Autor Wątek: Remont silnika MOCKBA 10  (Przeczytany 4231 razy)

Październik 14, 2018, 21:14:31
Odpowiedź #105
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Kurde kiedy ten pech skończy mnie przesladować? Dzisiaj była kolejna nieudana próba pływania. Nie było iskry, mój błąd że nie próbowałem odpalic silnika w beczce przed pływaniem. Prawdopodobnie spaliły się cewki bo sprawdziłem przerwe na platynkach i na świecach i wszystko było OK. Ogolnie i tak było fajnie nawet na wiosłach.

Październik 14, 2018, 23:23:28
Odpowiedź #106
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5453
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cierpliwy jesteś  ;)
Nie bez powodu na wodzie nie widać ruskich silników. Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem taki na wodzie.
Nie lepiej wziąć na warsztat coś ciekawszego?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 15, 2018, 06:19:45
Odpowiedź #107
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Musti nie znasz sie i tyle. Jak masz juz zrobiony ruski silnik to jest on naprawde dobry i malo awaryjny.


Ps cewki padaja naczesciej jak nie moga oddac energi do swiecy ktora jest uziemiona (dotyka metalowej najlepiej niemalowanej czesci silnika )
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 15, 2018, 10:06:44
Odpowiedź #108
  • ****
  • Wiadomości: 254
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdził bym kondensatory przy przerywaczach... cewki też ale jakoś mniej na nie stawiam.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Październik 15, 2018, 10:32:56
Odpowiedź #109
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5453
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Musti nie znasz sie i tyle. Jak masz juz zrobiony ruski silnik to jest on naprawde dobry i malo awaryjny.

To ciekawe dlaczego prawie nikt na nich nie pływa?
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 15, 2018, 13:14:29
Odpowiedź #110
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Musti nie znasz sie i tyle. Jak masz juz zrobiony ruski silnik to jest on naprawde dobry i malo awaryjny.

To ciekawe dlaczego prawie nikt na nich nie pływa?
no bo "..jak już masz zrobiony..." :-)
a to nie jest silnik do zrobienia - tylko do robienia :-(
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Październik 15, 2018, 19:22:25
Odpowiedź #111
  • ****
  • Wiadomości: 254
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Tak sobie myślę... i gdybym miał takie problemy to zaczął  bym od początku... zdjął bym koło magnesowe, iskrownik i rozebrał go w drzazgi. Sprawdził bym cewki, przerywacze, kondensatory. Masy tych elementów, połączenia izolatory itd. ale... zdejmując iskrownik rób to powoli i delikatnie. Być może by płynnie się poruszał posmarowałeś powierzchnie pracy smarem... a ten teraz skutecznie utrudnia przepływ prądu pomiędzy korpusem silnika a płytą iskrownika... i dlatego trzeba dobrze obejrzeć miejsca współpracy pod kątem zaczernień spowodowanych iskrzeniem pomiędzy tymi elementami.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Październik 15, 2018, 19:59:24
Odpowiedź #112
  • *****
  • Wiadomości: 1064
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Jedni lubią pływać, a inni grzebać. ;) Ja akurat wolę pływać, a jak chcę pogrzebać, to grzebię przy modelach RC.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Październik 15, 2018, 20:05:02
Odpowiedź #113
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Po pierwsze trzeba sprawdzic czy jest iskra na obu cylindrach. Po 2 trzeba sprawdzic czy sa one ustawione dobrze a nie naprzemian.  Po 3 jak wcześniej napisałem i takbym wziął zaplon od wietieroka elektoniczny. Po 4 jak nie masz sily juz szarpac uzyj wiertarki do rozruchu lub mocnej wkretarki. Po 5 gaznik tu regulacja najpier e beczce a potem do pol obrotu na wodzie na max manetce. po 6 moska jest jednym z najlepszych silnikow ruskich jakie widzialem i dobrze uzytkowana posluzy bardzo dlugo
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 15, 2018, 21:01:08
Odpowiedź #114
  • *****
  • Wiadomości: 1064
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Niby tak, ale jakby nie patrzeć mamy XXI wiek. Co innego gdyby to był "drugi" silnik. Taki kolekcjonerski, "perełka" . Kolega ćwiczy ten silnik od wiosny, a pływa na wiosłach i mimo szczerych chęci końca nie widać. Podziwiam upór i zacięcie, ale ja bym chciał pływać!!!
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Październik 16, 2018, 02:27:31
Odpowiedź #115
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Bez przesady na wiosne zacząłem bardziej myśleć o remoncie niż go robić tak na poważnie zabrałem się za niego w sierpniu i ze swojej winy jeszcze nie pływam bo spier..łem sprawe przy montazu nie zaznaczając wcześniej gory i dołu korbowodu. Mam cały iskrownik z pierwszego silnika więc najprosciej będzie go wymienić bo chyba że padły same "kondziory". Rzeczywiscie lekko posmarowałem cały wał żeby koło magnesowe można było łatwo ściągnąć. Na żadnej świecy nie było iskry. Jest jeszcze szansa na pływanie bo na weekend na być w nie najgorsza pogoda ale musze wczesniej odpalić silnik w beczce.

Październik 16, 2018, 06:13:10
Odpowiedź #116
  • ****
  • Wiadomości: 254
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej... zrobilibyśmy tak jak radzi kolega - dalibyśmy napęd z wiertarki a pod przewody zapłonowe podłączył bym lampę stroboskopową i byśmy wiedzieli co dzieje się z zapłonem na obu garach. Smar na wale w niczym nie przeszkadza - możne jedynie ułatwić ścięcie klina... mi chodziło o pewne połączenie pod względem elektrycznym podstawy cewek z korpusem silnika.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Październik 16, 2018, 19:06:49
Odpowiedź #117
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej... zrobilibyśmy tak jak radzi kolega - dalibyśmy napęd z wiertarki a pod przewody zapłonowe podłączył bym lampę stroboskopową i byśmy wiedzieli co dzieje się z zapłonem na obu garach. Smar na wale w niczym nie przeszkadza - możne jedynie ułatwić ścięcie klina... mi chodziło o pewne połączenie pod względem elektrycznym podstawy cewek z korpusem silnika.

Klin na pewno się nie zetnie bo jest specalnie dorobiony i bardzo ciasno spasowany. Żeby dać napęd z wiertarki musiałbym wymienić koło magnesowe na takie z zębatką. Jak nie ma iskry to lampa nic nie da bo wcześniej silnik odpalał a wszystko było identycznie ustawione. Dzieki że chcesz pomóc ale muszę sobie z tym sam poradzić chyba wymienie cały iskrownik na ten ze starego silnika.

Październik 16, 2018, 20:35:29
Odpowiedź #118
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
A wiec odkrecasz szarpanke co jest na 3 sruby i zakladasz na wiertarke nasadke podejze 17 i krecisz zgodnie z ruchem wskazowek zegara. Jak padly ci cewki to kup od skutera one napewno beda ok cena okolo 40zl sztuka a beda nowe.
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 16, 2018, 22:05:45
Odpowiedź #119
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Łódź
  • Akwen: Jeziorak
Iskry na dwóch świecach nie mogły zdechnąć jednocześnie z powodu cewki, przyklejenia się przerywacza, kondensatora itp, bo to są osobne układy dla każdej świecy. W starych 10-kach nie było zwieracza do wyłączania, ale może kabelek od masy się ukruszył?