Skocz do zawartości

Silnik uciagowy -opinie


logoslaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam miałem kiedyś YAMAHĘ 9.9 Hight Trust, używałem jej przy łódce wedkarskiej, 380 cm.

Prędkość pływania była wolniejsza niż na zwykłej Yamasze, więc zmieniłem śrubę na najszybszą jaka jest i wtedy osiągnołem ok

34 km/h. Spalanie wynosiło ok 3,5l na godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi objaśnić pojęcia:

- silnik uciągowy, co to jest i czym się różni? (czy to może takie same pytanie jak to, czym się różni wróbelek?)

- najszybsza śruba jaka jest, co to takiego? jaką powinienem mieć śrubę, żeby pływać najszybciej,

albo jeszcze szybciej?

 

Specjaliści nie potrafili nic zrobić, żeby nasza łódka płynęła szybciej.

Może kolega gregor100 podpowiesz jaką to najszybszą śrubę powinienem zakupić, co? ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja naprawdę nie wiem co to jest silnik uciągowy :(

Czy ma inną spodzinę czy co ma innego.

Natomiast śruba uciągowa to chyba pojęcie obiegowe.

Ja rozróżniam śruby po średnicy i po skoku.

Więc pojęcie najszybszej śruby to dla mnie trochę pojęcie abstrakcyjne.

 

Obcięcie "komina" śruby zwiększyło prędkość o jakieś 3 - km/h

29.jpg.78070ef433153d13862c240536e1d9a3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli silnik uciągowy różni się od innych silników budową spodziny, przełożenie, wielkość, chłodzenie.

Stosowany jest do niewielkich prędkości tam, gdzie potrzeba przepchnąć dużą masę łodzi.

Dzięki kolego jzsho.

Ale musiałem się nastudiować, a można było jednym zdaniem.

Chyba bym zrozumiał, tak sądzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja naprawdę nie wiem co to jest silnik uciągowy :(

Czy ma inną spodzinę czy co ma innego.

Natomiast śruba uciągowa to chyba pojęcie obiegowe.

Ja rozróżniam śruby po średnicy i po skoku.

Więc pojęcie najszybszej śruby to dla mnie trochę pojęcie abstrakcyjne.

 

Obcięcie "komina" śruby zwiększyło prędkość o jakieś 3 - km/h

 

7 km/h  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wywody teoretyczne  z podanego linku są trochę nieścisłe.

Moc jest mocą, przekładnia przekładnią a zużycie paliwa zależy od obrotów max. momentu obrotowego silnika.

 

I teraz jakim cudem ,,mniejszy" silnik popchnie łódkę wypornościową z taką samą prędkością ( max. konstrukcyjną) co silnik ,,większy" zużywając przy tym mniej paliwa?

Zapomniano o większym przełożeniu przekładni w silniku h-t. Taki silnik musi kręcić obroty max momentu obrotowego czyli najbardziej ekonomiczne  Ale przełożenie przekładni zmniejsza obroty śruby  żeby zwiększyć siłę ciągu więc to maleństwo musi się nieźle napocić żeby ,,dogonić" większy motorek. Mały skok duża powierzchnia łopat to podstawa popychania wypornościowego. Większa pojemność silnika to większy moment obrotowy .

Mając silnik z większym momentem obrotowym możemy uzyskiwać większą siłę ciągu na śrubie.

 

Dalej to już wariacje kombinacyjne z ustalaniem :

Max. prędkości popychania, max siły ciągu, masy jachtu i innych spraw wytrzymałościowych materiałów.

 

Na koniec chciałbym dodać, że rozpędzić masę to żaden problem. Kwestia przyłożonej siły i czasu. Ale do zatrzymania takiej ,,lokomotywy" w ciągu kilku sekund to już trzeba nieźle się przyłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...