Autor Wątek: Silnikowe NOWOŚCI  (Przeczytany 61681 razy)

Grudzień 23, 2012, 21:44:29
Odpowiedź #45
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 705
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
ale to nadal potwierdza moją teorię, że te silniki się nie nadają, generowany hałas, wibracje, oraz normy spalin nie dopuszczą czegoś takiego do powszechnego użytkowania, a dostosowanie takiego rozwiązania do odpowiednich norm zrobi taką konstrukcję złożoną, cięższą, znacznie awaryjną i nieopłacalną.

Przecież są działające silniki "na wodę", mimo wszystko technologia poza paroma zapaleńcami nie jest rozwijana, dlaczego ?, przez tyle lat rozwoju, byłby to już bardzo stabilny napęd.

Chodzi tutaj o podatki, jak ktoś może pozwolić lać wodę (której ilości nie da się kontrolować) zamiast paliwa akcyzowego/podatkowego, przecież w Polsce produkcja bimbru na własny użytek też jest nielegalna, dlaczego ? - podatki.
Problem nie w Polsce i jej podatkach , cała światowa gospodarka oparta o ropę , od czasów Nikoli Tesli przemysł  naftowy torpeduję wszystkie technologii alternatywne .  Na dziś przemysł tak mocno powiązany z ropą że każda zmiana może powodować załamanie całej światowej gospodarki w znacznie większym stopniu niż to co jest obecnie . Dla tego jest jak jest . Proces zmiany możliwy ale nie gwałtowny i potrwa jeszcze długo . Najmniej w nim zainteresowane największe mocarstwa , i w tym problem .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Styczeń 20, 2013, 01:49:44
Odpowiedź #46
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5451
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nowe elektryczne Torqeedo Deep Blue - najmocniejszy silnik na rynku - 80KM !!!



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fO-d3rsY48Q[/youtube]
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 21, 2013, 19:54:53
Odpowiedź #47
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
skonstruowanie mocnego silnika elektrycznego to nie problem, problem to źródło energii do niego

Poniżej Correct Craft Nautique 100% Electric, wbudowany, moc 215KM, radzi sobie na tym samym poziomie co V8-mki benzynowe, zasięg do 50km, który akurat jest mniej istotny, bo mamy łódź wakeboardową to trochę inaczej to się przelicza.
Spora waga akumulatorów została pozytywnie wykorzystana jako balast. Łódź w ofercie handlowej od 2013r, cena o 40tyś $ większa niż wersji z V8 5.0. Łatwo więc wyliczyć iż, nawet przy intensywnym wykorzystaniu zwrot kosztów może nastąpić dopiero po 10latach, a że trwałość aku jest ograniczona do iluś tam cykli, więc zwrot nigdy i tylko gonitwa za króliczkiem.   



Nie wykluczone, że wejdą jakieś nowe ogniwa i elektryki staną się standardem za ileś tam lat.

RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Styczeń 24, 2013, 00:10:04
Odpowiedź #48
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5451
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Na targach w Dusseldorfie jest premiera pierwszego zaburtowego turbo diesela  ;)

Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 02, 2013, 19:52:38
Odpowiedź #49
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ciekawy ten diesel, co prawda jest prawie o połowę cięższy niż porównywalne motory tej samej mocy, ale przy zastosowaniach komercyjnych większego znaczenia to raczej nie ma. Hałas też pewnie większy...

Luty 07, 2013, 19:49:18
Odpowiedź #50
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 738
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk

Luty 07, 2013, 19:58:32
Odpowiedź #51
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2406
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
    Typ czterosuwowy turbo diesel
    Cylinder 2 w serii
    Średnica cylindra i skok tłoka 80 x 80 mm
    Pojemność skokowa 800 cc
    Moc 40 kW (55 KM)
    Maksymalny moment obrotowy 120 obrotów na minutę przy 2000 Nm
    Prędkość przy pełnym obciążeniu 4500 rpm
    Waga 155 kg
    Diesel Fuel
    System Common Rail z bezpośrednim wtryskiem
    Woda chłodząca / jeden obwód
    Generator 12 V/300 W
    Rozrusznik elektryczny
    zalecana wysokość poziomu 508 i 635 mm
    Zgrabna Power Trim
    Przełożenie 2,07:1
    Układ transmisji V-N-R
    Cena € 26 000
    Sprzedaż Friedrich Marx GmbH, Wendenstr. 8, 20097 Hamburg

Cena  przyznam przyjemna.....dla sprzedającego, jestem ciekawy ilu chetnych znajdą np w Niemczech.

Luty 09, 2013, 09:45:56
Odpowiedź #52
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
55 koni za ponad 100 tys. zł ? >:D ???
Pozdrawiam

Luty 09, 2013, 13:01:52
Odpowiedź #53
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
parę lat temu jedna firma amerykańska zaprezentował

175,225,300KM zaburtowe diesle

silniki Vision

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-MUeWgGATSM[/youtube]

6-tka jak klekocze a co dopiero te 55KM na 2 garach.  :o

nie wiem czy nie skończyło się tylko na prezentacji, pewnie cena też mogła być zaporowa.

RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Luty 19, 2013, 14:02:16
Odpowiedź #54
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Akwen: Bałtyk
 Właśnie obejrzałem mała relacje z Miami Boat Show 2013 .  Trochę nowości było, enjoy

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BlDNpjJRZcI[/youtube]


Luty 19, 2013, 16:04:41
Odpowiedź #55
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
 Bardzo ciekawe te silniki LEHR na gaz z butli. Widzę w nich przyszłość i kierunek rozwoju tej branży  O0.
Pozdrawiam

Luty 19, 2013, 16:36:23
Odpowiedź #56
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
może w USA, gaz z łupków trzyma parametry, u nas Propan/Butan z butli nie musi do końca trzymać parametrów dla LPG silnikowego, więc możliwe, że 100-200 godzin i silnik wyzionie ducha.   
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Luty 20, 2013, 20:41:19
Odpowiedź #57
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
Ale ja widzę, że ten gaz też mają z butli a nie z łupków  :P :D.
Pozdrawiam

Luty 20, 2013, 20:57:16
Odpowiedź #58
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
ja kiedyś zadzwoniłem z ciekawości do przedstawiciela jakiejś dużej firmy co wożą gaz do ogrzewania domków (butle przed domem), czy jest możliwość podwożenie tego i tankowania np. łodzi, pojazdu. Pan stwierdził, że jest ale gaz ten nie musi odpowiadać parametrom gazu LPG do silników motoryzacyjnych, z czego wynikało iż do ogrzewania LPG może mieć trochę inne proporcje, być bardziej ekonomiczny "w produkcji". 
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Marzec 09, 2013, 17:01:24
Odpowiedź #59
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5451
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: marine.suzuki.pl
Oszczędne silniki DF140A 115A i 100A

Suzuki stworzyło trzy modele silników zaburtowych. Modele DF140A 115A i 100A wykorzystują zaawansowane rozwiązania techniczne, w których przez ostatnie dziesięciolecie Suzuki jest pionierem.      

W silnikach DF140A/115A/100A zastosowano układ Lean Burn – układ znany wykorzystany w nagradzanej, flagowej jednostce napędowej Suzuki DF300AP, a także w silnikach zaburtowych DF20/15A, DF40A oraz DF90A. System Lean Burn umożliwia silnikowi pracę na uboższej, bardziej oszczędnej mieszance paliwowo-powietrznej, dzięki czemu w znaczący sposób obniżone zostało zużycie paliwa bez zmniejszenia rozwijanej mocy.



- Kiedy zaczynaliśmy pracę nad DF100A/115A/140A naszym celem było zachowanie doskonałej charakterystyki oryginalnego DF140 i skoncentrowanie się nad zmniejszeniem zużycia paliwa i zwiększeniem niezawodności silnika. Aby osiągnąć nasz cel zastosowaliśmy w tych jednostkach zaburtowych szereg nowych rozwiązań.
To są pierwsze silniki czterocylindrowe, w których zastosowano czujnik spalania stukowego. Czujnik ten pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie procesem spalania. – mówi Jun Itoh, odpowiedzialny za projektowanie silnika

W tych silnikach znajduje się również układ sterujący składem mieszanki paliwowo-powietrznej z czujnikiem tlenu (O2 Sensor Feedback System), który zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń, ograniczając tym samym negatywny wpływ na środowisko naturalne.



Wszystkie prezentowane jednostki napędowe mają nowe pokrywy o agresywnej, nowoczesnej i odzwierciedlającej ich moc formie, na których znajduje się wytłoczone logo Suzuki.

Silniki zaburtowe Suzuki są tworzone na podstawie zdobywanych przez dziesięciolecia doświadczeń w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania silników motocyklowych, samochodowych i zaburtowych. Zbudowane z myślą o potrzebach obecnych użytkowników łodzi pomogą im dopłynąć dalej i szybciej przy mniejszym zużyciu paliwa.

Cytat: marine.suzuki.pl
Nowe silniki Suzuki DF300 i DF250

Suzuki DF300 to pierwszy na świecie silnik zaburtowy z układem Selective Rotation, umożliwiającym zmianę kierunku obrotów śruby napędowej.
   
Nowy DF300AP ma wiele nowatorskich rozwiązań, wśród których najbardziej godny uwagi jest układ Selective Rotation, umożliwiający zmianę kierunku obrotów śruby napędowej. Wzmacniając koła zębate, inżynierowie Suzuki zaprojektowali przekładnię główną modelu DF300AP, która umożliwia obracanie się śruby w lewo lub w prawo. Ta funkcja, wprowadzona po raz pierwszy na świecie, była powodem ponownego przyznania nagrody za innowacyjność w 2012 roku przez organizację NMMA.

Model DF250AP bazuje na modelu DF300AP, wykorzystując te same nagrodzone rozwiązania innowacyjne i konstrukcyjne. Wspaniałe osiągi i duża wygoda zostały osiągnięte dzięki wykorzystaniu mocy potężnego silnika V6 i zastosowaniu m.in.: układu Selective Rotation, układu precyzyjnego sterowania Suzuki Precision Control i układu Suzuki Lean Burn Control, sterującego spalaniem ubogich mieszanek.

Najważniejsze cechy nowych silników DF300AP/250AP

    24-zaworowy silnik V6 DOHC o pojemności 4,0 litrów zapewnia ogromną moc 220,7 kW (300 KM)/184 kW (250 KM) i wysoki moment obrotowy.
    Nowa przekładnia główna wyposażona w układ Selective Rotation, umożliwiający zmianę kierunku obrotów śruby napędowej - pierwszy na świecie silnik zaburtowy ze zmiennym kierunkiem obrotów śruby napędowej - oraz dwa otwory wlotowe do układu chłodzenia.
    Układ precyzyjnego sterowania Suzuki Precision Control - elektryczny układ sterowania przepustnicą i zmianą biegów - zapewnia płynne i pewne sterowanie wyborem przełożenia.
    Układ Suzuki Lean Burn Control, który steruje spalaniem ubogich mieszanek i współpracuje z układem precyzyjnego sterowania Suzuki Precision Control, zapewnia imponująco niskie zużycie paliwa w szerokim zakresie pracy i płynne przekazywanie mocy.
    Układ sterowania składem mieszanki paliwowo-powietrznej wykorzystując sygnał z czujnika tlenu, zapewnia niski poziom emisji zanieczyszczeń.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135