Autor Wątek: Śruba napędowa [wszystko o śrubach, dobór śruby]  (Przeczytany 266429 razy)

Listopad 06, 2018, 07:11:45
Odpowiedź #900
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Piotrków Trybunalski
  • Akwen: Wody lokalne
Ok, dzięki za pomoc. Chyba za jakiś czas będę szukał mocniejszego silnika chyba jednak w 2t.

Marzec 13, 2019, 21:09:26
Odpowiedź #901
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Proszę o podpowiedź o co kaman, i czy dobrze rozumiem.

Jak sobie płynę 50km/h   (mirella + evinrude737 40hp z 92r) nie pamiętam jakie obroty ale bliskie max to czy 5 czy 6tys prędkość nie rośnie. To znaczy lece 50 / 5000rpm, przyspieszam do max obrotów 6000rpm a łódka nie przyspiesza, mam rozumieć, że to wina śruby i jeśli kcem szybciej to większy skok (bo rozmiar jest max jaki się zmieści pod płytą).
Zaznaczę, że to jest efekt przy małym obciążeniu(dorosły + dziecko), przy obciążeniu 2+2 nie pamiętam czy ten sam efekt...

Druga sprawa, że śruba jest CHYBA optymalnie dobrana bo czy płyniemy we 4 czy we 2 to prędkość max ta sama...

Proszę o wyjaśnienie problemu...

Marzec 13, 2019, 21:21:32
Odpowiedź #902
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5656
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Musisz zmierzyć obroty ile przekraczasz WOT. Wtedy można oszacować o ile mniejszy skok sruby można zastosować.
O ile w dwie osoby uzyskasz większą prędkość,  to w przypadku czterech  niekoniecznie.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 13, 2019, 22:12:00
Odpowiedź #903
  • *****
  • Wiadomości: 2898
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Mirella 50 km/h leci  na 30 konnej yamaha z śruba 9,7/8×12 skok12 ,silnik dokrecał też skok 13, więc masz jeszcze zapas mocy i prędkości
Jaką masz śrubę?

Marzec 21, 2019, 08:43:32
Odpowiedź #904
  • **
  • Wiadomości: 63
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdzilem i mam śrubę 12 1/2 * 13, co polecacie do szybszego pływania w max dwie osoby....(90kg+30kg)?

Marzec 21, 2019, 16:02:30
Odpowiedź #905
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
To moze inaczej:

w mojej lodzi oryginalnie byla 14x19 3platy (nie plywalem na niej bo przepadla w firmie regenerujacej sruby)

Pierwsze plywanie i poki co do tej pory odbywa sie na 14x23 4platy i problem jest taki, ze w wodzie bardzo mocno trzeba sie szarpac z biegami. Na sluchawkach tego nie ma.

Silnik ma wolne na poziomie 750-780 obr.min. przekladnia Alpha1 Gen.1 ostatni rok produkcji.
W miedzy czasie wymienialem linke od biegow.

Zamowilem jeszcze srube 14 1/4x21 3platy.

Macie jakis pomysl co moze byc przyczyna ?
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Marzec 21, 2019, 16:21:20
Odpowiedź #906
  • *****
  • Wiadomości: 1201
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Kurcze, nie pamiętam dokładnie, ale obroty na "luzie" u mnie są chyba na poziomie 650. Na początku były ciut wyższe i też nie było lekko przy wrzucaniu biegów. Silnik MERCRUISER 4,3 + ALPHA ONE II.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Marzec 21, 2019, 16:36:22
Odpowiedź #907
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Tak podejrzewalismy i tez to potwierdziles.

Musimy wymyslec jak obnizyc obroty bo sterownika nie da sie wysterowac jako,ze procesor sterownika jest tylko raz programowalny.

Podobno moza troche pokombinowac z przepustnica i ja troche przymknac na wolnych....

Jakies pomysly....

silnik audi 4.2 v8 ABZ
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Marzec 21, 2019, 19:15:27
Odpowiedź #908
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jak dostanie mniej powietrza to zwolni, w e38 miałem takie obejście przepustnicy(fabryczne)gdzie silnik krokowy regulował przepływ, to się wyrabiało w tych autach, powstawała nieszczelność-szło więcej powietrza i wtedy były zawyżane wolne obroty.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Marzec 21, 2019, 19:37:13
Odpowiedź #909
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
W sobote przypiluje ogranicznik zamkniecia przepustnicy i zobaczymy na kompie jakie faktycznie beda.....

Oby udalo sie zbic 100 obr. do poziomu 650 obr./min.

 ::) ???
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Marzec 21, 2019, 19:57:16
Odpowiedź #910
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Może po prostu przytkaj mu dolot na wolnych na próbę, no chyba, że to piłowanie da się cofnąć np.przez dokręcenie głębiej śrubki później. Bo jeśli tam jest jakiś kanał obejściowy to domykanie przepustnicy nic nie da(w bmce była ona całkowicie zamknięta na wolnych obrotach, wszystko szło przez obejście).


pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Marzec 22, 2019, 09:15:17
Odpowiedź #911
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Slubice i Zbaszyn
  • Akwen: Odra środkowa
Tak zrobimy, bo tak czy siak priorytetem jest zbicie obrotów wiec coś musimy wykombinować.

Tym bardziej, że mam drugie audi dawce do nastepnej łódki  C:-)
www.domek-zbaszyn.pl

Alga Sport + DE-25 , Rinker 206 Captiva bowrider 4.2 V8  Pozdrawiam Sebastian

Marzec 23, 2019, 00:36:37
Odpowiedź #912
  • **
  • Wiadomości: 86
    • Legionowo
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Możesz se piłować ile  chcesz :):):) tam jest elektroniczna przepustnica i sama sobie podniesie obroty. Komp ma ustawiona wartość i będzie robił wszystko by ja utrzymać
Jak masz vaga to w którymś kanale może można podnieść i opuścić  nie powiem z głowy .
A trzecia sprawa . Można programować Twoje ecu do obrzygania... były sterowniki z pamięcią flash kasowane ultrafioletem ale to chyba nie w benzynie.

Mogę zapytać czy softowo jest opcja obniżenia obrotów  ale musisz podać nr sterownika.

Kwiecień 02, 2019, 21:13:35
Odpowiedź #913
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Witam

Mam pytanie do znawców. Jakie obroty ŚRUBY - nie silnika są optymalne do jej pracy przy śrubach uciągowych typu 10" x 7" np takiej w załączniku poniżej. Chodzi mi o pracę z silnikiem elektrycznym akurat. Ale to nie ma w sumie znaczenia z jakim silnikiem ma śruba pracować tylko interesują mnie jej obroty i możliwość przeniesienia mocy. Ma ktoś może orientację?

Kwiecień 07, 2019, 15:47:38
Odpowiedź #914
  • **
  • Wiadomości: 34
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Podbijam temat. Dowiedziałem się właśnie, że są specjalne śruby do silników elektrycznych. Jakieś symetryczne o ciągu takim samym do przodu jak i do tyłu?? Ponoć robi je jakaś firma z UK? Czy ktoś coś może słyszał, wie, itp? Z góry dziękuję za info...