Autor Wątek: Silnik Wicher/Moskwa podstawowe pytania  (Przeczytany 394 razy)

Maj 08, 2018, 15:37:15
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Piotrków Tryb.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Cześć,
z góry przepraszam za podstawowe pytania.
zakupiłem pierwszą łódź z takim silnikiem:
https://water.drom.ru/belovo/engines/prodam-lodochnyj-motor-vihr-20-18024588.html
i niestety jestem strasznie zielony w temacie. Wizualnie wygląda na bardzo zadbany. Podobno stał parę/parędziesiąt lat nieodpalany. Wsadziłem do beczki z wodą, zalałem mieszanką i ładnie zagadał. Od razu zgasiłem z obaw przegrzania. Teraz:
1)Jak sprawdzić czy silnik ma chłodzenie, woda nigdzie nie uciekała.
2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci.
3)Jak on się nazywa? :D Nie znam cyrlicy.
4)Nie ma filtra powietrza, da radę gdzieś taki kupić? Z tego co widzę to tylko sitko, które można łatwo odtworzyć.
5)Wymiana oleju na dole + uszczelnienie. Ma ktoś doświadczenie z tym?
6)Czy ktoś zmieniał przewody wysokiego napięcia i czy pasują od czegoś innego?
7)Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?
Nie chcę go zmieniać na inny. Motorówka jest drewniana z lat 60, a on idealnie pasuje do ogólnego klimatu :). Lubię dawać życie starym rzeczą, podstawowe pojęcie o mechanice mam.
Pozdrawiam, gaszek

Maj 08, 2018, 16:13:07
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5341
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ad1. Jest otwór kontrolny, powinna sikać woda.
Ad3.Jest to Wicher. Jeśli ma taką zaokrągloną czapę jak w linku to jest z pierwszych lat produkcji, później była bardziej kwadratowe.
Jest parę tematów o Wichrach, wpisz w szukajkę (po prawo na górze) i poczytaj.
Ad4. Sitko wystarczy. Widziałeś kurz na wodzie?
Ad5. Wymiana oleju w spodzinie - jest obszerny temat http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/
Ad6  Raczej wymień przewody i fajki, bo oryginalne pewnie są twarde.

Generalnie czasem ktoś o czymś pisze, ale jest to już relikt i rzadko można go spotkać na wodzie. Wichrów były dwie "wersje" - bezproblemowe, które do dziś pływają i takie z którymi ciągle były problemy i teraz robią za "kotwicę". ;)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 08, 2018, 21:56:18
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Piotrków Tryb.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki ogromne za odpowiedź, nie widziałem kurzu na wodzie.
Jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie dot. luzu?
"2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci."

Maj 08, 2018, 22:02:23
Odpowiedź #3
,, ...1)Jak sprawdzić czy silnik ma chłodzenie, woda nigdzie nie uciekała.
2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci.
3)Jak on się nazywa? :D Nie znam cyrlicy.
4)Nie ma filtra powietrza, da radę gdzieś taki kupić? Z tego co widzę to tylko sitko, które można łatwo odtworzyć.
5)Wymiana oleju na dole + uszczelnienie. Ma ktoś doświadczenie z tym?
6)Czy ktoś zmieniał przewody wysokiego napięcia i czy pasują od czegoś innego?
7)Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?.."
Ta wersja wichrów to kopia Konig'a więc motor działa jak na Koniga przystało. Ponadto kręcą 500 obr/min więcej niż Wichry ,,modernizowannyje".
Otworem kontrolnym ( z tyłu na kolumnie ma pryskać a nie sikać) wydostają się spaliny z kroplami wody chłodzcej.
Tam nie ma oleju tylko smar ( np. litowy do przegubów). Przy wymianie trzeba uważać, żeby nie odkręcić omyłkowo śruby zawiasowej chomątka rewersora)

Maj 15, 2018, 01:40:26
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Sternik motorowodny
    • Kuj-Pom
  • Akwen: Wody lokalne
Jeśli u Ciebie cylindry są okrągłe tak jak na tym co wysłałeś, jest to jeden z pierwszych wichrów i miał on 20KM późniejsze miały bardziej kwadratowe cylindry i 25KM.

Przede wszystkim powinieneś zajrzeć do pompy wodnej w jakim jest stanie wirnik, i np wiertarką sprawdzić czy gdzieś nie puszcza na zewnątrz.

Luz powinien być na środku, pociągasz do siebie to bieg do przodu, wciskasz to do tyłu.

Filtr powietrza ma taki być, przy pływaniu jest wilgotne powietrze i brak pyłu.

Przewody wysokiego napięcia w sklepie motocyklowym od jakiś motocykli.
Załóż świece NGK B6HS bądź ich zamiennik, olej do paliwa w stosunku 1:33 najlepiej TC-W3.

Wyczyść gaźnik, zajrzyj do platyn, jeśli potrzeba również przeczyść i ustaw przerwę.

Niestety to silnik raczej dla miłośników grzebania niż pływania a niezawodnością wręcz się brzydzi.
Jedynym słusznym Wichrem byl 30konny z rozrusznikiem, jeśli nie był zmęczony będzie chodził do dziś.
Polsport Kasia + Neptun 23

Maj 15, 2018, 10:31:42
Odpowiedź #5
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1249
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Potwierdzam opinię kolegi wyżej.Miałem 30tke na elektronicznym zapłonie i rozruszniku.Przez 4 lata po remoncie i załozeniu nowego kpl zapłonu palił od strzała i był bezobsługowy.

Jesli chodzi o ten luz kolego,to jest tak,ze bez obciązenia nawet na luzie sruba będzie się lekko obracać.Wynika to z gęstości śodka smarnego w spodzinie,o czym pisał miki ;)
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Maj 23, 2018, 21:19:45
Odpowiedź #6
  • ***
  • Wiadomości: 100
    • Katowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ja zmieniałem przewody w Moskwie musiałem stare odlutować i nowe przylutować do cewki. Kupiłem sportowe chyba motocyklowe NGK mają 1m długości wiec trzeba odpowiednio skrócić mają też dodatkową osłonke na długosci ok. 60cm. Koszt ok. 120zł za 2szt.

Co do twojego silnika plus że jest oryginalny nie malowany wiec raczej nie bedzie zuzyty. Mi sie osobiscie podoba okragła obudowa tak jak w mojej moskwie. Na twoim miejscu bym go ładnie pomalował ale dopiero po upewnieniu sie że dobrze chodzi i chcesz go uzywać.