Autor Wątek: Śruba napędowa [wszystko o śrubach, dobór śruby]  (Przeczytany 207758 razy)

Czerwiec 30, 2011, 21:55:45
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Za tydzień jadę nad Niegocin - może kolega będzie miał w hangarze jakieś trym klapy to założę i przetestuję - tą łajbę mam na jakieś 2 sezony  ;)

Czerwiec 30, 2011, 22:03:45
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
słuchaj ja najlepsza srube jaką miałem zachowywała sie tak (pomijając rozmiar i  skok) manetka na full 5200 obrotów predkosc ok 52 przy maks wytrymowania (wskaznik trymu na maks w górze )6000 obrotów i predkosc 60 i skrety oczywiscie w ramach rozsądku bez kawitki.Objawy za duzej srednicy to przy maksymalnej predkosci próba trymowania kończy sie zerwaniem obrotów i nie pomaga opuszczenie trymu konieczna jest korekta obrotów i to znaczna na ok 1/2 w przypadku poprawnej srednicy wystarczy kotekta trymu w dół aby sruba wyszła z kawitki.
Pozdrawiam Piotrek

Czerwiec 30, 2011, 22:14:29
Odpowiedź #17
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ja nie mam zjawiska kawitki ( na razie )  ;) próbuję dobrać optymalną śrubę - 15-tka obroty 6000 tysi i zapas na manetce ( 4 dorosłe osoby i dzieciak ) , 17-tka obroty 5800-5900 ( manetka do oporu - dwie osoby dorosłe i dzieciak ) 19-tke rozważam żeby przy manetce do oporu uzyskać 5500 obrotów - ale może się to skończyć tym że przy 4 lub 5 osobach będzie " problem z wejściem w ślizg  ???

Czerwiec 30, 2011, 22:39:54
Odpowiedź #18
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
troche chyba sie nie rozumiemy jezeli tryujesz silnik to na kazdej srubie osiagniesz tzw zjawisko kawitkiczyli silnik momentalnie osiąga maks obrotów jakby wyskakiwał z wody  :( :( osiagasz taki stan???
Pozdrawiam Piotrek

Czerwiec 30, 2011, 22:51:23
Odpowiedź #19
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Właśnie nie osiągam  :( każda śruba którą zakładam umożliwia mi pływanie na max obrotach bez kawitki  :(  przy starcie mogę stawać " dęba" , przy opuszczonym na maksa silniku też nie mam tego zjawiska natomiast mam " niedosyt "  :( - powoli zaczyna mnie to " denerwować "
łódź na każdej śrubie wchodzi momentalnie w ślizg - może te Italiańskie tak mają  :(

Czerwiec 30, 2011, 23:16:03
Odpowiedź #20
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
jak masz wysoko silnik zamontowny chodzi mi o płyte kawitacyjną
Zaraz ja ztuningujemy oczywiscie masz power trim???
Nie kłapie dziobem???
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2011, 23:19:57 wysłana przez pietiabo »
Pozdrawiam Piotrek

Czerwiec 30, 2011, 23:23:32
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 223
    • Pełczyce / Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
zakładaj najprostrze trym klapy zobaczysz niebo a ziemia i pprzy skrecie zero kawitki

Interesująco brzmi. jak dobrać ich rozmiar do danej łódki?
Ahoj!

Hille Delphin 30HP Drewniana wędkarska 2HP

Czerwiec 30, 2011, 23:27:02
Odpowiedź #22
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Silnik ( płyta antykawitacyjna ) niecałe 2 centy poniżej dna - tak mam power trim  - dziobem nie kłapie chyba że na maksie podniosę silnik przy fali  :(

Lipiec 01, 2011, 00:41:06
Odpowiedź #23
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
intruz dawaj na równo z dnem albo 1 cm powyzej tzn. podnies silnik na mocowaniu o 1 otwór wyzej nie wierc nowych otworów jak bedzie słabo to o jeszcze jeden a co do trym klap to na tamtym forum  :-\ dawałem gdzies kalkulator ale moze tutaj http://www.bennetttrimtabs.com/trimtabkits.php
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2011, 00:46:44 wysłana przez pietiabo »
Pozdrawiam Piotrek

Lipiec 01, 2011, 00:48:21
Odpowiedź #24
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ja myślę że to rodzaj kadłuba określa pewne " stałe " niedogoności   ;) będę próbował  ;)

Lipiec 01, 2011, 00:52:14
Odpowiedź #25
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
nie prawda łódke masz zajebista jak bedziesz sprzedawał kadłub to daj znac.Pomysl jak bys miał nawet za ciezki kadłub to i tak by sruba wyszła z wody i za kawitowała tzn zassała powietrze a duzą masz V
Pozdrawiam Piotrek

Lipiec 01, 2011, 08:10:48
Odpowiedź #26
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3046
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zibi a co ciebie podkusiło zakładac 4 łopaty jak wiadomo ze 4 łopaty speedu nie dają

A o jakich 4 łopatach prawisz? Czemu speedu nie dają Twom zdaniem?
Zerknij na stronę http://mercuryracing.com/propellers/trophyplus.php
Dlaczego przez mercurego polecane są czterołopatowe śruby do szybkości 70+ MPH?
Czyżby oni czegoś nie wiedzieli?

W mojej łódce jest Evinrude i śruba trzy łopaty.
Na tym silniku trochę mało jest maksymalnej ale o 3 km nie będę walczył.

Natomiast Mike kupił sobie jakąś śrubę cztero łopatową Trophy Plus do swojej 250-tki
Dobrze to wymiata i nie przekręca silnika.
Śruba kupiona po konsultacjach z użytkownikami podobnych łodzi w Anglii którzy mają dokładnie takie same silniki.
Średnica niewielka 13 3/4" duża powierzchnia płatów ma za zadanie uzyskanie dużego bow lift'u,
dobrze sprawuje się na zakrętach przy dużych prędkościach, stabilizuje łódkę, a także lepiej pracuje w ślizgu przy wysoko zamontowanym silniku.
Jak wiesz polityka naszych sprzedawców z zasady jest taka, że jak coś weźmiesz do prób to musisz zapłacić.
Zwrotów nie ma, najwyżej komis. A przy drogich śrubach lepiej się wcześniej skonsultować.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2011, 08:19:22 wysłana przez Zibi »

Lipiec 01, 2011, 16:49:44
Odpowiedź #27
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jak ktoś wcześniej pisał temat nie do wyczerpania a nawet na "doktorat " się nadaje są pewne zasady o których należy wiedzieć a reszta to jak każda łajba  indywidualna sprawa i dobór . ;)

Lipiec 04, 2011, 00:31:25
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 563
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zibi czytałem troche o srubach i wszedzie znajdziesz informacje ze maksymalny speed osiąga sie na srubach 3 łopatowych lub 2 łopatowych.
Przy opisie tej srubu jest jasno napisane ze jest to sruba do bass boatów gdzie wynoszenie tyłka (rufy) jest wskazane bo z reguły tyłek tej łodzi jest mocno przeciązony i z reguły łodzie te wyposazone sa w hydrauliczną winde.Z tego co sie orientuje w twojej klasie hydrauliczne windy sa zabronione. Ale jak mówi przysłowie bogatemu wszystko można.Ta śruba jest raczej dla Ciebie http://mercuryracing.com/propellers/3bladecleaver.php
Zycze powodzenia
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2011, 00:48:30 wysłana przez pietiabo »
Pozdrawiam Piotrek

Lipiec 05, 2011, 21:30:46
Odpowiedź #29
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3046
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pietia, no nie! Ta śruba nie jest dla mnie.

A o jakiej klasie piszesz, bo ja nic o klasach nie pisałem i nie wiem?
A co do opisu śruby to na wspomnianej stronie jest również zapis o aplikacji śruby
"Designed to run 70+ MPH with medium bow lift"
chyba, że czegoś nie doczytałem?