gaszek Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 Cześć, z góry przepraszam za podstawowe pytania. zakupiłem pierwszą łódź z takim silnikiem: https://water.drom.ru/belovo/engines/prodam-lodochnyj-motor-vihr-20-18024588.html i niestety jestem strasznie zielony w temacie. Wizualnie wygląda na bardzo zadbany. Podobno stał parę/parędziesiąt lat nieodpalany. Wsadziłem do beczki z wodą, zalałem mieszanką i ładnie zagadał. Od razu zgasiłem z obaw przegrzania. Teraz: 1)Jak sprawdzić czy silnik ma chłodzenie, woda nigdzie nie uciekała. 2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci. 3)Jak on się nazywa? :D Nie znam cyrlicy. 4)Nie ma filtra powietrza, da radę gdzieś taki kupić? Z tego co widzę to tylko sitko, które można łatwo odtworzyć. 5)Wymiana oleju na dole + uszczelnienie. Ma ktoś doświadczenie z tym? 6)Czy ktoś zmieniał przewody wysokiego napięcia i czy pasują od czegoś innego? 7)Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę? Nie chcę go zmieniać na inny. Motorówka jest drewniana z lat 60, a on idealnie pasuje do ogólnego klimatu :). Lubię dawać życie starym rzeczą, podstawowe pojęcie o mechanice mam. Pozdrawiam, gaszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 Ad1. Jest otwór kontrolny, powinna sikać woda. Ad3.Jest to Wicher. Jeśli ma taką zaokrągloną czapę jak w linku to jest z pierwszych lat produkcji, później była bardziej kwadratowe. Jest parę tematów o Wichrach, wpisz w szukajkę (po prawo na górze) i poczytaj. Ad4. Sitko wystarczy. Widziałeś kurz na wodzie? Ad5. Wymiana oleju w spodzinie - jest obszerny temat http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/ Ad6 Raczej wymień przewody i fajki, bo oryginalne pewnie są twarde. Generalnie czasem ktoś o czymś pisze, ale jest to już relikt i rzadko można go spotkać na wodzie. Wichrów były dwie "wersje" - bezproblemowe, które do dziś pływają i takie z którymi ciągle były problemy i teraz robią za "kotwicę". ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaszek Opublikowano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 Dzięki ogromne za odpowiedź, nie widziałem kurzu na wodzie. Jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć na pytanie dot. luzu? "2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2018 ,, ...1)Jak sprawdzić czy silnik ma chłodzenie, woda nigdzie nie uciekała. 2)Nie mogę złapać luzu, jaka może być przyczyna. Na pewno dobrze ustawiłem cięgno, śruba i tak się kręci. 3)Jak on się nazywa? :D Nie znam cyrlicy. 4)Nie ma filtra powietrza, da radę gdzieś taki kupić? Z tego co widzę to tylko sitko, które można łatwo odtworzyć. 5)Wymiana oleju na dole + uszczelnienie. Ma ktoś doświadczenie z tym? 6)Czy ktoś zmieniał przewody wysokiego napięcia i czy pasują od czegoś innego? 7)Na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę?.." Ta wersja wichrów to kopia Konig'a więc motor działa jak na Koniga przystało. Ponadto kręcą 500 obr/min więcej niż Wichry ,,modernizowannyje". Otworem kontrolnym ( z tyłu na kolumnie ma pryskać a nie sikać) wydostają się spaliny z kroplami wody chłodzcej. Tam nie ma oleju tylko smar ( np. litowy do przegubów). Przy wymianie trzeba uważać, żeby nie odkręcić omyłkowo śruby zawiasowej chomątka rewersora) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodniak92 Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Jeśli u Ciebie cylindry są okrągłe tak jak na tym co wysłałeś, jest to jeden z pierwszych wichrów i miał on 20KM późniejsze miały bardziej kwadratowe cylindry i 25KM. Przede wszystkim powinieneś zajrzeć do pompy wodnej w jakim jest stanie wirnik, i np wiertarką sprawdzić czy gdzieś nie puszcza na zewnątrz. Luz powinien być na środku, pociągasz do siebie to bieg do przodu, wciskasz to do tyłu. Filtr powietrza ma taki być, przy pływaniu jest wilgotne powietrze i brak pyłu. Przewody wysokiego napięcia w sklepie motocyklowym od jakiś motocykli. Załóż świece NGK B6HS bądź ich zamiennik, olej do paliwa w stosunku 1:33 najlepiej TC-W3. Wyczyść gaźnik, zajrzyj do platyn, jeśli potrzeba również przeczyść i ustaw przerwę. Niestety to silnik raczej dla miłośników grzebania niż pływania a niezawodnością wręcz się brzydzi. Jedynym słusznym Wichrem byl 30konny z rozrusznikiem, jeśli nie był zmęczony będzie chodził do dziś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Potwierdzam opinię kolegi wyżej.Miałem 30tke na elektronicznym zapłonie i rozruszniku.Przez 4 lata po remoncie i załozeniu nowego kpl zapłonu palił od strzała i był bezobsługowy. Jesli chodzi o ten luz kolego,to jest tak,ze bez obciązenia nawet na luzie sruba będzie się lekko obracać.Wynika to z gęstości śodka smarnego w spodzinie,o czym pisał miki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Ja zmieniałem przewody w Moskwie musiałem stare odlutować i nowe przylutować do cewki. Kupiłem sportowe chyba motocyklowe NGK mają 1m długości wiec trzeba odpowiednio skrócić mają też dodatkową osłonke na długosci ok. 60cm. Koszt ok. 120zł za 2szt. Co do twojego silnika plus że jest oryginalny nie malowany wiec raczej nie bedzie zuzyty. Mi sie osobiscie podoba okragła obudowa tak jak w mojej moskwie. Na twoim miejscu bym go ładnie pomalował ale dopiero po upewnieniu sie że dobrze chodzi i chcesz go uzywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.