Autor Wątek: Silnikowe NOWOŚCI  (Przeczytany 62684 razy)

Marzec 05, 2012, 17:57:31
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Joystick dla silników zaburtowych. Teleflex wprowadził system Optimus 360,



Filmik, jak to działa. Fajne  :)

http://www.teleflexmarine.com/16328/marketing-material/videos/seastar-optimus-video/

kolejna zabawka dla cieniasów   :D ;) już ster kierunkowy dziobowy i rufowy to za mało?  ^-^
ale fajna  :P
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2012, 17:59:04 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Sierpień 13, 2012, 19:12:29
Odpowiedź #31
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Znalazłem foty nowych Mercury - nic nie piszą więc pewnie tylko estetyczny lifting...





Yamaha też się doczekała liftingu..

Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 13, 2012, 23:32:55
Odpowiedź #32
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 593
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
w tej 50 to widze tylko nowe naklejki
Pozdrawiam Piotrek

Sierpień 14, 2012, 12:43:28
Odpowiedź #33
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne


myślę iż stylistyka tych silników dla fanów serii Aliens nie budzi wątpliwości



cena tego silnika jest około 65tyś $, czyli więcej niż 2szt. Yamahy, czy Mercurego 300-350KM.

a producent raczej poleca od razu 2szt. jako alternatywę dla 3szt. F350, czy Verado 350
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Wrzesień 05, 2012, 15:45:59
Odpowiedź #34
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Coś dla miłośników ciszy i ekologii - elektryk 30KM który zapewni prędkość do 48km/h  ;) ;)

http://www.aquawatt.at/en/electric-outboards.php

Broszura:
http://www.aquawatt.at/downloads2/2012-Prospekt-Motor-Komp-EN.pdf
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Wrzesień 14, 2012, 17:37:43
Odpowiedź #35
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2088
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
No niestety ale z nowości , jara mnie tylko ten.
http://www.youtube.com/watch?v=BqGjLOeRPfk
Pozdrawiam Lewar

Wrzesień 14, 2012, 18:45:09
Odpowiedź #36
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1291
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Zacny,jarałem się nim już jakiś czas temu.To skompresowana V8-emka z Kadilaka...
...ale do jesiona się chyba nie nada  8)
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Wrzesień 14, 2012, 18:50:49
Odpowiedź #37
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2088
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ty do kajaka możesz 30 to ja do jesiona mogę sevena :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pozdrawiam Lewar

Wrzesień 14, 2012, 18:52:37
Odpowiedź #38
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2088
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
tylko gdzie zmieszczę zbiornik z paliwem?
Pozdrawiam Lewar

Grudzień 23, 2012, 00:11:36
Odpowiedź #39
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5490
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: yamaha-motor.eu

Rodzina mocnych i nowoczesnych silników zaburtowych Yamaha powitała nowego członka. Jest nim ultralekki F200 wyposażony w wiele przyjaznych dla użytkownika funkcji i rozwiązań.

W trosce o zaspokojenie oczekiwań najbardziej wymagających klientów i zwiększenie przyjemności z czasu spędzonego na wodzie, Yamaha stworzyła silnik F200 oferujący moc 200 KM, przy zachowaniu gabarytów i wagi zbliżonych do dotychczasowego modelu F150A. Skutkuje to uzyskaniem niesamowitego stosunku mocy do wagi silnika.

Waga nowego silnika wynosi 227 kg, czyli blisko o 50 kg mniej od ciężaru dotychczasowego F200C, co daje aż 18 procent redukcji masy przy zachowaniu tej samej mocy i poziomu niezawodności. Czterocylindrowy silnik Yamaha F200, wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak zmienne fazy rozrządu (VCT), będzie najlżejszym dostępnym na rynku modelem w swojej klasie. Dzięki redukcji wagi F200F/G będzie zapewniał niższe zużycie paliwa przy zachowaniu większej wydajności i będzie go można zainstalować na szerszej gamie łodzi.

W celu zapewnienia dokładniejszego wyboru i większej wszechstronności przy montażu dostępne będą dwie wersje nowego modelu – F200F wyposażony w tradycyjny, mechaniczny system sterowania przepustnicą i biegami oraz F200G, w którym zastosowano znane elektroniczne sterowanie Driver by Wire Yamaha.

W nowym silniku F200 F/G zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak system zabezpieczenia przeciw kradzieży (YCOP), system piasty (SDS) umożliwiający cichszą i płynniejszą zmianę biegów, tilt limiter, czyli ogranicznik maksymalnego podniesienia silnika zabezpieczający przed uszkodzeniem obudowy, ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz LCD (tylko model F200G), uruchomienie lub zatrzymanie pracy silnika za pomocą jednego przycisku start/stop (tylko model F200G) czy możliwość ustawienia obrotów trollingowych. Wszystkie te funkcje dotychczas były dostępne tylko w silnikach o wyższych mocach, Yamaha V6 (4,2 l) oraz modelach V8.

Model F200F/G skierowany jest do osób, które szukają mocniejszego i bardziej nowoczesnego silnika od F150A czy wręcz modeli dwusuwowych bez konieczności rezygnowania z ich wymiarów i wagi.

Dzięki zastosowaniu możliwości sterowania zarówno mechanicznego, jak i elektronicznego, gama łodzi, w których można montować nowy model, jest praktycznie nieograniczona. Nowy silnik F200F będzie dostępny w sprzedaży w Polsce wiosną 2013, a wersja F200G - latem 2013.



Główne zalety

• Waga tylko 227 kg! To o 50 kg (18 %) mniej od wagi dotychczasowego F200
• Ograniczone spalanie
• Y-COP
• F200F sterowane mechanicznie, F200G sterowane elektronicznie
• Ekran LCD (F200G)
• Regulowane obroty trollingowe
• System SDS
• Nowoczesna, elegancka stylistyka


Specyfikacja – Yamaha F200F

Silnik 4-suw, 2785cm3, 16 zaworów DOHC, 4 cyl. w rzędzie
Moc na wałku 147,1 kW przy 5500 obr/min
Maks. prędkość obrot. 5000-6000 obr
Elektroniczny wtrysk paliwa EFI
System smarowania Mokra miska
Pojemność zbiornika oleju 4,5 litra
Zapłon / wyprzedzenie TCI mikrokomputer
Rozruch Elektryczny
Alternator 12V- 50A
Przełożenie skrzyni biegów 1,86 (26/14), F-N-R
Trym & Podnoszenie Elektryczne
Waga na sucho ze śrubą (kg) L: 226 , X: 227
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Grudzień 23, 2012, 09:14:44
Odpowiedź #40
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2012, 09:22:18 wysłana przez mikijet »

Grudzień 23, 2012, 12:53:27
Odpowiedź #41
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
jest sporo takich ciekawych rozwiązań, problem w tym iż jak już dochodzi do stworzenia pierwszych prototypów to pojawiają się problemy, które nie istnieją w fazie modelowej/projektowej, a eliminują projekt z fazy seryjnej produkcji

przykładem tutaj jest silnik wankla, znany już od 50lat. wady to niska trwałość , problem z uszczelnieniem, spore zużycie paliwa i wysoka emisja spalin, przegrzewanie się. Mazda próbowała 2 razy w końcu wycofała się z projektu, kto ma Mazdę z Wanklem codziennie rano się modli aby się nie popsuła, bo mało kto to ogarnie, części brak, koszt naprawy wysoki.   
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Grudzień 23, 2012, 18:06:38
Odpowiedź #42
Jako nowość dla motolotni traktuję takie kompakciki. Stosunek mocy do masy niezły. Świat ciągle pracuje nad nowym może się doczekamy jakiejś rewolucji zamiast eksploatacji starego, paliwożernego i drogiego (co prawda sprawdzonego) z wstawianymi ,,rozrusznikami serca".

Grudzień 23, 2012, 20:07:25
Odpowiedź #43
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
ale to nadal potwierdza moją teorię, że te silniki się nie nadają, generowany hałas, wibracje, oraz normy spalin nie dopuszczą czegoś takiego do powszechnego użytkowania, a dostosowanie takiego rozwiązania do odpowiednich norm zrobi taką konstrukcję złożoną, cięższą, znacznie awaryjną i nieopłacalną.

Przecież są działające silniki "na wodę", mimo wszystko technologia poza paroma zapaleńcami nie jest rozwijana, dlaczego ?, przez tyle lat rozwoju, byłby to już bardzo stabilny napęd.

Chodzi tutaj o podatki, jak ktoś może pozwolić lać wodę (której ilości nie da się kontrolować) zamiast paliwa akcyzowego/podatkowego, przecież w Polsce produkcja bimbru na własny użytek też jest nielegalna, dlaczego ? - podatki.
 
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Grudzień 23, 2012, 21:22:52
Odpowiedź #44