Skocz do zawartości

Stopa L silnika a pawęż łódki


grzekilag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem

Wyjeżdżam na okonie do Świnoujścia i gospodarz od którego pożyczam od tą samą łódkę zmienił pawęż.

Wynosi ona teraz  68 cm. Mój silnik z którym jeżdżę tam od 10 lat to yamaha 8k ze stopa typu L.

Czy mój silnik da radę na takiej pawęży czy nie bardzo.

Proszę o pomoc

Zdjęcie pawęży niżej

83E8C908-954B-4B17-AD97-01EEA498E3C4.thumb.jpeg.2c7cdac831c4d6432f9a630cd4632787.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki albo są przystosowane do pawęży S,L, XL itd albo mają długość stopy S, L, XL itd.

Problem polega na tym, że powstało zamieszanie wokół S, L XL. Kiedyś oznaczało to wysokość pawęży a silniki były produkowane z długością stopy przystosowaną do takich pawęży. Teraz ten system się wymknął spod kontroli i trzeba kombinować.

S-15" = 381 mm

L-20" = 508 mm

XL-25" = 635 mm

Od strony praktycznej wystarczy, że pompa wodna będzie zanurzona co najmniej 2cm poniżej lustra wody w każdych warunkach : ślizg i pływanie wypornościowe.

Jeżeli nie pływasz w ślizgu to silnik może być zanurzony znacznie wyżej niż zaleca instrukcja. Zachowane musi być zanurzenie pompki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...