Autor Wątek: Silnikowe NOWOŚCI  (Przeczytany 61816 razy)

Styczeń 07, 2012, 15:01:34
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dlatego myślałem Arek że celowo zapomniałeś o tej nowości ale fajnie pogadać to co piszesz jest przemawiające z tym rozrządem jeśli tak jest ale 150 koników z 3 litrowej pojemności to lekko mało, ciekawe jakie będzie spalanie. Każdy producent silników stara się z mniejszej pojemności wydusić więcej koni a tu odwrotnie jeżeli kosztem trwałości konstrukcji to fajnie .Pewnie niebawem dowiemy się jak to jest naprawdę . ;)

Styczeń 07, 2012, 15:06:33
Odpowiedź #16
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Na stronie Mercury są testy - na szybko porównałem dwie łodzie o wadze 2700-2800 funtów - Verado pali 15 galonów, a nowy 13,5...
Może trzeba przejrzeć więcej testów, ale wychodzi, że nie pali więcej mimo większej pojemności. Obroty WOT ma niższe niż Verado.
Nie znam opinii w USA o Verado, ale może były komentarze, ze to wysilone konstrukcje i dlatego zrobili nowy model. :-X
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 07, 2012, 15:23:37
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
Amerykańcy lubią duże pojemności silników. Tam prawie wszystkie samochody mają większe pojemności silników niż w Europie. Podobno to jakaś specjalna, inna technologia. Może więc zapożyczyli to z silników samochodowych  8) C:-).
Pozdrawiam

Styczeń 07, 2012, 15:48:31
Odpowiedź #18
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Info z katalogu Mercury 2012 (do pobrania ze strony tam gdzie instrukcje).

• Największa trwałość
Największa pojemność skokowa, to najmniejsze
naprężenia
Ogromny moment obrotowy zapewnia potężne
przyśpieszenie
Duża przekładnia zmniejsza naprężenia i ułatwia
podnoszenie
• Najmniejszy ciężar i najmniejsza wielkość
zespołu
Prawie 10 kg lżejszy niż najbliższy konkurent
4-suwowy
Najbardziej zwarty, o najniższym profilu 4-suw
150KM
• Najłatwiejszy w utrzymaniu
Łatwa wymiana filtru paliwa i łatwe opróżnianie
systemu olejowego
Wyjątkowy, bezobsługowy przez cały okres
użytkowania mechanizm i łańcuch rozrządu
• Zaufanie i spokój ducha
Przetestowany, sprawdzony i wspierany przez
największą na świecie sieć dilerów Pięcioletnia gwarancja ograniczona przez
producenta
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 07, 2012, 16:59:09
Odpowiedź #19
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Arek maże jest tak jak piszesz duża pojemność oznacza spokojną pracę nie mam porównania natomiast obserwując 300 konne Verada pracujące zarobkowo przy ribach no to jest różnie ale myślę że ten silnik to nie jest odpowiedż na problemy z Verado każda firma a szczególnie wiodąca jak Mercury nie mylić z najlepszą chce w swojej ofercie posiadać dobrego czterosówa dobrego dwutakta i jeszcze coś zwariowanego z doładowaniem >:D jak widzimy firmie Mercury się to udaje .

Styczeń 07, 2012, 17:28:09
Odpowiedź #20
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1290
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
I że niby z większej pojemności będzie mniejsze spalanie?  :o

A to nie jest wykluczone.Kwestia zestrojenia.Jeśli będzie wykastrowane(a 3l ->15OKM to własnie kastrat) to nie musi dużo pić...


A jak będzie to wiadomo...spali ile wlejesz ;)
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Styczeń 07, 2012, 18:05:32
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 2525
  • Akwen: Odra środkowa
No co Ty z tym kastrowaniem, aż mną wzdrygnęło  >:D. O co chodzi z tym kastrowaniem?
Pozdrawiam

Styczeń 07, 2012, 18:18:56
Odpowiedź #22
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
Może po prostu będą robić mu Chipa za dopłatą na 200 KM  8)


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Styczeń 07, 2012, 18:21:00
Odpowiedź #23
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tak na prawdę to nabył bym ten silnik tylko dla samego ostatniego punktu  :P tzn. spokoju ducha  >:D tylko co ze złymi duchami czatującymi na nowe silniki  :'(

Luty 20, 2012, 00:30:53
Odpowiedź #24
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wyszperane w necie.

Lehr - 2,5 i 5KM zasilane gazem ze zwykłej butli


Joystick dla silników zaburtowych. Teleflex wprowadził system Optimus 360, który działa podobnie jak Mercruiser Axius czy Volvo Penta ale dla silników zaburtowych.


Nowa Suza 300KM  :) Nowa przekładnia, może  pracować prawo i lewoskrętnie i trochę bajerów zmniejszających zużycie paliwa i poprawiających osiągi silnika.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Luty 20, 2012, 08:07:23
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
a skoro o dużych silnikach mowa.... coś czego pewnie nie zobaczymy na polskich wodach

http://www.seven-marine.com/


Luty 20, 2012, 16:59:29
Odpowiedź #26
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2412
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
To ja tylko dodam ,ze silniki LEHR sa produkcji amerykańskiej i ten mniejszy w stanach wyceniaja na 1000dolarów a ten wiekszy 5KM na 1600 $

Luty 20, 2012, 19:05:46
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
a skoro o dużych silnikach mowa.... coś czego pewnie nie zobaczymy na polskich wodach

http://www.seven-marine.com/

przepraszam za wyrażenie, ale powiem tak: ja pier[edit]!!!
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2012, 19:44:10 wysłana przez musti »

Luty 20, 2012, 20:39:32
Odpowiedź #28
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 104
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
seven-marine szokuje  :o small block wydaje piękny sound przy zapalaniu  >:D
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Marzec 05, 2012, 17:36:17
Odpowiedź #29
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5459
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Joystick dla silników zaburtowych. Teleflex wprowadził system Optimus 360,

Filmik, jak to działa. Fajne  :)

http://www.teleflexmarine.com/16328/marketing-material/videos/seastar-optimus-video/
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135