A gdzie @lewar, pewnie cieszy się ze sprzętu i coś łowi zamiast teoretyzować

Przyjrzałem się tym danym i usystematyzowałem je trochę co by ,,obróbka" była łatwiejsza/czytelniejsza.
Max prędkość i przyspieszenie początkowe da się wytłumaczyć przekładnią i skokiem śruby(yamaha) reszta to już niestety cała prawda o jakości.
Test :
1. zużycie paliwa na wolnych obrotach 0,16 - 0,23 l/km (Optimax,Tohatsu - Suzuki, Yamaha)
2. ekonomiczna prędkość ślizgu 30,35km/h 0,27 - 0.35 l/km (Yamaha,Honda - Tohatsu)
3. czas osiągnięcia ślizgu (przyspieszenie, moment obr) 4,1 - 8,7s (Suzuki - Yamaha)
4. czas osiągnięcia 50km/h 6,9 - 8,6/14,5 s (E-Tec - Suzuki/Yamaha)
5. prędkość max 64,7 - 56,8/57,8 km/h (E-Tec - Yamaha/Suzuki)
6. masa 119 - 170 kg (Yamaha - Optimax)
7. przełożenie przekładni 2:1 - 2,59:1 (E-Tec - Suzuki)
8. prądnica 190W - 720 W (Yamaha-Optimax)
9. WOT 4500- 5500 - 5000-6000/6300 obr/min (Evinrude - Honda,Suzuki/Yamaha)
10. pojemność 996/1267 - 1526 ccm (Yamaha/Tohatsu - Optimax)
11. max zużycie paliwa 0.36 - 0,46 l/km (Yamaha - Tohatsu)
12. max zużycie paliwa Yam(56,8km/h) 20,5l/h - Toh(62,2km/h)-28,6l/h
Opti(62,2km/h) 24,9l/h, E-Tec(64,7km/h) 29,1l/h
Suz(57,8km/h) 24,85l/h Honda(63,4km/h) 28,5l/h
13. zużycie paliwa (przy 55km/h) 0,35 - 0,44 l/km (Yamaha - Tohatsu)
14. Cena 9259 - 11530€ (E-tec - Suzuki)
Wg mnie Optimax wymiata jeżeli chodzi o osiągi. Na drugiej pozycji jest Honda a potem cała reszta ze swoim marketingowym bełkotem.