Tomasz K Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Mam do wymiany śrubę, wkręcam się na nieco ponad 6 tyś.obr. Czy ma sens wymiana na taką z regulowanym kątem łopat? Usłyszałem dwie skrajne opinie. Pierwsza taka, że to super sprawa bo zawsze można skok dopasować do aktualnego obciążenia łodzi (np. gdy mamy wyjątkowo więcej pasażerów). Można też łopaty pojedynczo wymieniać z razie uszkodzenia. Opinia druga to, że to pomyłka, gdyż zmiana skoku niesie za sobą zmianę całej geometrii śruby skutkiem czego śruba o zmiennym skoku ma niższą sprawność. Czy macie doświadczenie w tej materii, chętnie poznam Wasze zdanie. P.S. Miejcie na uwadze, że mój Shetland demonem prędkości nie jest i nie musi być, choć jak nagle popędzi to go hamować na siłę nie będę ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 Było o tym wystarczająco dużo na forum, szukaj a znajdziesz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 3 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Ale szukałem, już mi się kręci w głowie od patrzenia w ekran. Źle to nazywam, nie tam szukam? Proszę zatem o podpowiedź bo nic nie znalazłem...☹ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Głównie w dziale o śrubach ale skoro to nie wyjaśnia Twoich wątpliwości... Podsumowanie: -śruba regulowana zawsze będzie gorsza od stałej, geometria itp -dobrze mieć taką z wymiennymi płatami gdy pływamy po "podejżanych" wodach -czteropłatowa będzie stawiać większy opór dla silnika, ze względu na większą powierzchnię łopat, trochę jak śruba o większej średnicy. Jeśli Twoje wnioski sprowadzają się do tego, że silnik ma zbyt mały opór(kręci się za wysoko)to zwiększ skok, średnicę albo daj czteropłatową jeśli aktualnie masz trzy płaty. Oczywiście oprócz zmniejszenia max obrotów zmieni się teżzachowanie łódki/silnika w niższych zakresach, pytanie tylko na lepsze czy na gorsze z Twojego punktu widzenia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 3 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Myślałem o regulowanej jako alternatywnym rozwiązaniu, bo skoro można ten kąt regulować to daje to super możliwości. Ale jak widzę tylko z pozoru. Czyli trza mi kupić zwykłą, alu, z większym skokiem, chyba nawet następną z typoszeregu. Dzięki, to mi wystarczy, żeby dać sobie z tym wynalazkiem spokój. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 4 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Ja ją posiadam ale tylko ze względu na pływanie po kiepskich szlakach, do eksperymentów chcąc ją stosować powinno się po dobraniu skoku kupić docelową też czteropłatową a nie zawsze będzie to optymalne, za to raczej droższe rozwiązanie. Mam na myśli fakt, że te najpopularniejsze(najtańsze)regulowane to w czteropłatach występują, pewnie tak jest łatwiej producentowi uzyskać wyważenie i wytrzymałość. Tak jak pisałeś zwiększ skok lub ewentualnie średnicę jak jest miejsce. Może uda Ci się z kimś na pożyczenie dogadać... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 4 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2017 Kupię i tyle. Jak znam życie to na sezon 2018 wystarczy...Potem znów wymiana ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.