Skocz do zawartości

Silnik o większej mocy niż przewiduje producent łodzi


nadel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam pytanie, do bardziej doświadczonych ode mnie, czyli do znakomitej większości na forum:)

Co sądzicie o montażu silnika o większej mocy w tej konkretnej konfiguracji?

Łódka Buster M

4,86 x 1,85 m

Waga 365 kg

Max moc silnika podawana przez producenta 40KM

 

Rozmawiałem z kilkoma Skandynawami użytkującymi te łódki i większość twierdzi, że 40KM to zdecydowanie za mała moc.

Yamaha 40KM, bo z takimi najczęściej pływają waży 98kg

Yamaha 50KM i 60KM waży 114 kg i Yamaha 70KM 119 kg.

 

Co sądzicie, żeby podpiąć 60KM albo 70KM?

Jakie jest Wasze zdanie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buster aluminiowa, spawana. Kiedyś to był FISKARS jeśli dobrze pamiętam, teraz w kooperacji z Yamahą.

Ta Volzhanka 46 ma przewidzianą max moc 60KM a widzę że kolega też wsadził mocniejszy silnik.

W ogóle zauważyłem, że nasi wschodni sąsiedzi do Busterów "z urzędu" instalują mocniejsze silniki.

Do innych łódek pewnie też :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@klosek23 czytałem wątek i widziałem Twój silnik z łodzią w akcji na YT - śmiga pięknie.

Mnie zastanawia montaż 60 a najchętniej 70 zamiast 40. Czy to nie będzie przerost "treści nad formą" czy też odwrotnie? ::)

I czy łódka to udźwignie w sensie wytrzymałości, bo różnica masy jest niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 60km  w dwusuwie leciałem max 55km/h teraz ja F70 sam lece 70km/h, nie przesadzam z pałowaniem

silnik w moment wyciąga w ślizg łódkę bez dociskania manetki, utrzymuje ślizg przy niższych obrotach, a jak go kupiłem to myślałem że mi się czujnik paliwa zepsuł  :o  a on po prostu był tak ekonomiczny, a waży tyle to 40-60km

 

kupujesz nowy czy używany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Założenia czysto hipotetyczne :

 

-  producent łodzi ma na tabliczce silnik max 60 kM

-  mamy ochotę założyć np 70 lub 80 kM bo.....

-  technicznie da rady i wszystko wytrzyma

 

I teraz pytania :

1/ Co z legalnością rejestracji łodzi bo jednak w kwitach jest dopuszczalne mniej. Przejdzie czy nie przejdzie ? Te wartości pójdą w dowody rejestracyjne.

2/ Co z ubezpieczeniami - w razie "WU" może być odmowa bo wartości niezgodne z homologacją

3/ jw podobne problemy na zagranicznych akwenach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike - tak myślałem. Dlatego zastanawia mnie /nawet na tym forum/ dlaczego tyle można poczytać ,że ludziska zakładają więcej niż jest dopuszczalne wg tabliczek. Przecież trafisz na takiego to bez sprawy w Sądzie się nie obejdzie.

Myślałem ,że czasy partyzantki już w wielu dziedzinach minęły ..a jednak nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL raczej nikt nie ma ubezpieczenia więc każdy ma to w dupie

Inna sprawa... jeśli chodzi o kradzież to kogo będzie interesować czy to miało CE czy nie

Gorzej podczas jakiegoś wypadu, przytarcia jachtu stojącego obok za kilka milionów EUR itd

Ubezpieczyciel Ci powie, że masz za dużą moc i dlatego straciłeś panowanie nad łajbą i uderzyłeś

w porcie w inną łódź albo inne bzdury

 

W wielu krajach EU jest obowiązkowe OC i tutaj jest inna rozmowa ale w PL ? ......

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL raczej nikt nie ma ubezpieczenia więc każdy ma to w dupie

Inna sprawa... jeśli chodzi o kradzież to kogo będzie interesować czy to miało CE czy nie

Gorzej podczas jakiegoś wypadu, przytarcia jachtu stojącego obok za kilka milionów EUR itd

Ubezpieczyciel Ci powie, że masz za dużą moc i dlatego straciłeś panowanie nad łajbą i uderzyłeś

w porcie w inną łódź albo inne bzdury

 

W wielu krajach EU jest obowiązkowe OC i tutaj jest inna rozmowa ale w PL ? ......

 

Teraz mnie załamałeś.

Nie rozumiem - ludzie mają łąjby za grube pesos i dziadują na podstawowym ubezpieczeniu  OC !!!!!!!!!!!!!!!! ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL raczej nikt nie ma ubezpieczenia więc każdy ma to w dupie

Inna sprawa... jeśli chodzi o kradzież to kogo będzie interesować czy to miało CE czy nie

Gorzej podczas jakiegoś wypadu, przytarcia jachtu stojącego obok za kilka milionów EUR itd

Ubezpieczyciel Ci powie, że masz za dużą moc i dlatego straciłeś panowanie nad łajbą i uderzyłeś

w porcie w inną łódź albo inne bzdury

 

W wielu krajach EU jest obowiązkowe OC i tutaj jest inna rozmowa ale w PL ? ......

 

 

Teraz mnie załamałeś.

Nie rozumiem - ludzie mają łąjby za grube pesos i dziadują na podstawowym ubezpieczeniu  OC !!!!!!!!!!!!!!!! ????

 

 

@Nomad - przypomnij sobie w jakim kraju żyjesz i wszystko będzie jasne haha

Ale to nie tylko w PL. W innych krajach jest podobnie

Głupota ludzka nie zna granic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Chce zarejestrować łódź w systemie reja24 na nowych zasadach. Łódź kupiłem w Szwecji. Jest to RIB mercury Ocean Runner 420 z silnikiem Honda bf60a I tu jest cały problem Moc max dla tej łodzi to 40KM natomiast waga silnika to 110kg i taką właśnie ma założony silnik tylko moc niestety większą(60KM). Motor został zamontowany przez serwis Hondy w Szwecji i specjaliści powiedzieli właścicielowi ze nie stanowi to problemu niestety dla naszych urzędników już tak. Czy urząd powinien zrejestrować łódź albo co mogę zrobić żeby wniosek przeszedł rejestrację?

Proszę o jakieś rady i z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...