Autor Wątek: Testy silników  (Przeczytany 42978 razy)

Marzec 17, 2013, 09:35:55
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Mariusz - przeczytaj dokładnie powyższe moje posty i zobaczy czy nie wspominam o koszmarnym serwisie  ;D niedokładnie przestudiowałeś lekturę  ;)

Marzec 17, 2013, 10:54:14
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Ja tam mam takie swoje zdanie że hipnoza koni mechanicznych to lekko manipulacja i marketing , jest poj. skokowa ? Jest to po jaki uj punkt odniesienia moc ? Jakoś  w sportach motorowych do kwalifikacji przede wszystkim  pojemność jest istotna . Równie dobrze można było by ocieniać osiągi przez pryzmat ilości płynu chłodzącego czy wagi . Nikomu nie przyjdzie do głowy oceniać silnik malucha 650cm3 z jednostką 1300 z dużego fiata   . Przynajmniej ten sam kadłub do testów był  , to już coś .  ;) . W dodatku ocenianie mocy silnika to taki dość zamglony temat , i nie zawsze jest rzeczywistością z wielu przyczyn . A skoro to jest parametr zmienny to i opierać się na nim średnio korektno  . Nie twierdzę że mam 100% racji , ale mam takie zdanie  :P
P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2013, 12:24:54 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 17, 2013, 11:08:54
Odpowiedź #17
A gdzie @lewar, pewnie cieszy się ze sprzętu i coś łowi zamiast teoretyzować  ;)
Przyjrzałem się tym danym i usystematyzowałem je trochę co by ,,obróbka" była łatwiejsza/czytelniejsza.
Max prędkość i przyspieszenie początkowe da się wytłumaczyć przekładnią i skokiem śruby(yamaha) reszta to już niestety cała prawda o jakości.
Test :
1. zużycie paliwa na wolnych obrotach         0,16 - 0,23 l/km  (Optimax,Tohatsu - Suzuki, Yamaha)
2. ekonomiczna prędkość ślizgu 30,35km/h     0,27 - 0.35 l/km  (Yamaha,Honda - Tohatsu)
3. czas osiągnięcia ślizgu (przyspieszenie, moment obr)     4,1 - 8,7s (Suzuki - Yamaha)
4. czas osiągnięcia 50km/h                                             6,9 - 8,6/14,5 s (E-Tec - Suzuki/Yamaha)
5. prędkość max     64,7 - 56,8/57,8 km/h  (E-Tec - Yamaha/Suzuki)
6. masa     119 - 170 kg   (Yamaha - Optimax)
7. przełożenie przekładni  2:1 - 2,59:1  (E-Tec - Suzuki)
8. prądnica 190W - 720 W  (Yamaha-Optimax)
9. WOT 4500- 5500  -  5000-6000/6300 obr/min (Evinrude - Honda,Suzuki/Yamaha)
10. pojemność 996/1267 - 1526 ccm  (Yamaha/Tohatsu - Optimax)
11. max zużycie paliwa 0.36 - 0,46 l/km (Yamaha - Tohatsu)
12. max zużycie paliwa Yam(56,8km/h) 20,5l/h  -  Toh(62,2km/h)-28,6l/h
                                                                             Opti(62,2km/h) 24,9l/h, E-Tec(64,7km/h) 29,1l/h
                                                                             Suz(57,8km/h) 24,85l/h  Honda(63,4km/h) 28,5l/h
13. zużycie paliwa (przy 55km/h)  0,35 - 0,44 l/km (Yamaha - Tohatsu)
14. Cena  9259 - 11530€  (E-tec - Suzuki)

Wg mnie Optimax wymiata jeżeli chodzi o osiągi. Na drugiej pozycji jest Honda a potem cała reszta ze swoim marketingowym bełkotem.


Marzec 17, 2013, 12:20:24
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne

P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D
bardzo..bardzo mądrze napisałeś!!! właśnie i takie powinno być porównanie!!! bo jednak to porównanie jest ni z gruszki ni z pietruszki
więc sory, sypać na silnik mający o 1/3 mniejsza pojemność od pozostałych, że jest ble i do tyłka to chyba nie poważne?
Ja nie bronię Yamahy bo nie mam żadnego w tym interesu... a na chwilę obecną nie mam już żadnego silnika  ;D - co kupię to się okaże jeszcze  ;) najlepiej 7marine  ;D ;D ale na pewno będę to kupować nowe w Polsce u dealera jak wszystkie inne moje silniki i nie będzie to honda dopóki importer nie wyleczy się z chciwości/chęci szybkiego dorobienia się  kokosów  >:D

A tu proszę bardzo http://www.youtube.com/watch?v=SDhBrj6yQ5A

o parametrach:
25A alternator, pojemność blisko 1,6...( czyli delikatnie większa pojemność) moc o 5 KM większa od konkurencji ( a nie jak w wyżej ukazanym przypadku o 5 KM mniejsza)....

Patrzmy realnie a nie na testy dziennikarskie nie do końca trafione

Jeżeli miałbym porównywać  F70 to bardziej z hondą BF 60... Suzuki DF 60... mercury 60...  no i jak wtedy by wyszła? BO TO JEST WŁAŚNIE JEJ KLASA pojemnościowa
...
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2013, 12:37:02 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Marzec 17, 2013, 13:09:42
Odpowiedź #19
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?
Ceny też są różne i do negocjacji np.

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł
Yamaha F80BETL 41 000,00 zł

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"   ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2013, 13:48:46 wysłana przez mikijet »

Marzec 17, 2013, 13:40:08
Odpowiedź #20
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Miki z całym szacunkiem a co to ma do rzeczy  ile wałków na głowice ? No to możemy dołożyć jeszcze różnicę w sposobie wtryskiwania paliwa , czy ilość pierścieni na tłokach  ;) . Sposób wentylacji komory spalania to problem producenta . Skoro możemy porównywać 2t i 4t  ( zasadnicza różnica w działaniu )  , to nie czepiaj się konstrukcji zaworowej .  No chyba że do dyskusja dla dyskusji . Sporo tego typu testów zmanipulowanych istnieje w rożnych dziedzinach , warto jednak uzmysłowić jedną sprawę , kto komu i po co za te testy zapłacił .  ::) .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 17, 2013, 13:41:35
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?

widzę i co z tego?
w sporcie tak jak kolega pisał wyżej jest podzielone na pojemności, na wolno ssaki i doładowane i nie diesle oraz PB
Nie ma podziału na sohc lub dohc lub i świeca na cylinder lub 2 świece na cylinder itd itp... Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\

Marzec 17, 2013, 13:42:44
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?
Ceny też są różne i do negocjacji np.

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"   ;)

ooo hhhooo ho ciekawe skąd masz 42tys za yamahę F60

w ogóle co to za dziwna konfiguracja tej yamahy?  standard to fetl w cenie 34tys cały pakiet z manetką i zegarami oraz śrubą i linią paliwową http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/cennik_detal_marine_tcm221-524132.pdf
z rumplem??? coś Ci chyba się potentegowało  ;)
już wymyślasz.. naprawdę... ???
mercury też ma śrubę w pakiecie?  :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2013, 13:49:59 wysłana przez jaceksu79 vel river25 »

Marzec 17, 2013, 13:59:53
Odpowiedź #23
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
. Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\
Ja może i mylnie ale tłumaczę to sobie tak , skoro Yama na dzień dzisiejszy jest liderem sprzedaż ( mówię o światowej a nie w określonej wiosce ) , to każdy producent i reszta widzi w oczernianiu tego brenda swoi korzyści . To proste , mogą więcej od tego tortu urwać dla siebie . A jak wiadomo tam gdzie duży kapitał tam niema sentymentów . Przykładów jest masa i każdy na pewno ma swoi .
Może dla tego minimalnie odróżniamy się od małp że potrafimy przeanalizować i logicznie rozłożyć po półkach leicą się na nas informację .  ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2013, 14:04:07 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 17, 2013, 14:01:54
Odpowiedź #24
Ceny np. http://twinpower.com.pl/katalog-produktow/silniki-zaburtowe/yamaha-silniki-zaburtowe

Z manetką jeszcze droższa.

Każdy producent ma różne typy motorków i pilnują się nawzajem. W tym teście wstawili motorki około 75HP. A z pojemnością  tak samo jak z budową silnika . Ruskie wykręcali 80HP z wietieroka 8E.
Może faktycznie, z Yamą F80, byłoby co porównać z Optimax'em bo pojemność podobna ale z kolei dwusów i tak można do u...ej śmierci. Faktycznie jak by nie było Yamy to wynik testu byłby mniej kontrowersyjny.
Dopiero na zawodach motorowodnych widać kto jest de'best.



Marzec 17, 2013, 14:03:45
Odpowiedź #25
O oooo....
fajna dyskusja i człowiek może się przy niej sporo nauczyć od, zdecydowanie bardziej "oblatanych" w tym zakresie,  kolegów.
Ja jednak jako prosty użytkownik  mam zawsze jedno ciche marzenie....- abym nigdy nie musiał sam otwierać dekla silnika....

Ważne w tym wszystkim jest fakt, że zakup właściwego silnika to zarówno istotna decyzja techniczna jak i ważna decyzja finansowa...

Marzec 17, 2013, 14:12:53
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
mikijet ja Tobie wkleiłem oficjalny cennik dealerski yamahy w Polsce i każdy inny mnie nie obchodzi więc jeżeli tam jest taka cena to jest prawdziwa... a nie brokerów - kolejnych co szukają frajerów na zakup yamahy 60-tki za 42 tys!!!  ;) 

Marzec 17, 2013, 18:34:18
Odpowiedź #27
Na wyprzedaży w germanii jest jeszce taniej: http://www.outboards-discount.com/aussenborder/yamaha-liste2-4t.htm
Do staruszka ktoś wstawił wtrysk i handluje ,,nowością" na wschodzie. Tam gdzie się znają na motorkach nie ma takiej Yamy w ofercie. Kupując  F80/100 z oznaczeniem AET koniecznie trzeba sprawdzić na nalepce kto stoi za ,,made in" . Coś jest nie tak z dostępem do części.Nawet w stanach mają problem ci co kupili w Europie ( bo taniej niż u nich ?)  http://www.yamahaoutboardparts.com/forum2/similiar-model-f80aet-th15751.html
Najlepszy w rosji.

Z oficjalnej strony Yama EU testy F80 i F70

Ta f80 Taka różowiutka to znowu nie jest ale czego wymagać od przestarzałej konstrukcji.

Marzec 17, 2013, 19:29:04
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 693
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Miki tera to całkiem nie rozumiem o co Ciebie kolego chodzi ? Test silnika 2006 r. na kadłubie od czego ? Co z czym porównywać . Temat zaczęty od porównywania nowych obecnie sprzedawanych silników !!!! Nie chodzi żeby coś tam bronić za wszelką cenę , przecież gadamy merytorycznie czy argumenty typu " a u ruskich wtryski zakładają " i co to znaczy ? Do tohatsy  nikomu nie przyjdzie do głowy zakładać i wiesz dla czego  ;D . Niema to sensu .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Marzec 17, 2013, 19:52:22
Odpowiedź #29
Śruba ma taki sam skok jak konkurencja przy obrotach jest prędkość i  zużycie paliwa. I nie ma znaczenia przy jakiej łodzi jest silnik. A konstrukcja jest z 2001r. Więc nic nowego.
Spór się zaczął od tego co by było gdyby do testu wstawiono F80 (1600ccm) . Reszta firm by wymiękła? Podrzuciłem wyniki oficjalnego testu Yamahy (celowo nie konkurencji) i też nie dobrze. 
I nikt nie mówił, że u ruskich wstawiają wtrysk bo ruscy są za drodzy. Są duuużo tańsze kraje będące rajem zyskowności. U ruskich nie ma problemu z katalogami części.

Jaki argument może przekonać właściciela Yamahy , że są jeszcze inni producenci warci uwagi ;).
A tohatsu TLDI nie jest aż takim badziewiem, podobnie jak Yamy HDPI , inaczej nie byłoby ich w ofercie.

Nikt nikomu nie każe ani zabrania mieć swojego zdania na temat wyboru silnika. Ja na przykład wolę gaźniki niż wtrysk z bardzo wielu powodów. Na szuwarowej żegludze może i wtrysk się sprawdza ale na morzu już gorzej. Jedno zamoczenie układu paliwowego i trzeba wołać taxi . Honda już coś robi w tym kierunku u innych na razie nie widziałem.