyk
od 1-2 sznura paliła, po zgaśnięciu mniejszy problem z odpaleniem i chyba prędkość urosła (koło 30km/h w 2 osoby)

Dzięki za radę zastanowię sie nad tym rozwiązaniem chociaż wole czystą mechanikę bo lubie ustawianie platynek ewentualnie pomyślę o dorobieniu tulejki wału przy iskrowniku o innym kształcie żeby zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu podejrzewam że w tym tkwi problem o którym piszesz. Co do twojej propozycji gdzie kupić elektroniczny zapłon lub z jakiego silnika?
Widzę że też wymieniłeś sruby tyle że na imbusowe. Z jakim momentem dokrecałes śruby głowicy? Twoja spodzina też cieknie? bo z tego co pamietam moja cieknie z górnej częsci podejrzewam łożysko albo uszczelniacz wału od spodziny. jest na to jakiś sposób albo da się to gdzieś kupić?