Nomad Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Mam pytanie do posiadaczy i nie posiadaczy silników o mocy 115 kM. Stanąłem przed dylematem - jaka marka - bo moc już znana - producent łodzi określa max 120 kM. Łódka 630 kg , 5,5 mtr dla 2-ch a sporadycznie 4-ch osób . Siłą rzeczy wychodzi 115 kM bo 120 nie widzę u producentów. Być może 100 kM byłoby dobrym wyborem ? NIe wiem , nie miałem możliwości sprawdzenia tej wielkości łodzi na słabszym silniku. W rachubę wchodzi silnik fabrycznie nowy. W moim wyobrażeniu nie biorąc pod uwagę ceny kolejność wyboru jest następująca : - Yamaha - Mercury - Suzuki - ...może Honda przy 100 kM Biorąc pod uwagę monetę : - Suzuki - Mercury - Yamaha Kusi mnie temat niezależnych importerów /Suzuki/ ze względu na monetę ale to trudny wątek. I co teraz ? Kto użytkuje te marki w w/wym mocy ? Proszę o opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Nie wiem jak w Suzuki ale w razie czego Mercury ma słaba dostępność części [dwa tygodnie wiekszosc]i cena ich powala. Wolałbym poczytać moze o Suzuki czybczasem nie lepiej ale jak masz możliwość to kup yamaszke na pniu zawsze się potem sprzedają za kwoty dość duże bo każdy ma już w głowie że Yamaha to taka niby niezawodna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Nie będę zakładał nowego wątku. Zadam jeszcze jeden problem do rozkminy. Jak wygląda temat przewymiarowania silnika ? Producent określa łódź na 130 kM a armator zakłada silnik 140 kM ? Pomijam kwestię gwarancji jeśli łódź jest nowa i kwestie techniczne bo +10 kM do 130 kM pawęży nie urwie. Natomiast nurtuje mnie temat ewentualnych skutków prawnych w razie zdarzenia w Polsce lub gdzieś poza Polską np Cro. Co wtedy ? Zna ktoś takie przypadki ? Zwykła kontrola Policji wodnej lub co gorsza przykry wypadek , niekoniecznie ciężki typu np obtarcie w porcie obcego jachtu wartego trochę więcej niż limuzyna rządowa 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Właściwie sam sobie odpowiedziałes ... Jak się nie boisz Evinrude to 115 HO to jest tak naprawdę 120-125 bodajze KM silnik. Moc rzeczywista może różnić się od mocy, którą deklaruje producent +-10% Evinrude deklaruje, ze silniki HO są w tej górnej granicy tolerancji. Czyli będziesz w zgodzie ze wszystkimi regułami i przepisami a będziesz mieć ciut mocniejszy silnik z dobrym "dołem". Pod warunkiem, że nie boisz się 2T, drogiego oleju XD100, i że Evin zbankrutowal (czyli 10lat dostepności części i ew trudność z odsprzedażą za kilka lat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Kolego Ogórek - Evina poprzednio nie brałem pod uwagę ze względu na kosmiczność technologiczną. Tym razem też nie biorę go pod uwagę z powodu powyższego + z powodu zawinięcia się firmy. O serwisach nie będę pisał bo do pierwszego jako takiego mam ponad 400 km. Evin odpada calkowicie. Tak więc pozostaję w problemie wyboru z 3-ma na wstępie wymienionymi markami. Przykład 120/130 był teoretyczny . Chodziło mi o skalę mocy rzędu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachar Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Też stałem przed bardzo podobnym dylematem ,zamówiłem Suzuki 115 od autoryzowanego dealera -załapałem się jeszcze na outlet i wyszła bardzo fajna cena. Znajomi pływają na Suzuki i nie słyszałem żeby narzekali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Tu masz zestawienie: https://www.boatsales.com.au/editorial/details/all-the-115hp-outboard-engines-compared-124744/ Ja bym brał HONDA 115 bo to stara konstrukcja o dużej pojemności 2.4 l Dzięki temu nie jest wysilony i zapewne ma dobry dół - tak zresztą piszą Zdaje się, że inne są poniżej 2l a nowy Merkury to chyba TURBO Patrz na Gear Ratio - większość ma pomiędzy 2.0 a 2.15 (przełożenie w spodzinie) A SUZA prawie 2.6 - czyli będziesz musiał uwzględnić to przy doborze sruby Kiedyś Yama miała chyba poniżej 2 i ludzie latali na nich z dużą prędkością Chyba Yama 150 ma jeszcze poniżej 2 ale już dawno się nie interesowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Mercury 2064 cm Yamaha 1832 cm Suzuki 2044 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Na wodzie z nowych modeli najwięcej widać Mercury i to wersji XS Pro - pewnie kwestia akcji promocyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 A generalna zasdada: kupuj takiej marki dla której b. dobry serwis (sprawdzony z renomą) masz najbliżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nomad Opublikowano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 Do listy zainteresowań dołożę Hondę 100kM. Niestety pojemność to tylko 1500 cm. Użytkuje ktoś taki silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.