Autor Wątek: Remont silnika MOCKBA 10  (Przeczytany 4717 razy)

Sierpień 17, 2018, 13:01:59
Odpowiedź #30
  • ****
  • Wiadomości: 264
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Jaki układ zastosowałeś? gotowca czy samoróbkę?
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Sierpień 22, 2018, 02:05:22
Odpowiedź #31
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ostatnio prace przyspieszyły, w tym tygodniu planuje odpalenie silnika w beczce. W ciagu ostatnich 2 dni dorobiłem 2 brakujace uszczelki z materiału na uszczelki, załozyłem nowe pierscienie na nowe tłoki, przełozyłem korbowody ze starych do nowych tłoków, wlutowałem w iskrownik nowe sportowe przewody zapłonowe NGK i pomalowałem srebrzanką obudowe silnika. Kupiłem też zestaw do pomiaru kompresji.

Sierpień 22, 2018, 21:19:54
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 238
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Układ zapłonowy weź z Wieteiroka 8m znacznie polepszy to odpalanie i nie trzeba ciągle regulować (bo śrubki popuszczą po iluś godzinach itp) tylko poproś o komplet z kołem zamachowym i łyżwą co gaźnik się otwiera i będziesz zadowolony:). Cewki kup na aledrogo od chińskiego skutera za 30-50zł i masz problem z głowy z elektroniką na parę sezonów:)
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Sierpień 23, 2018, 03:59:15
Odpowiedź #33
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Układ zapłonowy weź z Wieteiroka 8m znacznie polepszy to odpalanie i nie trzeba ciągle regulować (bo śrubki popuszczą po iluś godzinach itp) tylko poproś o komplet z kołem zamachowym i łyżwą co gaźnik się otwiera i będziesz zadowolony:). Cewki kup na aledrogo od chińskiego skutera za 30-50zł i masz problem z głowy z elektroniką na parę sezonów:)

Dzięki za rade ale na razie zostanę przy oryginale bo lubie grzebać przy silniku i nie oczekuje od moskwy że bedzie bezawaryjna. Do łodzi zabiore ze sobą 2 walizki narzedzi wiec regulacja przerwy na platynkach nawet na wodzie nie bedzie problemem. Jeżeli byłyby jakieś wielkie problemy z zapłonem zrobie tak jak mi radzisz.

Sierpień 23, 2018, 11:05:53
Odpowiedź #34
  • ***
  • Wiadomości: 197
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
również polecam przeróbkę na zapłon od wietieroka 8, cewki WN od 8M też można zostawić, są ok.

Sierpień 24, 2018, 02:21:35
Odpowiedź #35
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Prace dobiegają końca silnik prawie złozony wymieniłem uszczelniacz wału (przełozyłem ze starego silnika bo tam byl dobry uszczelniacz a lozyska igielkowe byly w agonalnym stanie), wszystkie śruby wymieniłem na nowe klasy 8.8. Została mi do przykrecenia głowica i dolna obudowa ale żeby przykrecić głowicę zrobić muszę skrócić sruby klasy 10.9 z 40 do 30mm (nie bylo w sklepie 30mm) lub pojsc na łatwizne i dac śruby klasy 8.8 bo takie mam 30mm.

Moje pytanie jakie świece załozyć i jaki olej dolewać do paliwa bo chciałbym cos lepszego niz mixol?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2018, 02:28:10 wysłana przez BECZKOWIEC »

Sierpień 27, 2018, 05:46:14
Odpowiedź #36
  • ***
  • Wiadomości: 238
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ładnie to wygląda. a jeśli chodzi o zapłon zrób jak uważasz ale i tak będziesz jeszcze dłubał przy silniku poprawiając kąty testując nowe ustawienia położenia punktu dania iskry itp:) ustawiania mieszanki paliwo-powietrze może dorobisz nową łyżwę by gaźnik dawał już wcześniej więcej paliwa. zabawy masz co niemiara:D dla upartego jest jeszcze poszukania jakiegoś rozrusznika z prawymi obrotami (i tu przyda ci się właśnie ten zapłon od wieteiroka)
Moja nowa zabawka to Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik śruba 3x13x17
Co już miałem u siebie:) Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km Ponton Honda T30 3m

Sierpień 27, 2018, 09:40:05
Odpowiedź #37
  • ****
  • Wiadomości: 264
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Jaki masz pomysł na malowanie elementów stopy, spodziny i miski silnika? nie chodzi mi o kolorystykę ale o rodzaj farby.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Sierpień 28, 2018, 01:21:43
Odpowiedź #38
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Jaki masz pomysł na malowanie elementów stopy, spodziny i miski silnika? nie chodzi mi o kolorystykę ale o rodzaj farby.

Może farba do silników zaburtowych https://www.farbyjachtowe.pl/farba-nawierzchniowa-do-silnikow-w-sprayu-p-1340.html
Sam malowałem ta farbą pokrywę zaworów wczesniej dałem podkład tej samej firmy a potem lakier bezbarwny zaroodporny innej firmy i nie jestem za bardzo zadowolony bo pokrywa zrobila sie matowa i po pol roku wygląda coraz gorzej hmm może popełniłem jakiś błąd i należało po każdym malowaniu utwardzić w piekarniku w 150 stopniach?? W zalaczniku zdjecie bezposrednio po pomalowaniu i po paru miesiacach. Chyba najlepiej dac do malowania proszkowego jak masz jakiś zaufany zakład z drugiego auta wcześniej dałem do proszku w tym samym kolorze i po roku uzytkowania wygląda tak samo jak po pomalowaniu. Na twoim miejscu dałbym do malowania proszkowego bo farby wyszła mnie cenowo tak samo jak proszek a efekt był lepszy tylko przez miesiąć.

Sierpień 28, 2018, 01:55:27
Odpowiedź #39
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
dla upartego jest jeszcze poszukania jakiegoś rozrusznika z prawymi obrotami (i tu przyda ci się właśnie ten zapłon od wieteiroka)

Rozrusznika na pewno nie będę zakładał bo nie jestem babą i nie zależy mi żeby wszystko się leciutko uruchamiało na wciśniecie guziczka, z samochodami jest tak samo wspomaganie,abs,czujniki parkowania czy inne wynalazki mnie tylko wku...ją, lubie czystą mechanikę dlatego tego nie mam i jestem zadowolony.

Silnik dzisiaj złozyłem jutro pierwsze odpalenie. Dorobiłem dolny uszczelniacz wału, śruby głowicy dokreciłem momentem 15nm, kupiłem świece NGK B6HS, olej castrol 2T i złozyłem resztę.
Zostały mi 2 elementy nie wiem od czego, wie ktoś może gdzie to ma być zamontowane (foto w ostatnim załączniku)? bo składałem na pamięć nie robiąc zdjęć a rozbierałem w zeszłym roku i mogłem zapomnieć. Ten castrol 2T bedzie dobry czy jakiś lepszy olej polecacie?

Sierpień 28, 2018, 05:51:56
Odpowiedź #40
  • ****
  • Wiadomości: 264
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Uwierz mi na słowo... sam nie jestem "babą" ale teraz kupiłem (za grosze) radziecki silnik Wicher 30Elektron w stanie zaskakująco dobrym z rozrusznikiem właśnie... a dlaczego? bo nie bycie baba po latach poskutkowało tym że stawy mi wysiadły i mogę coraz mniej - dlatego staram się teraz ułatwiać sobie życie, do emerytury jeszcze trochę a motorowodniactwo wymaga jednak sprawności fizycznej. By było trochę na temat, znalazłem na rosyjskiej stronie producenta poliuretanowych wirników do pompy. Watro było by znaleźć sposób na ich zamówienie. Dość powiedzieć że są 6-krotnie tańsze niż w polskich sklepach.

te elementy to aby nie zamknięcie czapy?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2018, 06:19:29 wysłana przez Ikis »
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Sierpień 28, 2018, 12:33:23
Odpowiedź #41
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Wicher jest cięższym silnikiem więc rozrusznik ma sens tym bardziej że juz kupiłeś z gotowym rozrusznikiem ja nie zamierzam specjalnie przerabiać silnika pod rozrusznik poza tym nie zmieścił by sie w oryginalnej obudowie.

Te czesci na pewno nie pochodzą od czapy bo do mojej czapy uchwyty sa oryginalnie przyspawane.

Sierpień 29, 2018, 14:07:36
Odpowiedź #42
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Wczoraj odpaliłem silnik na podwórku odpalił za 4-tym razem po 2 sekundach zgasł, drugie odpalenie za drugim razem też zgasł, potem zwiekszyłem dawke paliwa odpalił za 1-wszym razem i juz ładnie chodził zgasiłem go po 10 sekundach bo było pozno (ok. godz 21) i wszyscy zaczęli się gapić w okna i je zamykać bo było duzo dymu.
Zauważyłem 2 usterki:wyciek z uszczelki gaznika i filtra paliwa. Gaznik rozebrałem i okazało się że powierchnia styku z uszczelka na dolnej części ma wgłębienia na 0,5mm w 2 miejscach więc rozebrałem gaznik z drugiego silnika i podmieniłem dolną część (górna zostaje z mojej bo nie ma luzu na ośkach i jest w idealnym stanie). Dzisiaj dokupie uszczelke filtra paliwa i odpale ale tym razem troche wcześniej i w garażu z założoną obudową żeby nie było widać tyle dymy i było ciszej żeby ludzie się tak nie gapili.

Co do tej brakujacej części to Ikis miał racje ona pochodzi z czapy dawcy a ten element wywiozłem na złom bo i tak nie miałem górnej części.

Na razie jestem zadowolony z pierwszego odpalenia moze delikatnie mnie niepokoji kompresja sprawdziłem tylko na górnym cylindrze i tylko 4 bary ale silnik był praktycznie zimny i wyczytałem że to się mierzy na otwartej przepustnicy a ja o tym nie wiedziałem wiec trzeba będzie to powtórzyć.

Sierpień 29, 2018, 16:02:54
Odpowiedź #43
  • ****
  • Wiadomości: 264
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Dymieniem aż tak się nie przejmuj. To normalne przy odpalaniu silnika po remoncie. wszytko pewnie obficie smarowałeś i dymienie jest tego następstwem. Później wszystko powinno się unormować a stosując oleje dobrej jakości nie powinno być źle (zważywszy, że zalecana mieszanka to chyba 1:25) więc dymić trochę może. Pilnuj chłodzenia... to pięta achillesowa.
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Sierpień 29, 2018, 20:28:33
Odpowiedź #44
  • ***
  • Wiadomości: 141
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Dymieniem aż tak się nie przejmuj. To normalne przy odpalaniu silnika po remoncie. wszytko pewnie obficie smarowałeś i dymienie jest tego następstwem. Później wszystko powinno się unormować a stosując oleje dobrej jakości nie powinno być źle (zważywszy, że zalecana mieszanka to chyba 1:25) więc dymić trochę może. Pilnuj chłodzenia... to pięta achillesowa.

Wiem że dymienie po odpaleniu jest normalne mi to nie przeszkadza tylko nie chce całej okolicy zadymić. Wiem że te silniki miały problemy z chlodzeniam ale jakieś 3 lata temu wymieniłem wirnik na nowy dorobiłem też klin który ciasno wpasowuje się w wał i nie ma szans się obrócić co było częste przy normalnym klinie. Jeszcze przed odpaleniem obróciłem kilka razy wałem żeby się upewnić że jest chlodzenie. Zalecana mieszanka to rzeczywiscie 1:25 ja dałem troche wiecej oleju bo w czasie docierania zalecaja 1:10. Muszę sobie jeszcze dorobić przyrząd do sciagania koła magnesowego żeby nie walić młotkiem żeby sciągnąć koło zamachowe