Skocz do zawartości

SILNIK DO JESIONA IV


CINEK37
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem swiezakiem w kwestiach silnikow , posiadam motorowke Jesion IV zostal w niej zdemontowany sinik stacjonarny i przymierzam sie do montazu sinika zaburtowego i dlatego w tej kwestji mam do was kilka pytan i prosb€ o pomoc w doborze takiego silnika . Jak kazdy z wielu was wie Jesion IV jest duza motorowka . Prosze o pomoc w tej dziedzinie . Mam nastepujace pytania :

 

 

Jakiej marki silnik zaburtowy bylby najkorzystniejszy w kosztach zakupu,  spalaniu i uzytkowaniu

Jakiej mocy sinik ?

Jaki silnik jest lepszy 2 czy 4 suw ?

Jaka musi byc stopa ? dluga czy krotka ( wyczytalem to na forum ze sa dwa rodzaje :) )

Gdzie mogbym zakupic taki silnik  uzywany (adresy firm ,kontakty ,telefony )

Na co powinienem zwrocic uwage przy zakupie takiego silnika uzywanego ?

 

Jezeli cos pominolem to prosze o wskazowki co powinienem jeszcze wiedziec

Bede wdzieczny za pomoc bo sezon tuz tuz , prosze o kontakt na forum lub email marcinek_k77@wp.pl

 

Pozdrawiam

Cinek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie większość tematów było poruszanych, więc poszperaj na forum...

 

1. taki, który tanio kupisz i będzie stosunkowo młody

2. podobno pływają z mniejszymi, ale celuj 80-90 w górę

3. poczytaj np:

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/ktory-silnik-wybrac-80-115km-porownaie-kosztow-ekspoatacji-2t%28nowego-typu%29-i-4t/

4. dopasowana do pawęży - zmierz wysokość pawęży i będziesz wiedział

5. szukaj na allegro i portalach ogłoszeniowych

6. pochodzenie, wygląd, kompletność, kompresja

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zerowe doświadczenie w sprawaxh technicznycxh silnika to lepiej poproś kogoś  bardziej oblatanegow temacie. I dokonuj zakupu z nim. W 2T kompresja to trochę mało do oceny stanu technicznego.

Najlepiej sprawdzać silnik założony do łodzi i popływać na wysokich obrotach kilkanaście minut. Na ,,śluchawkach" czy w beczce sprawdzanie też jest nie pełne. Mogą być jakieś wady, które się ujawnią dopiero pod pełnym obciążeniem.

Sprzedający zawsze chce wcisnąć jak najdrożej nie zawsze w pełni sprawny silnik.

 

1.Jak nie masz kogoś zaufanego do sprawdzenia motorka to bez próby z łodzią na wodzie lepiej nie kupuj bo możesz się nadziać.

2.Po udanej próbie na wodzie zawsze sprawdź olej w spodzinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...