Skocz do zawartości

Silnki zasilane gazem LPG firmy LEHR


sport-pasja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zapraszam Państwa do zapoznania się z ofertą silnikową firmy LEHR, która wprowadziła na polski rynek silniki zasilane gazem LPG (propan lub propan - butan)

 

Silniki o mocy od 2.5 KM do 10 KM (15 KM będą dostępne później)

 

Cennik - http://www.sport-pasja.com/images/LEHR_2014.pdf

 

Filmiki:

 

http://www.youtube.com/watch?v=bXzcJgZ7mdI

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę w tym przyszłość,aż dziw,że dopiero teraz ktoś sie za to zabrał na poważnie.

Ekologia i ekonomia :)

 

Swoją drogą nietrudno takiego małego czterotakta przerobić na lpg.Kiedyś podczas dłuuuuuugiego weekendu nad jeziorkiem z nudów w kwadrans! zaadoptowaliśmy kosiarkę do zasilania z butli.Okrążenie "pomiarowe" wykonała bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też ostatnio znalazłem te silniki na tablicy.

wysłałem zapytanie jaki koszt całkowity ( butla i instalacja gazowa )

cene podają samego silnika w zł to wychodzi 12 650zł za 15KM.

dodatkowy duży PLUS to można pływać po chronionych jeziorach.

"BRAK EMISJI OPARÓW PALIWA DO ŚRODOWISKA - GAZ LPG NIE POWODUJE SKOŻEŃ ŚRODOWISKA WODNEGO"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe informację:

 

- butla do kupienia na stacjach BP ( propan, kompozytowa 69 PLN za gaz, 200 PLN kaucji za butlę)

- jeszcze nie mamy dokładnych danych odnośnie przewodów gazowych, ale jak będziemy coś wiedzieć damy znać  ;)

- silniki 15 KM będą dostępne od połowy roku

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....dodatkowy duży PLUS to można pływać po chronionych jeziorach.

I tu byś się zdziwił jak byś dostał pięćset  :P.

Slnikiem spalinowym obojętnie na jakie paliwo nie można pływać jak jest znak przekreślonej śruby albo jak strefę ciszy (do 45 dB) wprowadziła rada Powiatu. Gaz czy benzyna tu nie ma nic do rzeczy  8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mieszkał w PL to od ręki zagazowałbym swoją łódeczkę. Zwykła instalacja z podciśnieniowym reduktorem i wszystko zasilane ze zwykłej butli. Parę godzin roboty i pływanko za pół ceny...

 

niby tak popiołku  :) ale czy motorowodniak nie powinien mieć "etyliny we krwi i śmierdzieć towotem"? :D

jakoś po mojemu to jak kupienie Merca klasy S i wożenie butli w bagażniku ;) może za bardzo się przywiązałem do etyliny :D a miałem zagazowanego SAAB'A i niech go.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w zupełności się z Tobą zgadzam. Postawiłem się tylko na miejscu "biedniejszych" motorowadniaków i obecnych cen paliw, a dokładnie możliwości zakupienia ilości paliwa za 1 godz pracy w PL. Bo u mnie za godzinkę mogę sobie sprawić ok 20l i nawet mi się nie śni o gazie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem na Allegro i do silnika stacjonarnego na gaźniku można już kupić instalację za 300 zł. Kwestią jest tylko dopasowanie miksera do gaźnika. Oczywiście sekwencja już kosztuje... Uwierz mi, montowałem takie instalacje osobiście i nie jest to jakaś wielka filozofia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest "zagazowanie" silnika tylko zmagazynowanie odpowiedniej ilości gazu na łodzi. Temat mocno kontrowersyjny - znane są dziwne przypadki przetaczania gazu ze zbiornika do zbiornika... Na forum jest chyba nawet wątek na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w zupełności się z Tobą zgadzam. Postawiłem się tylko na miejscu "biedniejszych" motorowadniaków i obecnych cen paliw, a dokładnie możliwości zakupienia ilości paliwa za 1 godz pracy w PL. Bo u mnie za godzinkę mogę sobie sprawić ok 20l i nawet mi się nie śni o gazie...

 

Jak nastał kryzys to jedni gazują auta a drudzy przesiadają się w mniejsze - ekonomiczniejsze.

Tak samo z łódką. Ktoś pływa dla frajdy na małych dystansach i liczy się dla niego wygoda i performance - zużyje 70l/100km.

Ja na ciepłe wody i długie trasy z przystankami wybrałem ponton i silnik 20KM.

 

Co do gazowania silników to pamiętam jak w Aries uprzedzano mnie abym nie lał Etyliny 98 do BF20D (takową leję do auta).

A gaz jest jeszcze bardziej "energetyczny" i nie wiem czy dobrze to zrobi standardowej jednostce benzynowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doskonale sobie zdaje sprawę z plusów i minusów zagazowania motoru. Fakt, nie jest to za zdrowe dla silnika a w szczególności dla głowicy ale jednak sporo taniej jest. Jak dla mnie wyciągnięcie głowicy, przeszlifowanie gniazd, nowe uszczelnienia, planowanie i montaż to dzień czasu...A i tak nie robi się tego co sezon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie wyciągnięcie głowicy, przeszlifowanie gniazd, nowe uszczelnienia, planowanie i montaż to dzień czasu...A i tak nie robi się tego co sezon

 

Ale twoja dniówka w Norwegii to 700-800 PLN czyli taka regeneracja też kosztuje ;) Chyba, że lubisz i traktujesz jako przyjemność takie robótki. Ktoś wspomniał wcześniej o butlach na łodzi. Taka butla waży dużo więcej niż plastikowy bak ...

To chyba jedna z wad tego rozwiązania. Ja bym szukał oszczędności w mniejszych, bardziej efektywnych jednostkach i ekonomicznijeszych silikach (dopasowanych do tych jednostek).

 

Co nie zmienia faktu, że LPG obniża koszty o połowę. Tylko jak to jest z butlami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, butla nie jest aż taka ciężka. Pusta waży 10kg z plastikowy bak 1kg, to tylko 9 kg więcej. Ale jakbym miał to robić to widzę jeszcze inne rozwiązanie, można przerobić oryginalny owalny zbiornik do wymiaru jaki nam pasuje i umieścić go w wygodnym miejscu na stałe. Montujemy zawór do tankowania w kadłubie i po kłopocie. Przed wypłynięciem tankujemy gaz do oporu a benzynki w/g uznania. Ja wiem że dla niektórych to czarna magia... ale opłacalna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wypłynięciem tankujemy gaz do oporu

 

Może w Norwegi masz gaz na kei. U nas zapomnij...

 

A butle wchodzą w grę tylko przy niedużych silnikach, które i tak mało palą.

Ciekawe na jak długo starczyła by butla przy silniku 150KM? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jedyny problem w tej chwili to to tankowanie.

 

Technologicznie nie ma żadnego problemu przerobić każdego 4takta na gaz(poza tymi z bezpośednim wtryskiem-ale w łodziach chyba jeszcze takich nie ma).Czy to gaźnikowca poprzez  mikser czy wtryskowca na sekwe-problem żaden...no może prrzy gaźnikowym ze szczelnością i ulatnianiem się gazu z dolotu,ale przy sekwie już kłopotu nie będzie.

 

Dopuki jednak nie będzie stacji to się mija z celem,bo tak jak napisał musti duży np 150 konny silnik butle spali moment...

..a do bardzo małych silników to się średnio kalkuluje,bo one mało palą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...