Skocz do zawartości

Śruba się kręci z pełną mocą a łódź zwalnia?!


Challenger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuje rady bardziej doświadczonych kolegów. Mam łódź Steady 260, wygląda jak ponton ale jest z plastiku. To mała łódź więc krótka stopa. Mam do niej Mercury 6KM S 2011 rok. Kiedy płynę z pełną mocą w pewnym momencie słychać jak by obroty silnika się zwiększyły, śruba się kręci (płynę dalej) ale łódź znacząco zwalnia (jak by ją ktoś nagle przytrzymał) i po chwili (ok 7 sekund) nagle łódź robi zryw i znów płynie mocno do przodu z prawidłową szybkością i mocą. Taka sytuacja powtarza się często. Kiedy odwróciłem głowę miałem wrażenie że jak by więcej bąbelków powietrza lub spalin znajduje się za łódka w wodzie. Pierwsza myśl jest taka że łódź traci cug z powodu zmniejszenia się gęstości wody spowodowanym tymi bąbelkami ale pewien nie jestem. Zacząłem kombinować z wysokością pawęży, wyżej niżej, oraz z nachyleniem silnika względem łodzi ale nic nie pomogło. Przeczytałem na jakimś forum coś o kołku/klinie śruby napędowej ale nie znalazłem więcej informacji na ten temat po wpisaniu w google. Było tam.jedynie napisane że można go zerwać jak sie w coś uderzy. Nie przypominam sobie abym w coś uderzył, poza tym większość czasu łódź idzie jak należy. Jakiś czas temu byłem na wyjeździe gdzie ten mój silnik zamontowałem do dużo większej łodzi i tam wszystko było OK choć nie osiągałem takiej dużej prędkości jak w moim Steady 260. Brak pomysłów. Ktoś coś podpowie?

Screenshot_20200520_011544.thumb.jpg.978f465883f23bca578120af888f5951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem takie "przygody" gdy pazur kierujący zapadkę trymu przestawił się o 180 stopni i kierował go do 4 gniazda zamiast do 1. Śruba łapała powietrze o sprawnym płynięciu można było zapomnieć. Twój silnik ma śrubę na wieloklinie więc nie posiada zabezpieczenia o którym mówisz. Sprawdź czy wkładka gumowa pomiędzy wieloklinem silnika a korpusem śrubJy jest cała bez rozwarstwień. Choć jak na mój gust musisz pokombinować z ustawieniem trymu silnika lub podmień śrubę na inną o innym skoku. Czy podczas pływania udało Ci się uzyskać kilwater o "odpowiednim" kształcie? czy tylko coś na wzór wrzącej wody?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...