Skocz do zawartości

Sterowanie przepustnicą i biegami Wietierok8


T76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem Panowie. Posiadam motoróweczkę z silnikiem Wietierok8. Aż dziw, ale silnik działa rewelacyjnie i do przemieszczania się z łowiska na łowisko lub pływania czysto rekreacyjnego mi wystarczy. Próba na wodzie (Wisła) była bo całość niedawno kupiona. Łódeczka posiada sterociąg z kierownicą, ale jest pewne ale.......brakuje mi sterowania przepustnicą i biegami. Z tego co się orientuję nie ma nic dedykowanego do takich starych silników i tak sobie kombinuję czy nie można by samemu podłubać, poprzerabiać, dostosować i cieszyć się z pływania mając wszystko pod kontrolą i pod ręką. Bez tego kierownica nie ma sensu i raczej należy ją zdjąć :( Moje pytanie brzmi czy miał ktoś z Was kiedyś zacięcie do takich robót i mógłby mi udzielić pomocnych rad? Mam nadzieją że wątek jako tako się rozwinie i złapię jakiś konkretny pomysł jak się za to zabrać i z czego :) Pozdrawiam i z góry dziękuję za poświęcony mi czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj bracie !

Też ujeżdżam produkt z cccp :D do którego nie ma w zasadzie dostępnej manetki i miałem ten sam problem.

 

Sterowanie przepustnicą to prosta sprawa.Możesz zastosować kiepskiej jakości tanią manetkę od kosiarki,jakiejś maszyny budowlanej(zagęszczarki) a nawet taką od przerzutki rowerowej-też zadziała :)

Kwestia dorobienia linki kupionej na metry w rowerowym.

Jeśli chodzi o biegi,to aktualnie steruję nimi na wyciągnięcie ręki w tył(moja łódka jest mała i silnik mam za plecami) ale już dumam nad przerobieniem(zmniejszeniem gabarytu)i dopasowaniem takiego systemu -> http://allegro.pl/peugeot-207-207cc-1-6-16v-lewarek-zmiany-biegow-i3803104637.html

 

Można takie coś wyrwać za śmieszny hajs :)

 

Jedna z linek śmiga przy ruchu lewarka przód tył,a druga na boki(do wywalenia).Kwestia zrobienia oporu do pancerza przy silniku i przymocowania cięgna do dźwigni przy silniku.Resztę sobie dorysuj  C:-)

 

 

Nie ma za co ;)

 

Pzdr

d_k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalna manetkę bez problemu dopasujesz. Jedna dźwignia do biegów, druga do gazu - kwestia tylko dorobienia końcówek... widziałem takie proste przeróbki Wieteroków i Wichrów.

 

http://www.sklepyzeglarskie.pl/photo/product_big/5/9/a/1_59ae6be8d2b9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj bracie !

Też ujeżdżam produkt z cccp :D do którego nie ma w zasadzie dostępnej manetki i miałem ten sam problem.

 

Sterowanie przepustnicą to prosta sprawa.Możesz zastosować kiepskiej jakości tanią manetkę od kosiarki,jakiejś maszyny budowlanej(zagęszczarki) a nawet taką od przerzutki rowerowej-też zadziała :)

Kwestia dorobienia linki kupionej na metry w rowerowym.

 

Witaj :)

Widzisz :) W zasadzie to myślałem że prostsza sprawa jest z biegami. Wszystko jest na wierzchu. Kawał solidnej linki, połączenie z uchwytem do załączania biegu i po sprawie. Natomiast z gazem to już większy problem. Trzeba wleźć przez obudowę (w sumie to nie problem) i myślisz że linka z ,,rowerowego da radę? Wydawało mi się że będzie potrzeba czegoś solidniejszego, sztywniejszego...... Na rumplu ten gaz aż tak super lekko nie chodzi.

 

Uniwersalna manetkę bez problemu dopasujesz. Jedna dźwignia do biegów, druga do gazu - kwestia tylko dorobienia końcówek... widziałem takie proste przeróbki Wieteroków i Wichrów.

O czymś takim właśnie myślałem :)

 

chyba gdzieś w grajcarni mam coś podobnego, tylko bardziej prymitywnego jak znajdę to Ci wyślę, albo sam sobie odbierzesz w Wawie za free

Poszukaj, poszukaj :) Czasem prymitywne rozwiązania są najtrwalsze :) Z odbiorem w wawie nie ma problemu, ale za darmochę nie chcę! Chociaż jakiś browar lub pół litera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden sezon latałem na manetce od kosiarki i lince z rowerowego.Koszta śmieszne i to nie linka klękała,a w rękach gięła się ta śmieszna manetka i dlatego poleciała do kosza.Teraz jest home made z kawałka pręta,dwóch wieeelkich podkładek,łożyska amortyzatora z opla astry i śruby spinającej to.Ta przeżyje juz łódkę i działa x-tra.Nie mam fotki niestety.

 

Jesli chodzi o ciężką pracę rumpla-to jest to spowodowane tymi śmiesznymi przekładniami zębatymi.One są tak nieprecyzyjne,że szok,czasami wskakiwały u mnie ząb na ząb.Druga sprawa to sprężyna użyta do cofania przepustnicy-bycmoze jest zbyt mocna i stąd duża siła potrzebna do użycia.

 

Ja nie miałem problemu z przejściem przez obudowę,w wichrze jest ośką wypuszczone sterowanie przepustnicą pod obudowę.

 

Nowe uniwersalne manetki są fajne i łatwe w zastosowaniu...szkoda,ze kosztują takie bajońskie pieniądze.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest home made z kawałka pręta,dwóch wieeelkich podkładek,łożyska amortyzatora z opla astry i śruby spinającej to.

Próbuję to sobie wyobrazić i nie mogę :)

 

w wichrze jest ośką wypuszczone sterowanie przepustnicą pod obudowę.

O widzisz! Cenna uwaga. Muszę się temu dokładniej przyjrzeć bo na razie tylko teoretyzuję.

 

Nowe uniwersalne manetki są fajne i łatwe w zastosowaniu...szkoda,ze kosztują takie bajońskie pieniądze.. :(

 

Co prawda to prawda. Ceny powalają z nóg. Najprostsze ponad 300 zł. :(

Zobaczymy co tam Rybiłowek wyłowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste-jedna duża podkłada(śr-5cm) jest jednoczesnie mocowaniem do burty,potem łożysko amortyzatora a potem druga podkłada,do której przyspawany jest pręt(dźwignia).Całość przestrzelona śrubą.Powstała pięknie łożyskowana,płynnie pracująca dźwignia.Śrubką reguluję sobie opór.Aspekt zapięcia linki do w/w pręta i opór pancerza pomijam ;)

Całość ukryłem(zamontowałem) w kieszeni,która była w burcie więc wystaje z niej tylko dźwignia :)

Działa naprawę zacnie i nie ma obaw,że coś z użytych elementów pod wplywem sił tu panujących się zużyje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mało skomplikowane, tanie i nie ma co się popsuć :)

Będę się orientował co i jak w temacie, ale google za wiele nie mówią :)

 

Jako że silnik mam pod ręką to przyjrzałem się w miarę dokładnie jak i co. Faktycznie ośka ładnie wychodzi poza obudowę i ma piękną dziurę do zamocowania linki :) Mam w zw. z tym pytanie. Drift_king - zdemontowałeś rumpel podłączając swoje sterowanie? Pisałeś też o sprężynie cofającej przepustnicę. Otóż takowej nie namierzyłem w ogóle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretna maneta! Nie to co te plastikowe :) Biorę jeśli tylko Tobie zawala miejsce :) Na pewno nie zmarnuję tego sprzętu.

W jakich okolicach bywasz w Wawie? No i jakie % pijasz?

 

przestań nie ma za co:) jest Twoja, pracuję na Grzybowskiej PKO SA główna siedziba przy hotelu Hilton, 506069048 dzwoń i się umówimy po odbiór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to wszystko jakieś takie niewspółmiernie drogie.....:(

 

Za co tu 340 zł.?

 

Za przeznaczenie  8)

Pewnie to jedyny powód :)

Swoją drogą to się dziwię że żaden zakładzik prywatny ,,Pana Kazia" nie podrabia takich manetek. Sądzę że miały by wzięcie :)

 

Gdybym użył nowego łożyska wydałbym 30,ale miałem stare więc tylko dwie podkładki ze sklepu metalowego... ;)

Kombinował bym coś w ,,Twoim" stylu, ale skoro Rybiłowek chce się pozbyć swojej to sobie przez zimę przerobię, odnowię i już :)

 

Konkretna maneta! Nie to co te plastikowe :) Biorę jeśli tylko Tobie zawala miejsce :) Na pewno nie zmarnuję tego sprzętu.

W jakich okolicach bywasz w Wawie? No i jakie % pijasz?

 

przestań nie ma za co:) jest Twoja, pracuję na Grzybowskiej PKO SA główna siedziba przy hotelu Hilton, 506069048 dzwoń i się umówimy po odbiór :)

Jasne, wiem gdzie. Ja pracuję niedaleko Dw. zachodniego więc na Grzybowską mam przysłowiowy rzut beretem. Najlepiej w ciągu dnia by mi pasowało podjechać. Podaj dzień a co do godziny dogadamy się telefonicznie :) Pozdrawiam

P.S. I upieram się chociaż przy symbolicznym czteropaku piwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...