Skocz do zawartości

Silnikowe NOWOŚCI


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opisy w broszurze dotyczą rynku USA, więc mogą być różnice..

 

Co do wzornictwa, to zgadzam się z Tobą w 100%. Stara linia już się opatrzyła... ;)

Ale i tak najbardziej mi się podobają wersje V-max  ;)

http://www.boats.com/blog/wp-content/uploads/yamaha-vmax-3755.jpg

Podobnie Honda poprawia design, ale powoli wymieniając niektóre modele...

http://marine.honda.com/content/images/models/beauty/bf60_large.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, akurat 60-tka jest nowa od 2009 roku. Chodzi mi o to, że już chyba całkiem zniknęły jajowate obudowy, które nie były zbyt ładne..

 

http://img109.imageshack.us/img109/4506/honda2c.jpg

 

Chyba najnowszym modelem jest BF115

 

http://img202.imageshack.us/img202/5549/hondai.jpg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jakoś mi umknęła premiera Mercury'ego - pewnie dlatego, że nie było jej na targach w Berlinie... :(

 

Rozwinięcie linii klasycznych czterosuwów - nowy Mercury 150 - najsolidniejszy (150KM z 3.0l), najlżejszy (206kg) i najmniejszy...

Mi osobiście bardzo się podoba.  :)

 

http://www.mercurymarine.com/media/mercury/image/outboards/outboards/spec_large/150-FourStroke_Side_Port.jpg

 

Więcej: http://www.mercurymarine.com/engines/outboards/fourstrokes/150/

 

Znalazłem też zapowiedź klona Mariner'a na bieżący rok.

 

http://www.mariner-outboard.com/cache/Pictures/Mariner/FourStroke%20150%20EFI/2/ImageFull.jpg?c=634614092288668750

 

http://www.mariner-outboard.com/mariner/en/products/Products.aspx?Model=FourStroke%20150%20EFI

 

 

Takiej mocnej Hondy też jeszcze nie widziałem  ;)

 

http://marine.honda.com/content/images/models/action/bf250-close-up.jpg

 

http://marine.honda.com/Products/modeldetail/BF250

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,6 litra pojemności w tej nowej Hondzie robi wrażenie, ciekawe ile Pali , ale i tak najbardziej podoba mi się Mercury i Mariner 150 KM szczególnie ich mała waga no i w końcu Mercury zrobił jakiegoś większego i solidniejszego 4 suwa bo największy jakiego mieli do tej pory w ofercie ma 115 KM jak dobrze pamiętam , można by je zapiąć do jakiejś lekkiej łódki 5,5 - 6 m i fajnie by to pływało  8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większe Mercury były do tej pory tylko doładowane Verado, a to klasyczna konstrukcja. Silnik jest mniej wysilony przez co trwalszy. Wzmocniona jest też cała przekładnia. No i ciekawostka - rozrząd, który nie wymaga serwisu przez cały okres użytkowania o ile dobrze zrozumiałem, bo czytałem w języku inglisz.

 

Tu jest jeszcze filmik:

http://www.mercury-marine.eu/mercury/en/products/Products.aspx?Model=150%20EFI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek , w zasadzie to nie wiem czym sie zachwycasz Merkury jak i Mariner owszem ładne ale to li tylko za sprawą zmienionego design'u.Verado juz dawno ma z 1,7 pojemności te osławione 150 KM ,a jak to jest w przypadku Marinara, jaka jest pojemność?Generalnie to niestety trzeba sobie powiedziec ,ze nasze silniki nawet jesli maja 4, 3, czy nawet 2 lata , sa to stare konstrukcje, bloki plus alernatory , rozruszniki to śmichu warte ile to ma lat. Przykładem tego sa silniki amerykanskie z poczatku lat 2000 , moja Yamaha F150 to tez "siłą od pługa oderwana":)wszystko podparte elektroniką ,modułami , i z rzadka jakaś turbiną.Rzeczona honda nawet z roku 2009 o mocy 90 koni to tez nie jest DOHC,ma tylko jeden wałek, co prawda ma zmienne fazy rozrzadu ale to wszystko.Nie mamy i chyba dlugo nie bedziemy miec na naszych wodach SEVEN MARINE 557,  ale i tam tez mi coś "śmierdzi" ostra współpraca V8 z GM,tak więc potwierdz sie zasada,ze to oczy kupują a nie rozsądek .Pozdrawiam

P.S zauważyłem ze napisałeś z 3.0 l 150 koni,smichu warte:))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... ::)

To własnie jest zupełnie nowa konstrukcja i ma być solidna, dlatego wrócili do korzeni i nie ma doładowania tylko zrobili 150KM z 3l (z nie z 1,7l jak w Verado).

Oprócz tego jest mniejszy, lżejszy, ekonomiczny - mnie to przekonuje - myślę, ze to będzie najbardziej niezawodny silnik. Na stronie Parkera niestety jeszcze nie ma opisu w języku polskim... :-[

Wiem, że na forum zaraz odezwą się zwolennicy Yamahy, ale porównując choćby nasze silniki, to twój sprawiał więcej problemów... :-[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, ja nie neguję ze wizualnie sa to ładne, zewnetrznie silniczki, ale no wybacz z 3000cm 150 koni , no to sie nie wysilili,owszem powinien to byc silnik trwały bo nie "wysilony" ale dla mnie to jednak krok wstecz a nie do przodu.Teraz o mojej Yamaszce:) membrany miałem trafione i owszem, wg mnie to wada fabryczna,ale o innych usterkach nic nie wiem:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego myślałem Arek że celowo zapomniałeś o tej nowości ale fajnie pogadać to co piszesz jest przemawiające z tym rozrządem jeśli tak jest ale 150 koników z 3 litrowej pojemności to lekko mało, ciekawe jakie będzie spalanie. Każdy producent silników stara się z mniejszej pojemności wydusić więcej koni a tu odwrotnie jeżeli kosztem trwałości konstrukcji to fajnie .Pewnie niebawem dowiemy się jak to jest naprawdę . ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Mercury są testy - na szybko porównałem dwie łodzie o wadze 2700-2800 funtów - Verado pali 15 galonów, a nowy 13,5...

Może trzeba przejrzeć więcej testów, ale wychodzi, że nie pali więcej mimo większej pojemności. Obroty WOT ma niższe niż Verado.

Nie znam opinii w USA o Verado, ale może były komentarze, ze to wysilone konstrukcje i dlatego zrobili nowy model. :-X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info z katalogu Mercury 2012 (do pobrania ze strony tam gdzie instrukcje).

 

• Największa trwałość

Największa pojemność skokowa, to najmniejsze

naprężenia

Ogromny moment obrotowy zapewnia potężne

przyśpieszenie

Duża przekładnia zmniejsza naprężenia i ułatwia

podnoszenie

• Najmniejszy ciężar i najmniejsza wielkość

zespołu

Prawie 10 kg lżejszy niż najbliższy konkurent

4-suwowy

Najbardziej zwarty, o najniższym profilu 4-suw

150KM

• Najłatwiejszy w utrzymaniu

Łatwa wymiana filtru paliwa i łatwe opróżnianie

systemu olejowego

Wyjątkowy, bezobsługowy przez cały okres

użytkowania mechanizm i łańcuch rozrządu

• Zaufanie i spokój ducha

Przetestowany, sprawdzony i wspierany przez

największą na świecie sieć dilerów Pięcioletnia gwarancja ograniczona przez

producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek maże jest tak jak piszesz duża pojemność oznacza spokojną pracę nie mam porównania natomiast obserwując 300 konne Verada pracujące zarobkowo przy ribach no to jest różnie ale myślę że ten silnik to nie jest odpowiedż na problemy z Verado każda firma a szczególnie wiodąca jak Mercury nie mylić z najlepszą chce w swojej ofercie posiadać dobrego czterosówa dobrego dwutakta i jeszcze coś zwariowanego z doładowaniem >:D jak widzimy firmie Mercury się to udaje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wyszperane w necie.

 

Lehr - 2,5 i 5KM zasilane gazem ze zwykłej butli

http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/lehrblogmain.jpg

 

Joystick dla silników zaburtowych. Teleflex wprowadził system Optimus 360, który działa podobnie jak Mercruiser Axius czy Volvo Penta ale dla silników zaburtowych.

http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/optimusjoystickblog1.jpg

 

Nowa Suza 300KM  :) Nowa przekładnia, może  pracować prawo i lewoskrętnie i trochę bajerów zmniejszających zużycie paliwa i poprawiających osiągi silnika.

http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/mibsblogsuzuki300a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...