Ogólnopolskie Forum Motorowodne

Wszystko o łodziach i silnikach => Silniki do łodzi => Wątek zaczęty przez: musti w Marzec 16, 2013, 11:13:51

Tytuł: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 16, 2013, 11:13:51
Na stronie boote-magazin.de znalazłem bardzo ciekawe porównanie silników 70-75KM. Silniki były testowane na łodzi  Hawk 540 CC waga 520kg, długość 5,4m.

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/7_2c9089cf62.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/c_ada0e5808b.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/d_a4ef55de45.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/1_b7bd68bd82.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/f_86fd4c887b.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/3_33f6a2c8d8.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/0c/0c8f554c3754d4253fbf5593d04a8a9fc4661838.png)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 16, 2013, 11:38:11
Testy silników:

Yamaha - testy silników zaburtowych 2013 (http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silnik%C3%B3w%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf)

Mercury - outboard engine tests (http://www.mercurymarine.com/engines/engine-tests/outboards/)

Honda - performance tests (http://marine.honda.com/outboards/performance)

Evinrude - performance record library (http://www.evinrude.com/en-US/tools/performance-reports-library)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Kilwater07 w Marzec 16, 2013, 14:27:51
Zestawienie dość ciekawe.....
Zadziwia mnie tu wręcz rewelacyjny wynik Hondy, nie dość, ze cichsza od wielu konkurentów o całe 5 dB to jeszcze od niektórych z nich jest zdecydowanie  szybsza.
Różnice 1-2 dB mnie nie dziwią- ale 5 dB to blisko aż trzy razy ciszej- czy to możliwe????
(zdaje się, że 3 dB to dwukrotny wzrost głośności...?)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jzsho w Marzec 16, 2013, 14:52:11
Test tylko potwierdza, źe Honda to numer 1 jest cicha i dynamiczna, Yamaha w przedziale 70-75 KM , wypada blado.
Suzuki jak na swoje 70 KM jest całkiem źwawe, przyspieszenie od 0-35 km/h ma świetne.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 16, 2013, 14:56:59
Honda bardzo dobrze i cena jeszcze atrakcyjna (nie wiem jak to ma się do polskiego rynku)

Yamaha całkowita porażka, osiągi nie akceptowalne, w dodatku moc wyciągnięta z małej pojemności w ograniczonym wysokim  zakresie rpm., więc na obrotach musi wyć, trzeba odradzać ten sinik, on nie ma momentu obrotowego.

świetny wynik Envirude 2 suwa w spalaniu, dobrze dopracowali wtrysk na niskich obrotach, bardzo dobre osiągi.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 16, 2013, 22:37:06
Strasznie dziwnie Panowie ocenicie.
Po 1) Yamaha ma najmniejszą pojemność
Po 2) Jest najlżejsza
Po 3) W 2-suwach trzeba dodać do kosztów paliwa jeszcze koszt zużycia oleju
Po 4) Do yamahy wchodzi najmniej oleju silnikowego więc najmniejszy koszt wymiany oleju plus to co zostało przedstawione tylko na wykresie - tzn spalanie w l/km ( ZDECYDOWANIE YAMAHA TUTAJ WYGRYWA)

(http://img841.imageshack.us/img841/6218/porownaniecb.jpg)

Kupując łódkę kabinową do pływania z rodziną biorę yamahę.
Kupując openkę do szaleństwa - biorę evinruda
To, że te kilka dB ciszej ma honda o niczym nie świadczy - pływałem sam dźwięk mimo cichości jest marny i drażniący
Dodatkowo pamiętajmy, że honda jest o 5 KM mocniejsza, więc porównanie też nie do końca adekwatne
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 16, 2013, 22:42:14
W dodatku Yamaszka miała śrubkę 16" , reszta 17" , tak że prędkości od niej niema co oczekiwać , i wyniki nie da się porównać .Ale mając Yamahę jestem zniesmaczony mocą alternatora , ma najmniejszy 16A , i to mnie nie podoba , reszta .... kto co lubi .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 16, 2013, 23:17:18
Przyznam, że ciekawą opcją jest tutaj suzuki - więc między yamahą i suzuki bym się zastanawiał na wypożyczalnię lub do zwykłej turystyki z łodzią kabinową  ;)

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 16, 2013, 23:47:11
Panowie policzyłem jeszcze pola pod wszystkimi krzywymi ( całkowałem) - świadczy to o wartości uśrednionej spalania w całym przedziale tych prędkości i kolejność pod względem ekonomiczności jest następująca ( od najbardziej ekonomicznych)

1) yamaha
2) mercury (!) +olej
3) suzuki
4) honda
5) tohatsu   +olej
6) evinrude   +olej

Więc tak jak mówiłem - liderzy kosztów 1mth to yamaha i suzuki.  Biorąc jeszcze pod uwagę składnik osiągów wybrałbym suzuki  :-\
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 16, 2013, 23:49:11
jaceksu79 vel river25 - halo tu ziemia, twoje wyliczenia są do d..... !!!! równie dobrze możesz tam wcisnąć silnik 10KM i cieszyć się że zużywa najmniej paliwa.

porównujemy silniki w pewnym zakresie mocy, klient oczekuje mocy i osiągów,  Yamaha tutaj jest porażką, osiągi na poziomie 50KM, czyli płaci za nalepkę 70KM ?.  Jeśli weżnie pod uwagę Evinrude, które 2 razy szybciej przyśpiesza od Yamahy i zużywa o 20-30% więcej paliwa to pokazuje nam, iż efektywność vs zużycie paliwa są bardzo dobre w tym silniku Eninrude. Yamahę w osiągach możemy porównywać chyba z e-teciem 50KM, który będzie zużywał podobną ilość paliwa, miał podobne osiągi a kosztował znacznie mniej, więc po co kupować wtedy tak drogą Yamahę ?
Natomiast mnie bardziej ciekawi porównanie 4 suwów Hondy i Yamahy, pokazuje słabość tego drugiego w przedziale mocy 70-75KM, nie warto kupić ten silnik, dostajemy mało wydajny produkt.   

W innych mocach może to wyglądać inaczej.


Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 00:02:57
jaceksu79 vel river25 - halo tu ziemia, twoje wyliczenia są do d..... !!!! równie dobrze możesz tam wcisnąć silnik 10KM i cieszyć się że zużywa najmniej paliwa.

porównujemy silniki w pewnym zakresie mocy, klient oczekuje mocy i osiągów,  Yamaha tutaj jest porażką, osiągi na poziomie 50KM, czyli płaci za nalepkę 70KM ?.  Jeśli weżnie pod uwagę Evinrude, które 2 razy szybciej przyśpiesza od Yamahy i zużywa o 20-30% więcej paliwa to pokazuje nam, iż efektywność vs zużycie paliwa są bardzo dobre w tym silniku Eninrude. Yamahę w osiągach możemy porównywać chyba z e-teciem 50KM, który będzie zużywał podobną ilość paliwa, miał podobne osiągi a kosztował znacznie mniej, więc po co kupować wtedy tak drogą Yamahę ?
Natomiast mnie bardziej ciekawi porównanie 4 suwów Hondy i Yamahy, pokazuje słabość tego drugiego w przedziale mocy 70-75KM, nie warto kupić ten silnik, dostajemy mało wydajny produkt.   

W innych mocach może to wyglądać inaczej.
no i nie zgodzę się z Tobą, bo:
yamaha ma mniejsza moc o 7% od evinruda i mniejsza prędkość max o 12%
Czy to źle świadczy o silniku yamahy? myślę, że nie bo proporcjonalne 5% różnicy może wynikać z nie do końca dobrze dobranej śruby + błąd pomiarowy.. Natomiast różnica przyśpieszenia bierze się z różnicy momentu obrotowego którego yamaha ma dużo mniej ale też co wynika z faktu iż ma o 1/3 mniejszą pojemność od evinruda. Słabsze przyśpieszenie rekompensuje o 20% mniejszym spalaniem od evinruda...  Uwierz mi, prowadząc biznes wodny musiałem nauczyć się odpowiednio kalkulować, a nie tylko myśleć jak tu wcisnąć manetkę do końca  ;) A już o takich rzeczach jak serwis evinruda, mercury... ceny serwisu hondy które przyprawiają o zawał nie wspominam...  dalej mam 2-ch liderów yamaha i suzuki

Wsadź silnk 50konny to tej łodzi co było testowane to zobaczysz jak Ci spadnie Vmax na jakieś 40km/h
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 17, 2013, 00:19:02
na silnikach i konstrukcji to ja dobrze się znam

ten silnik jest słaby, nie ma przyśpieszenia bo nie ma mocy, jego maksymalna moc jest gdzieś wysokich obrotach i bardzo chwilowo. Ten silnik w normalnej eksploatacji spisuje się jakby miał 50KM, więc nie ma z czego się cieszyć, dostajemy produkt dużo słabszy z naciąganą mocą.

daj mi wykres mocy i momentu tych silników to ja Ci bez wnikania w markę powiem, który jest bardzo słaby i nie warto kupić i zobaczyć, że to będzie Yamaha 70KM, z tego zestawienia nr.1  na pewno jest Honda, bo daje najlepsze osiągi do zużycia paliwa.  Biorąc pod uwagę przyśpieszenie i prędkość to ta Yamaha nie pali mało,  a że jest aż tak słaba to mało pali. 

Jak będzie pływała tkz. złotówa tym silnikiem to będzie zadowolony sobie pyrkał, ale jak ktoś kupi go do celów rekreacyjnych to będzie zawiedziony, bo przy 70KM nie będzie dawał radości tyle co powinien. 

W innych mocach może to wyglądać całkiem inaczej.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 07:22:34
Nie mówię, że nie.
A co powiesz na cenę Hondy w Polsce 49000zł? porównując ją do ceny yamahy 37000zł?
12 tysięcy różnicy... no naprawdę - ona jest ze złota kuta?  ;) C:-)   może by tak importer hondy pukną się czółko wystawiając cenę prawie 50 tys za silnik 75 konny ? gdzie co roku w promocji można kupić za 49tys zł yamahę 150KM...
I dalej nie myl max mocy z momentem obrotowym - bo przy prawidłowo dobranych śrubach silniki mające tę samą mocy powinny osiągać tę sama prędkość max. A na słaby moment obrotowy też jest sposób, np przyśpieszanie z lekką kawitacją po wskoczeniu w ślizg aby dalej szybciej przyśpieszał jak np. tutaj robiłem ( silnik johnson 140 - czyli bliźniak suzuki DF140, także BARDZO słaby moment obrotowy)  http://www.youtube.com/watch?v=ByAtdFOzJQk   łódka jest bardzo szybka - 80m/h na tym silniku


PS> cena suzuki DF70 w Polsce 38500zł.... bardzo przyzwoicie.... naprawdę pierwszy raz zaczynam lubić suzuki  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Marzec 17, 2013, 08:32:27
Jak widze rozmawiacie Panowie o wyższości  Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia http://www.youtube.com/watch?v=wxl_KU-k9I0  i oczywiscie własciciele silników np Honda, nie dadzą powiedziec złego słowa na swój motorek, i Ci od Suzuki dadza sie pokroić za swój właśnie.Ale wydaje mi się,ze kupując silnik trzeba się zastanowic nad innymi aspektami, nie rozumiem dlaczego nikt o tym nie wspomniał.Gdy ja kupuje samochód w 1 rzędzie mysle o servisie, nie kupię np.daihatsu bo nie ma u nas servisu tej marki,i nie kupię RR bo też jest podobna sytuacja ;D Trzeba kupowac sprawdzone marki z dostepem do części i dobrym servisem,co z tego ,ze mam np.Honde cichą i pięknie "chodzacą"jak w przypadku awarii membran w pompie paliwowej musze na części czekac 3-4 tygodni a sezon ucieka:)i ta cena ,tez z pewnością niejednego użytkownika może przyprawic o "szmerckopf":)Sprawdzone marki wg mnie to Mercury, Yamaha ...no i może jeszcze jedna , nie wymieniam specjalnie:)Z całym szacunkiem do Hondy , faktycznie pieknie "chodzi" kolega ma 90-tke ze zmienną faza rozrzadu rp.chyba 2010 bardzo ladny kształt i ta praca  no naprawde chodzi jak zegareczek dobrej marki, ale gdy kumpel zdjął kaptur to ukazała sie masa róznej "elektryki" czujników , przekazników i innych bzdetów których nie potrafie nazwać.Oczywiscie,ze juz nikt samemu nie naprawia motorków, chyba ze jest do wymiany olej,wirnik pompy wody czy tez inne drobne naprawy, no ale to wszystko sklada sie na taka a nie inna prace tego silnika.Myslę,że nie warto utrudniać sobie życia i trzeba kupić sprawdzoną, mocną, odporna konstrukcję, którą będziemy sie cieszyć wiele lat.Podam parę przykładów z naszej przystani, Yamaha nie zmieniany pasek rozrządu 13 lat i chodzi:), nastepnie inna Yamaha F100, tez podobna sytuacja i chodzi, jest i Honda chyba 20 letnia , ale to stary dobry model , niezmieniany wirnik od nowości, czesto na zime nie wyciagana i chodzi:)jest i nowy E-tec 175 konny, zdarzały sie na grarancji rózne kaprysy,przyjechał servisant z Berlina , podłaczył komputer cos pogmerał, wykasował błedy i dalej chodzi.Musze pochwalić szczeciński servis yamahy, jest tylko jeden więc nie bede wymieniał nazwy f-my:)części przychodza na czas i szybko, no sa drogie, ale nikt nie mówił,ze bedzie tanio:),naprawy sa szybko dokonywane, jak do tej pory nie miałem przykrych doświadczeń z tym servisem więc polecam.
Wniosek chyba nasuwa sie sam, dobry silnik , z dobrym servisem i dostepem do cześci, to trzeba brać pod uwagę przy zakupie, a który wg.Was jest dobry to juz pojęcie względne:)))
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Marzec 17, 2013, 09:13:15
Jeszcze coś mi się przypomniało ;)więc napiszę,generalnie można stwierdzić,że motorowodniacy róznej "maści", nie serwisuja swoich silników, jak "pali" to dobrze, można pływać, są takie osoby które robia tzw "obsługę" która polega na kontakcie wzrokowym ze świcą zapłonową, przetarciem szmatką kaptura , kolumny,i paru innych drobnych zabiegach upiększających:)
Z drugiej zaś strony trzeba sie zastanowić czy faktycznie te silniki wymagaja takiej aberracji:)jak zakłada producent, czyli wymiany , kontroli,stosowania takich a nie innych olejów, filtrów.Inna zaś sprawą jest cena świadczonych usług przez servisy, czasem wydaje mi , a wnioskuje to z opowiadań kolegów,ze servisy chcą nam siągnąc "gacie przez głowę",ceny za usługi nie sa tanie, nie rozumiem dlaczego nie sa analogiczne jak w przypadku uslug motoryzacyjnych samochodowych.Oprzyrządowanie często jest uboższe ,niż w usługach samochodowych a cena znacznie wyższa.Ale jak sami wiecie na każdej przystani jest takie P. Zdzisiek który znaaa wszystkie silniki, ma je w małym palcu i na pewno da radę i...... będzie Pan zadowolony:)) ;) a może jednak niekoniecznie tak będzie:)))
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 09:35:55
Mariusz - przeczytaj dokładnie powyższe moje posty i zobaczy czy nie wspominam o koszmarnym serwisie  ;D niedokładnie przestudiowałeś lekturę  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 17, 2013, 10:54:14
Ja tam mam takie swoje zdanie że hipnoza koni mechanicznych to lekko manipulacja i marketing , jest poj. skokowa ? Jest to po jaki uj punkt odniesienia moc ? Jakoś  w sportach motorowych do kwalifikacji przede wszystkim  pojemność jest istotna . Równie dobrze można było by ocieniać osiągi przez pryzmat ilości płynu chłodzącego czy wagi . Nikomu nie przyjdzie do głowy oceniać silnik malucha 650cm3 z jednostką 1300 z dużego fiata   . Przynajmniej ten sam kadłub do testów był  , to już coś .  ;) . W dodatku ocenianie mocy silnika to taki dość zamglony temat , i nie zawsze jest rzeczywistością z wielu przyczyn . A skoro to jest parametr zmienny to i opierać się na nim średnio korektno  . Nie twierdzę że mam 100% racji , ale mam takie zdanie  :P
P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 11:08:54
A gdzie @lewar, pewnie cieszy się ze sprzętu i coś łowi zamiast teoretyzować  ;)
Przyjrzałem się tym danym i usystematyzowałem je trochę co by ,,obróbka" była łatwiejsza/czytelniejsza.
Max prędkość i przyspieszenie początkowe da się wytłumaczyć przekładnią i skokiem śruby(yamaha) reszta to już niestety cała prawda o jakości.
Test :
1. zużycie paliwa na wolnych obrotach         0,16 - 0,23 l/km  (Optimax,Tohatsu - Suzuki, Yamaha)
2. ekonomiczna prędkość ślizgu 30,35km/h     0,27 - 0.35 l/km  (Yamaha,Honda - Tohatsu)
3. czas osiągnięcia ślizgu (przyspieszenie, moment obr)     4,1 - 8,7s (Suzuki - Yamaha)
4. czas osiągnięcia 50km/h                                             6,9 - 8,6/14,5 s (E-Tec - Suzuki/Yamaha)
5. prędkość max     64,7 - 56,8/57,8 km/h  (E-Tec - Yamaha/Suzuki)
6. masa     119 - 170 kg   (Yamaha - Optimax)
7. przełożenie przekładni  2:1 - 2,59:1  (E-Tec - Suzuki)
8. prądnica 190W - 720 W  (Yamaha-Optimax)
9. WOT 4500- 5500  -  5000-6000/6300 obr/min (Evinrude - Honda,Suzuki/Yamaha)
10. pojemność 996/1267 - 1526 ccm  (Yamaha/Tohatsu - Optimax)
11. max zużycie paliwa 0.36 - 0,46 l/km (Yamaha - Tohatsu)
12. max zużycie paliwa Yam(56,8km/h) 20,5l/h  -  Toh(62,2km/h)-28,6l/h
                                                                             Opti(62,2km/h) 24,9l/h, E-Tec(64,7km/h) 29,1l/h
                                                                             Suz(57,8km/h) 24,85l/h  Honda(63,4km/h) 28,5l/h
13. zużycie paliwa (przy 55km/h)  0,35 - 0,44 l/km (Yamaha - Tohatsu)
14. Cena  9259 - 11530€  (E-tec - Suzuki)

Wg mnie Optimax wymiata jeżeli chodzi o osiągi. Na drugiej pozycji jest Honda a potem cała reszta ze swoim marketingowym bełkotem.

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 12:20:24

P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D
bardzo..bardzo mądrze napisałeś!!! właśnie i takie powinno być porównanie!!! bo jednak to porównanie jest ni z gruszki ni z pietruszki
więc sory, sypać na silnik mający o 1/3 mniejsza pojemność od pozostałych, że jest ble i do tyłka to chyba nie poważne?
Ja nie bronię Yamahy bo nie mam żadnego w tym interesu... a na chwilę obecną nie mam już żadnego silnika  ;D - co kupię to się okaże jeszcze  ;) najlepiej 7marine  ;D ;D ale na pewno będę to kupować nowe w Polsce u dealera jak wszystkie inne moje silniki i nie będzie to honda dopóki importer nie wyleczy się z chciwości/chęci szybkiego dorobienia się  kokosów  >:D

A tu proszę bardzo http://www.youtube.com/watch?v=SDhBrj6yQ5A

o parametrach:
25A alternator, pojemność blisko 1,6...( czyli delikatnie większa pojemność) moc o 5 KM większa od konkurencji ( a nie jak w wyżej ukazanym przypadku o 5 KM mniejsza)....

Patrzmy realnie a nie na testy dziennikarskie nie do końca trafione

Jeżeli miałbym porównywać  F70 to bardziej z hondą BF 60... Suzuki DF 60... mercury 60...  no i jak wtedy by wyszła? BO TO JEST WŁAŚNIE JEJ KLASA pojemnościowa
...
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 13:09:42
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?
Ceny też są różne i do negocjacji np.

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł
Yamaha F80BETL 41 000,00 zł

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"   ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 17, 2013, 13:40:08
Miki z całym szacunkiem a co to ma do rzeczy  ile wałków na głowice ? No to możemy dołożyć jeszcze różnicę w sposobie wtryskiwania paliwa , czy ilość pierścieni na tłokach  ;) . Sposób wentylacji komory spalania to problem producenta . Skoro możemy porównywać 2t i 4t  ( zasadnicza różnica w działaniu )  , to nie czepiaj się konstrukcji zaworowej .  No chyba że do dyskusja dla dyskusji . Sporo tego typu testów zmanipulowanych istnieje w rożnych dziedzinach , warto jednak uzmysłowić jedną sprawę , kto komu i po co za te testy zapłacił .  ::) .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 13:41:35
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?

widzę i co z tego?
w sporcie tak jak kolega pisał wyżej jest podzielone na pojemności, na wolno ssaki i doładowane i nie diesle oraz PB
Nie ma podziału na sohc lub dohc lub i świeca na cylinder lub 2 świece na cylinder itd itp... Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 13:42:44
Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?
Ceny też są różne i do negocjacji np.

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"   ;)

ooo hhhooo ho ciekawe skąd masz 42tys za yamahę F60

w ogóle co to za dziwna konfiguracja tej yamahy?  standard to fetl w cenie 34tys cały pakiet z manetką i zegarami oraz śrubą i linią paliwową http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/cennik_detal_marine_tcm221-524132.pdf
z rumplem??? coś Ci chyba się potentegowało  ;)
już wymyślasz.. naprawdę... ???
mercury też ma śrubę w pakiecie?  :)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 17, 2013, 13:59:53
. Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\
Ja może i mylnie ale tłumaczę to sobie tak , skoro Yama na dzień dzisiejszy jest liderem sprzedaż ( mówię o światowej a nie w określonej wiosce ) , to każdy producent i reszta widzi w oczernianiu tego brenda swoi korzyści . To proste , mogą więcej od tego tortu urwać dla siebie . A jak wiadomo tam gdzie duży kapitał tam niema sentymentów . Przykładów jest masa i każdy na pewno ma swoi .
Może dla tego minimalnie odróżniamy się od małp że potrafimy przeanalizować i logicznie rozłożyć po półkach leicą się na nas informację .  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 14:01:54
Ceny np. http://twinpower.com.pl/katalog-produktow/silniki-zaburtowe/yamaha-silniki-zaburtowe

Z manetką jeszcze droższa.

Każdy producent ma różne typy motorków i pilnują się nawzajem. W tym teście wstawili motorki około 75HP. A z pojemnością  tak samo jak z budową silnika . Ruskie wykręcali 80HP z wietieroka 8E.
Może faktycznie, z Yamą F80, byłoby co porównać z Optimax'em bo pojemność podobna ale z kolei dwusów i tak można do u...ej śmierci. Faktycznie jak by nie było Yamy to wynik testu byłby mniej kontrowersyjny.
Dopiero na zawodach motorowodnych widać kto jest de'best.


Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Kilwater07 w Marzec 17, 2013, 14:03:45
O oooo....
fajna dyskusja i człowiek może się przy niej sporo nauczyć od, zdecydowanie bardziej "oblatanych" w tym zakresie,  kolegów.
Ja jednak jako prosty użytkownik  mam zawsze jedno ciche marzenie....- abym nigdy nie musiał sam otwierać dekla silnika....

Ważne w tym wszystkim jest fakt, że zakup właściwego silnika to zarówno istotna decyzja techniczna jak i ważna decyzja finansowa...
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 14:12:53
mikijet ja Tobie wkleiłem oficjalny cennik dealerski yamahy w Polsce i każdy inny mnie nie obchodzi więc jeżeli tam jest taka cena to jest prawdziwa... a nie brokerów - kolejnych co szukają frajerów na zakup yamahy 60-tki za 42 tys!!!  ;) 
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 18:34:18
Na wyprzedaży w germanii jest jeszce taniej: http://www.outboards-discount.com/aussenborder/yamaha-liste2-4t.htm
Do staruszka ktoś wstawił wtrysk i handluje ,,nowością" na wschodzie. Tam gdzie się znają na motorkach nie ma takiej Yamy w ofercie. Kupując  F80/100 z oznaczeniem AET koniecznie trzeba sprawdzić na nalepce kto stoi za ,,made in" . Coś jest nie tak z dostępem do części.Nawet w stanach mają problem ci co kupili w Europie ( bo taniej niż u nich ?)  http://www.yamahaoutboardparts.com/forum2/similiar-model-f80aet-th15751.html
Najlepszy w rosji.

Z oficjalnej strony Yama EU testy F80 i F70

Ta f80 Taka różowiutka to znowu nie jest ale czego wymagać od przestarzałej konstrukcji.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 17, 2013, 19:29:04
Miki tera to całkiem nie rozumiem o co Ciebie kolego chodzi ? Test silnika 2006 r. na kadłubie od czego ? Co z czym porównywać . Temat zaczęty od porównywania nowych obecnie sprzedawanych silników !!!! Nie chodzi żeby coś tam bronić za wszelką cenę , przecież gadamy merytorycznie czy argumenty typu " a u ruskich wtryski zakładają " i co to znaczy ? Do tohatsy  nikomu nie przyjdzie do głowy zakładać i wiesz dla czego  ;D . Niema to sensu .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 19:52:22
Śruba ma taki sam skok jak konkurencja przy obrotach jest prędkość i  zużycie paliwa. I nie ma znaczenia przy jakiej łodzi jest silnik. A konstrukcja jest z 2001r. Więc nic nowego.
Spór się zaczął od tego co by było gdyby do testu wstawiono F80 (1600ccm) . Reszta firm by wymiękła? Podrzuciłem wyniki oficjalnego testu Yamahy (celowo nie konkurencji) i też nie dobrze. 
I nikt nie mówił, że u ruskich wstawiają wtrysk bo ruscy są za drodzy. Są duuużo tańsze kraje będące rajem zyskowności. U ruskich nie ma problemu z katalogami części.

Jaki argument może przekonać właściciela Yamahy , że są jeszcze inni producenci warci uwagi ;).
A tohatsu TLDI nie jest aż takim badziewiem, podobnie jak Yamy HDPI , inaczej nie byłoby ich w ofercie.

Nikt nikomu nie każe ani zabrania mieć swojego zdania na temat wyboru silnika. Ja na przykład wolę gaźniki niż wtrysk z bardzo wielu powodów. Na szuwarowej żegludze może i wtrysk się sprawdza ale na morzu już gorzej. Jedno zamoczenie układu paliwowego i trzeba wołać taxi . Honda już coś robi w tym kierunku u innych na razie nie widziałem.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:06:26
miki ja też Ciebie nie rozumiem  ;) coś Ty ostatnio jakiś niewyraźny  ;)
Ale żeby bardziej zabić gwoździa to coś podpowiem:
nie opłaca się kupować yamahy F60 lub F100.... podniesienie mocy z F50 na 60 lub z F80 na F100 trwa 5 minut z jednym śrubokrętem  ;D  - co na to konkurencja?  ^-^

no i u yamaha poland przestaną teraz sprzedawać się F60-tki i F100-tki  :D :P


jak na przykładzie F50fetl usuwa się element 6 ( dławik przed przepustnicą) - mi w taki sposób silnik zyskał 500obr max
(http://img845.imageshack.us/img845/1661/54332046.jpg)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 17, 2013, 20:11:55
Właśnie pływam na wtrysku po Bałtyku  :( . Mam taki dziwny spray i psikam do kablach . I jakoś nie tęsknię za gaźnikiem , choć czas pokaże . A co do spalania to jednak pozwolę nie zgodzić się że waga i kształt kadłuba nie wpływa na spalanie . Nie twierdzę że mam rację , ale jakoś tak mam zakodowane że ma . 
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 20:15:48
....Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik...

Nie Ty pierwszy takie rzeczy odkrywasz. Chciałem dokompletować test poprawiając to karygodne niedbalstwo testujących a tu masz. Nic o wynikach tylko para w gwizdek  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:16:56
miki wracając do Twojego poprzedniego postu - w USA yama F80 i F100 nie jest oferowana, stąd problemy z częściami
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 17, 2013, 20:21:41
ja swoją opinię o słabości Yamahy70 wyraziłem na podstawie przedstawionych silników do testów (rozumiem, że to aktualna oferta), nie mam osobistego powiązania z żadną z tych marek i nie szykuje się abym miał. Ktoś wrzucił tą Yamahę do zestawienia, bo odpowiadała ceną i mocą.   Znacznie korzystniej jest zapewne dorzucić parę groszy do Yamahy F80, bo nie tylko zyskamy te 10KM, ale olbrzymi wzrost momenty obrotowego, oraz w znacznie szerszym zakresie te 80KM

Pomijając nawet zestawienie, według mnie Yamaha ewidentnie oszukuje ludzi sprzedając silnik o zawyżonej mocy na etykiecie, gdzieś tam na bardzo wysokich obrotach ten silniczek łapie moc w bardzo krótkim zakresie obrotów = laboratoryjne 70KM, moc całkowicie nie użyteczną. Klient, kupi ten silnik za grubą kasę i będzie cieszył ziapę, że ma 70KM, tylko kto ją widział ?. To nie znaczy, że nie da się zrobić mniejszego silnika o osiągach zbliżonych do większego, da się bez oszukiwania klientów, trzeba trochę zmian wprowadzić, pewnie będzie więcej palił, ale będzie miał osiągi zbliżone w klasie.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:22:06
....Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł
Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik...

Nie Ty pierwszy takie rzeczy odkrywasz. Chciałem dokompletować test poprawiając to karygodne niedbalstwo testujących a tu masz. Nic o wynikach tylko para w gwizdek  ;)

w przypadku hondy WOT ma inny zakres.. więc.. tutaj może być coś z mapą... ale ja się nie znam  ;D ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 20:28:10
Mam taki dziwny spray i psikam do kablach . I jakoś nie tęsknię za gaźnikiem , choć czas pokaże .
Nie idzie o zewnątrz tylko o wewnątrz. Z zewnatrz wystarczy wosk w spray'u jako izolacja od soli. Ale trzeba go zmywać od czasu do czasu.

Jeżeli silnik osiąga WOT na danej śrubie to znaczy że jest dobrze dopasowany do łodzi. Gdyby tak nie było to albo by przekęcał albo niedokręcał. Myśę, że yamaha reklamując swój silnik dobrała wszystko jak najbardziej prawidłowo a nawet lepiej  ;)
Był płacz, że śruba o mniejszym skoku. Skok ten sam i też łzy się leją. Już nie mam siły przekonywać,że test teraz jest kompletniejszy. A interpretację danych pozostawiam zainteresowanym.  Zamieściłem też swoje zdanie na temat wyników i jak to wygląda w mojej ocenie bo mam do tego prawo. Stwierdzenie typu co by było gdyby w teście był jakiś inny silnik nie jest dla mnie argumentem.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:32:18
mzalewski co Ty się przyczepiłeś do tej mocy?max moc w każdym silniku jest jak sama nazwa wskazuje w max położeniu krzywej przebiegu mocy.. więc co tu yamaha oszukuje ?   Co innego jest moment obrotowy...
zwróć uwagę, że F50, F60 i F70 to praktycznie te same silniki, ale w F70 zmienili dolot i mapę przez co podnieśli WOT a co za tym idzie moc maksymalną...  momenty obrotowe te 3 silniki mają takie same... Co w tym złego? Po prostu bardziej wyżyłowali F50-tkę - ja temu nie przeczę... ale czy to źle kiedy "słupek" wytrzymuje?

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:34:09

Był płacz, że śruba o mniejszym skoku. Skok ten sam i też łzy się leją. Już nie mam siły przekonywać,że test teraz jest kompletniejszy. A interpretację danych pozostawiam zainteresowanym.  Zamieściłem też swoje zdanie na temat wyników i jak to wygląda w mojej ocenie bo mam do tego prawo.
wszystko ok, ale wytłumacz to dokładniej - bo nie rozumiem dokładnie o co Tobie chodzi?
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 20:35:44
miki wracając do Twojego poprzedniego postu - w USA yama F80 i F100 nie jest oferowana, stąd problemy z częściami
Myślę , że w USA potrafia odróżnić MBK INDUSTRIE od Yamaha Motor Co.LTD Made in Japan i by się nie sprzedawała tak jak na wschód od USA
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 17, 2013, 20:46:21
miki wracając do Twojego poprzedniego postu - w USA yama F80 i F100 nie jest oferowana, stąd problemy z częściami
Myślę , że w USA potrafia odróżnić MBK INDUSTRIE od Yamaha Motor Co.LTD Made in Japan i by się nie sprzedawała tak jak na wschód od USA

MBK Industrie
ZA Les Béthunes
5 av du Fief
95310 ST OUEN L'AUMONE
czy to coś złego? bardziej chodzi tu o pieniądze, a nie o jakość...

ale się nie sprzeczam o to bo wiesz koło czego mi to lata?  ;) i tak tych silników nie kupię sobie  :)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 22:03:40
Company Name: MBK INDUSTRIE
Country:BELGIUM
Add: ZONE INDUSTRIELLE DE ROUVROY
 02100 SAINT QUENTIN
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 22:04:30
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0[/youtube]
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Mariusz w Marzec 17, 2013, 22:06:14
Wiedziałem,ze prędzej czy pózniej ktos to wklei:))
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 17, 2013, 22:25:16
Na starym forum było i to jest chyba najlepszy test .

Ty już wiesz z czym się nie próbować :)

Ale co do Yama EU
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: drift_king w Marzec 18, 2013, 09:19:56
Nie chce mi się po kolei cytować wszystkiego, bo sporo tego,ale po krótce stwierdzam,że koledzy mikijet i mzalewski mają racje.

Jeśli ktoś ocenia silnik po parametrze mocy maksymalnej/momentu maksymalnego to znaczy,że nie ma zielonego pojęcia o fizyce i nie powinien wogóle zabierać zdania w takich technicznych aspektach-ktoś gotów to przeczytać i powielić w świat.

Yamaha zrobiła silnik o mniejszej pojemności i w tym przypadku jego jedyną zaletą jest waga.
Nawet jeśli finalnie osiągnie on tę samą moc/moment maksymalny co konkurenci to wcale nie znaczy,że będzie w stanie za nimi nadążyć.Istotny jest przebieg krzywych,a jesli chodzi konkretnie o samo przyspieszanie to krzywej MOMENTU OBROTOWEGO.
W dużym uproszczeniu silnik o większej pojemności osiąga go z reguły więcej,przy niższych obrotach w związku z czym wcześniej "poderwie się" i wkręci na WOT.Stąd różnice w przyspieszeniach podczas testu silników wg najlejek "identycznych"

Z faktami nie ma co dyskutować ;)

Pozdrawiam
D_k
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 18, 2013, 18:52:47
silnik generalnie parametrami jest nie udany, będzie też prawdopodobnie najwięcej palił paliwa, nie będę pisał dlaczego bo wyznawców marki i tak nie przekonam. Jeszcze gorzej wyszło by porównanie gdyby był zaczepiony na cięższej jednostce, a takie zestawienie jest często w PL praktykowane i trzeba ostro otwierać przepustnice aby nadrobić braki w mocy.

Może w przyszłości pojawi się zestawienie dla aktualnie produkowanych silników średniej mocy np. 150KM, chętnie bym to obejrzał.

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 19:13:46
mzalewski  jakimi parametrami? pokaż te parametry? może jakiś przebieg momentu?
Pokażcie mi silnik zaburtowy o pojemności 1litra o mocy 70KM - hę???  oczywiście 4T
No czekam na konkrety od specjalistów i znawców  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 19:16:17
PS> i decydowałem - do mojej floty dołączy yamaha F70  :P ;D ;D ;D C:-) O0 
ta najbardziej nie udana, mająca 70KM i jednocześnie nie mająca z chińskiej produkcji i najwięcej paląca  :D
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 18, 2013, 19:39:17
mzalewski  jakimi parametrami? pokaż te parametry? może jakiś przebieg momentu?
Pokażcie mi silnik zaburtowy o pojemności 1litra o mocy 70KM - hę???  oczywiście 4T
No czekam na konkrety od specjalistów i znawców  ;)
Podkręcić o 300obr/min  i będzie co wybierać

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 20:05:40
miki co do F50 i F60 i f70 przecież to jest oczywiste, że słupek jest ten sam, ale natomiast jest inna czapka i dolot, stąd dało się właśnie podkręcić

A mercury... proszę bardzo niech podkęci.. dlaczego jeszcze tego nie zrobili? A wiesz dlaczego, bo każdy kolejny KM przy takiej pojemności dużo kosztuje

a honda na 3-ch cylindrach?? tutaj to dopiero jest tragedia z momentem obrotowym....
wyobraź sobie, jak kiedyś miałem F50-tkę ( jeszcze bez zdjęcia zwężki) na pewnej łodzi oraz kolega miał taką samą łódź tylko z hondą BF50 .... na prędkość lecieliśmy niemalże nos w nos.... natomiast on dużego  ;D narciarza miał problemy wyrwać z wody... ja żadnych...

i dalej to jest dyskusja dla dyskusji, bo tak jak pisałem wcześniej - pokażcie mi przebieg momentu obrotowego dla F70 i całej reszty... wtedy będzie można konkretnie powiedzieć co i jak... opieracie się na teście dziennikarskim Bóg wie w jaki sposób wykonanym.... kilka razy uczestniczyłem na takich testach i widziałem jak to się robi .. szkoda słów

I tak jak wspominałem wcześniej - F70 jest w klasie silników właśnie tych co przed chwila podał mikijet i w tej grupie powinna być testowana
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 18, 2013, 20:35:19
a honda na 3-ch cylindrach?? tutaj to dopiero jest tragedia z momentem obrotowym....

oj, oj, oj bez pojęcia i wiedzy mechanicznej, chcesz udowodnić samą przewagę 4 cylindrów nad 3-ma ?

Pewnie, nie uwierzysz, ale silnik 3 cylindrowy będzie miał nawet lepszą charakterystykę mocy i momentu niż 4 cylindrowy o zbliżonej pojemności, gorzej na pewno będzie z wyważeniem i kulturą pracy, ale dzisiaj producenci radzą sobie z tym np. dodatkowymi wałkami.

a żeś się ujął na te słabiutkie 70KM, przecież nawet nie warto o nim pisać.  W tym zestawieniu są przecież fajne silniczki dobrze wypada Honda, a dla z zacięciem sportowym BRP.





Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 20:41:14


Pewnie, nie uwierzysz, ale silnik 3 cylindrowy będzie miał nawet lepszą charakterystykę mocy i momentu niż 4 cylindrowy o zbliżonej pojemności,
zakładamy, że w ogóle się nie znam i z zawodu jestem ginekologiem, więc
UDOWODNIJ MI TO

 :)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 18, 2013, 20:50:06
Myślę, że powinieneś to przeczytać: http://www.perfprotech.com/blog/articles/torquevshp
 a wtedy może dojrzysz wreszcie co naprawdę jest ważne przy ocenie silnika. A wykresów to sobie poszukaj w necie i udowodnij namk, że Yama F70 jest lepsza od Hondy BF60

Jeden z przykładów
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 20:54:19
Myślę, że powinieneś to przeczytać: http://www.perfprotech.com/blog/articles/torquevshp
 a wtedy może dojrzysz wreszcie co naprawdę jest ważne przy ocenie silnika. A wykresów to sobie poszukaj w necie i udowodnij namk, że Yama F70 jest lepsza od Hondy BF60

Jeden z przykładów

i w taki oto sposób podważyłeś teorię mzalewski odnośnie ilości cylindrów i momentu obrotowego...ba nawet faktu iż w F150 podczas 1 obrotu wału korbowego są 2 wybuchy mieszanki, w etec-u 6....
ale za chwilę kolega będzie udowadniał, że 1 cylindrowy i tak ma większy moment obrotowy przy tej samej pojemności co 6-cio cylindrowy  ;)   ALE ZAKŁADAMY DALEJ ŻE JESTEM GINEKOLOGIEM i bacznie czytam co nowego wypiszecie  ???
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 18, 2013, 21:21:03
oj nadal nie rozumiesz, nic nie podważył, silnik 3 cylindrowy jest bardziej wydajny niż 4 cylindrowy, główna przyczyna to mniejsze tarcia wewnętrzne, które mogą się przekładać na mniejsze zużycie paliwa przy identycznych mocach, lub przy zachowaniu podobnego zużycia paliwa, na osiągnięciu większej mocy. 4 cylindrowy na pewno ma większą kulturę pracy. Dlatego dziś producenci, wracają do niewielkiej ilości cylindrów, np. 3 czy nawet 2 i nie jest to podyktowane całkiem oszczędnością w produkcji, bo te silniki są często bardzo zaawansowane technologicznie od wałków wyrównoważających, po dużą precyzję wykonania, czy nowoczesne systemy zasilania, nie wspominając już o doładowaniach.     
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: drift_king w Marzec 18, 2013, 22:32:16
Hehe o! mikijet teraz już wiemy dlaczego yama z filmiku wyżej ląduje pod wodą mimo tej samej mocy maksymalnej  :D


Z tym jest tak samo jak z tjunerami samochodowymi.Jeden zrobi mapę pod dyno,cyfra jest imponująco wysoka,ale przebieg z pupy i auto jedzie gorzej niż takie samo,z mniejszą mocą maks,ale bardziej płaskim wykresem.

Aspekt trwałości bardziej wysilonej jednostki Yamahy pomijam...bo to Yamaha !  >:D

Chociaż..te dzisiejsze chyba nie są tak doskonałe jak stare,prawda Stercik ? ;)

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 18, 2013, 22:36:50
No lekka nadinterpretacja z tymi tarciami , największe tarcia powstają raczej na ścinkach cylindra , a powierzchnia tarcia na trzech większych średnicach niby jak różni się od pow. tarcia czterech mniejszych zachowując identyczną poj. skokową ? Pomijamy tarcie na dwóch dodatkowych panewkach i krzywkach zaworów . Z resztą to znikome straty energii w stosunku do mocy generowanej z jednostki paliwa . I znacznie zmienia się w zależności od obrotów . A co dotyczy rozbijania poj. na więcej cylindrów to generalnie związane z detonacją . Nim większa średnica cylindra tym większe detonacji i wrażliwość na kiepskie paliwo  . Chyba etap dyskusji idzie ku temu że za wszelką cenę udowadnia się że każdy zna się na motorach . A sedno sprawy czyli " testy " jakoś odeszło w bok  ::) .   
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 23:00:58
a ja zdecydowałem się na najgorszą z możliwych opcji czyli yamahę F70 mimo ostrzeżeń kolegów- ot ja nie mądry  ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 18, 2013, 23:08:21
No lekka nadinterpretacja z tymi tarciami , największe tarcia powstają raczej na ścinkach cylindra , a powierzchnia tarcia na trzech większych średnicach niby jak różni się od pow. tarcia czterech mniejszych zachowując identyczną poj. skokową ? Pomijamy tarcie na dwóch dodatkowych panewkach i krzywkach zaworów .

Jakby tak wziął się za policzenie to i róznica by się znalazła i niby dlaczego pomijać panewki i masy układu korbowego?
To jest dopiero naginanie/nadinterpretacja faktów.
Czy Merkury, Honda, Evinrude, Tohatsu, Suzuki są złe? NIE! Ale ,,kasa branickiego" jest najlepsza i tym ,,argumentem" proponowałbym zakończyć tą ,,pyskówkę" bo widoków na konkluzję zero a już sezon pod okna się skrada.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 18, 2013, 23:12:29
Igor mylisz się, dawno to już wyliczono, że przy mniejszych pojemnościach skokowych lepiej zastosować 3 cylindry nie 4, i w tym kierunku idą nowoczesne silniki, inna sprawa, że cylinder nie musi mieć większego pierścienia z powodu większej pojemności, ale nie będę tego udowadniał. Różnice sięgają nawet paru procent.

Jacek jeśli kupiłeś taki silnik, to dlatego że nie czytałeś wcześniej tego testu.

Gdybym ja miał kupić 70-75KM to bym dumał między BRP a Hondą
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 23:15:52

Jakby tak wziął się za policzenie to i róznica by się znalazła i niby dlaczego pomijać panewki i masy układu korbowego?
To jest dopiero naginanie/nadinterpretacja faktów.
to zastosuj Millers-a Semi Synthetic 10W40 EE ( z nanotechnologią, tzw nanodrive obniżającego tarcie o 60% w stosunku do tradycyjnego półsyntetyka)
Czy Merkury, Honda, Evinrude, Tohatsu, Suzuki są złe? NIE!
kto tutaj powiedział, że są złe... cały czas tutaj jest podkreślany fakt, że jakiś idiota do testu wsadził silnik z niższej klasy(przewyższającą znacząco tą do 1litra) pojemnościowej, a klaskacze krzyczą WOW jakie to badziew... o silniki o 1,5 razy z większa pojemnością lepiej przyśpieszają... ale odkrycie.. ale na tym odkryciu stwierdzono, że yamaha jest konstrukcyjnie nie udana  :-X
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 18, 2013, 23:17:17


Jacek jeśli kupiłeś taki silnik, to dlatego że nie czytałeś wcześniej tego testu.

Gdybym ja miał kupić 70-75KM to bym dumał między BRP a Hondą
właśnie zdecydowałem się na niego po przeczytani tego testu - ironia, nie?  ;)
i za hondę miałby zapłacić 12 tys więcej ( czyli 50% nowej łodzi do której silnik jest przeznaczony) ? :)
Albo BRP po czym przy padnięciu 1 wtrysku silnik mam wycofany na cały sezon bo czas oczekiwania na wtrysk jest około 1,5 miesiąc ( miałem tak w 150-tce) ... fajnie kiedy sprzęt ma zarabiać nie siebie - kapelusz?  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Marzec 18, 2013, 23:17:45
Miki osobiście nie oceniam który z nich lepszy czy gorszy , bo... nie wiem co projektant miał na myśli projektując, ten czy inny silnik , wytyczne , złożenia projekcyjne , koszta . Każdy opiera się na swojej bazie technologicznej i badaniach . I co najważniejsze , nie mnie oceniać ludzi potrafiących  zrobić każdy z wymienionych tobą silników  . Daleko mnie wiedzą do inżynierów fabrycznych . Ja tam tylko czepiam się nie rzetelnych testów . Jakoś tak  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 19, 2013, 00:23:41
ja rozumiem, że Jacek robi zarobkowo, więc jest jak taksówkarz, tdi byłby najlepszy

najważniejsze być świadomym tego co się kupuje, do zastosowań amatrosko-rekreacyjno-sportowych, bo ja przynajmniej mam taki patent na pływanie. 

mi brakuje jednego jeszcze testu

tak porównać spalanie Yamaha i Honda zakładając, że oba silniki rozpędzamy 0-50km/h w czasie identycznym 14.5s. Jak myślicie, który będzie oszczędny ?

Na koniec odtworzyć warunki realne, czyli płyniecie ze stałymi różnymi prędkościami oraz przyśpieszanie na wodzie, symulacja startowania z narciarzem, przyśpieszanie 0-50 w 14.5s., itd.. I z tego wszystkiego wyciągnąć średnią. Pewnie oszczędność tego ekonomicznego byłaby mitem marketingowym.


Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Stercik w Marzec 19, 2013, 10:38:56
Drift stare Yamahy dobre , a nowe . . . cóż zobaczymy jak już będą stare . Mi ta dyskusja przydała się o tyle że zaraz biorę wkrętak i idę wypruć zwężkę z mojej f50  :P
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 19, 2013, 10:51:26
. Mi ta dyskusja przydała się o tyle że zaraz biorę wkrętak i idę wypruć zwężkę z mojej f50  :P

co się mówi ?  ;D ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: drift_king w Marzec 19, 2013, 11:10:57
To fakt STercik,trzeba jeszcze trochę poczekać.
Ale jedno wiemy na pewno...stare nie psuły się już na gwarancji  ;) :D

Kolego Jasiek mój post o trwałości dotyczył się przypadku naszego kolegi a nie wnosił po osiągach słabość konstrukcji,czy jakoś tak,rozumiesz  ? ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Stercik w Marzec 19, 2013, 12:31:47
Jest taka opcja że nie wyjaśniłem na forum jakie było rozwiązanie a właściwie przyczyna mojego problemu z prawie nówką f50 . Awaria wyglądała tak że po odpaleniu i przegazowaniu silnik zaczął rzęzić i stracił chłodzenie i biegi . Po wielu perypetiach wyszło że koleś który mi to składał (silniki u niego stały w pionie bez spodzin) założył mi spodzinę od f40 z wałkiem o mniejszej średnicy i frezy zachodziły na siebie o "piczy kłak" . Po wymianie spodziny na właściwą tylko leję i pływam . Także Yamaha dobra maszyna tylko ten sprzedający to taki że ręce opadają .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Stercik w Marzec 19, 2013, 12:35:56
. Mi ta dyskusja przydała się o tyle że zaraz biorę wkrętak i idę wypruć zwężkę z mojej f50  :P

co się mówi ?  ;D ;)

Dzięki wielkie .

Kiedyś miałem takie przemyślenia jak jest zrealizowana różnica mocy w f50 i f60 . Podejrzewałem że f60 jest podrasowana elektroniką czy cuś ale przecież faktycznie taniej zdławić niż podkręcać.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mzalewski w Marzec 19, 2013, 14:28:14
F50 vs F60 główna różnica jest w zwężce, model ECU jest ten sam, prawdopodobnie różni się trochę mapami (pewnie serwisy mają inne oprogramowanie do 50 i 60-tki), ale i tak ECU się dostosuje do większej ilości powietrza. 

repower wskazany nawet.

jest jeszcze inna sprawa, zganicie czym się różni blok Mercurego 50-60 od Yamaha F50-60 ?

i dlaczego Mercury stosuje  na tym bloku 40-60 a nie 50-70 ?

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 19, 2013, 16:35:45

i dlaczego Mercury stosuje  na tym bloku 40-60 a nie 50-70 ?

no nie wiem  ;) ??

widzisz, to że z tego samego bloku wyciąga się większe moce to nic złego.... natomiast F70 ma zmienione panewki ( różnią się od F50 i F60 tym, że jedne mają zamki inne nie... mocniejsze śruby na panewkach głównych i korbowodów... i to w słupku wystarczy.... nie pamiętam jak jest z denkiem tłoków... z tego co pamiętam też się różni .. więc to nie jest takie same  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 19, 2013, 16:36:48
Jest taka opcja że nie wyjaśniłem na forum jakie było rozwiązanie a właściwie przyczyna mojego problemu z prawie nówką f50 . Awaria wyglądała tak że po odpaleniu i przegazowaniu silnik zaczął rzęzić i stracił chłodzenie i biegi . Po wielu perypetiach wyszło że koleś który mi to składał (silniki u niego stały w pionie bez spodzin) założył mi spodzinę od f40 z wałkiem o mniejszej średnicy i frezy zachodziły na siebie o "piczy kłak" . Po wymianie spodziny na właściwą tylko leję i pływam . Także Yamaha dobra maszyna tylko ten sprzedający to taki że ręce opadają .

Po co odkręcał stopę sprzedawca? Te silniki przychodzą kompletne do dealerów  ??? może on miał strzała stopą?  :-\
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Stercik w Marzec 19, 2013, 17:09:30
To był silnik używany z przebiegiem 15 mth podobno z pokazowej łódki . Kupiony niby od przedstawiciela (nie dealera) Yamahy ale jakiegoś chyba  początkującego bo firma podzielona na kilka garaży . Silniki zmagazynowane w takim w domu i poustawiane w pionie ale bez stojaków czyli na odkręconych spodzinach . Były 2 f50 i 1 f40 . Czyli szansa na pomylenie spodzin 1/3 no i się im udało nie trafić .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Marzec 19, 2013, 17:38:16
z jakiego miasta firma?
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Stercik w Marzec 19, 2013, 17:44:29
Płock
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: fantomas126 w Kwiecień 18, 2013, 01:53:35
oj nadal nie rozumiesz, nic nie podważył, silnik 3 cylindrowy jest bardziej wydajny niż 4 cylindrowy, główna przyczyna to mniejsze tarcia wewnętrzne, które mogą się przekładać na mniejsze zużycie paliwa przy identycznych mocach, lub przy zachowaniu podobnego zużycia paliwa, na osiągnięciu większej mocy. 4 cylindrowy na pewno ma większą kulturę pracy. Dlatego dziś producenci, wracają do niewielkiej ilości cylindrów, np. 3 czy nawet 2 i nie jest to podyktowane całkiem oszczędnością w produkcji, bo te silniki są często bardzo zaawansowane technologicznie od wałków wyrównoważających, po dużą precyzję wykonania, czy nowoczesne systemy zasilania, nie wspominając już o doładowaniach.   

pozwolę sie nie zgodzic z tezą o wydajnosci silników trzycylindrowych i czwórek.
gdyby tak było to w sporcie motocykle 3 cylindrowe dominowały by. a tak jednak nie jest. zadna trójka nie nawiazuje walki z czwórkami tej samej pojemnosci i to zarówno w kategorii momentu jak i mocy maksymalnej. aby rywalizowac z czwórkami  motocykle trójki mają dopuszczalną nizszą wagę minimalna. podobnie z dwójkami. w wyscigach gdzie nie ma dolnych limitów wagowych a zatem tam gdzie KAZDY moze odchudzac motocykl ile tylko zdoła nie ma mowy o tym by jakies trójki mogły cokolwiek wywalczyc.
pozdro
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Kwiecień 18, 2013, 09:03:00
To jest tak jak z silnikami dwusuwowymi . Dwusuw jest sprawniejszy od czterosuwa ale z kilku powodów popularniejszy jest czterosów. Liczy się dynamika i moc uzyskana z pojemności. Liczba cylindrów im mniejsza tym lepiej bo mniejsze masy do rozbujania, ale tak jak w dwutaktach są ograniczenia np. skok tłoka powiązany z cyklem obiegu pracy. Kalkuluje się na różne sposoby aby znaleźć optimum w konstrukcjach silników. W przyszłości będzie dominował dwusów tylko trzeba dopracować do perfekcji paliwo/spaliny.
A w sporcie dominują silniki 12 cylindrowe  :)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ra_dek w Kwiecień 18, 2013, 10:29:26
W niedalekiej przyszłości dwusuw będzie na indeksie i w ogóle się nie popływa, przynajmniej w Eurokomunie.
Tytuł: Odp: Testy silników 5KM
Wiadomość wysłana przez: musti w Grudzień 29, 2013, 00:08:17
Tym razem boote-magazin.de przetestował silniki 5KM. Silniki testowano z pontonem Grand Corvette C 360.

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/c_66c5dea944.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/4_491bdd0780.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/6_1bb1198ea4.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/d_7e8a564d5d.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/42/4202ccad3b2114dab36798e1ee821ed2e40f993e.png)

http://www.boote-magazin.de/test_technik/motoren/aussenbordmotoren-5-ps-im-test/a43461.html

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: fantomas126 w Luty 12, 2014, 22:08:54
jakim cudem silnik o mniejszym tłoku i takim samym skoku tłoka moze mec wiekszą pojemnosc? popatrzcie na dne silnika suzuki i yamahy. jesli taki dokładny jest cały test to ja juz podziekuję.
Tytuł: Test nowych silników Mercury
Wiadomość wysłana przez: musti w Styczeń 02, 2015, 15:35:02
Cytat: magazynwiatr.pl
Firma Mercury Marine świętuje w tym roku 75-lecie działalności. Jak uczcić taką rocznicę? Najlepiej zaskoczyć klientów nowościami.
(http://magazynwiatr.pl/uploads/images/arek_1859_Small.jpg)
W ofercie firmy znajdziecie silniki zaburtowe (dwu- i czterosuwowe), stacjonarne, benzynowe i Diesela. Mercury specjalizuje się także w budowie silników sportowych do profesjonalnych łodzi wyścigowych (bolidy motorowodnej F1 i F2). W tym roku wprowadzono na rynek trzy nowe silniki: 80 EFI, 100 EFI i 115 EFI. Wszystkie są zbudowane na bazie nowego czterocylindrowego bloku o pojemności 2,1 litra. Producent wykorzystał najnowsze technologie.

Silniki testowaliśmy podczas wrześniowych targów w Cannes. Najpierw trzeba było się zameldować w miejscowości Mandelieu-la-Napoule. Po godzinie spędzonej w korkach i zapłaceniu 45 euro za przejazd taksówką około 10 km zapał do testów trochę osłabł, ale skoro już tam dojechałem, nie mogłem się poddać.

Po dotarciu do kei okazało się, że do testów udostępniono łódki prywatnych armatorów. Żadna z nich nie miała systemu SmartCraft, który pozwala na precyzyjne ustawienie obrotów silnika i co najważniejsze, pokazuje zużycie paliwa. Dlatego skupiłem się na sprawdzeniu osiągów i hałasu.

Najpierw zaglądamy do środka. Wszystkie ruchome części silnika są zabudowane i zwykły śmiertelnik może dojść jedynie do filtrów i kontrolki poziomu oleju. Zaskakująco łatwo zdejmuje się i zakłada pokrywę. Po krótkich oględzinach ruszamy na wodę. Niektórzy twierdzą, że silniki Mercury nie należą do cichych, w końcu produkują je specjaliści od wyścigowych maszyn. Każdy, kto tak sądzi, powinien posłuchać, jak cicho mruczą nowe modele. Niski poziom hałasu zaskoczył mnie tak bardzo, że musiałem sprawdzić, czy mój miernik jest prawidłowo skalibrowany, ponieważ przy samym silniku, na rufowej kanapie, w wypadku silnika 80 EFI wskazywał 86 dB (przy maksymalnych obrotach 5000 rpm), natomiast silnika 100 EFI – 89 dB. A najmocniejszy model 115 EFI wytwarzał hałas sięgający 90 dB (przy obrotach 5500 rpm). Pomiary wykonywałem przy samym silniku. Gdy testowałem model 100 EFI, siedziałem na podłodze łodzi RIB przy pawęży. Cały czas mogłem normalnie rozmawiać z pozostałymi uczestnikami testu.
(http://magazynwiatr.pl/uploads/images/arek_1797_Small.jpg)
(http://magazynwiatr.pl/uploads/images/arek_1879_Small.jpg)
 

Napędzana 80-konnym silnikiem łódź Quicksilver 555 Activ osiągnęła maksymalną prędkość 27 węzłów (przy obrotach 5000 rpm). Najprzyjemniej podróżowało się przy prędkości około 20 węzłów i obrotach około 4000 rpm. Podczas testu silnika 100-konnego okazało się, że armator łodzi ma źle dobraną śrubę i jego motor nie może wejść na obroty wyższe niż 4200 rpm (maksymalne obroty to 6000 rpm). Mimo to sześciometrowy RIB rozpędził się do prędkości 29 węzłów. Gdyby śruba była dobrana prawidłowo, płynęlibyśmy kilka węzłów szybciej. Na koniec testowałem najmocniejszy silnik – 115 EFI. Zamontowano go na pawęży łodzi Quicksilver 605 Activ. Tu śruba była dobrana doskonale i choć fala była wysoka, bez problemów rozpędziliśmy jacht do 30 węzłów (przy obrotach 5500 rpm).

Wszystkie trzy nowe silniki Mercury są zaskakująco ciche i lekkie. Dzięki temu pracują niezwykle płynnie. Poza tym osiągnięto niskie zużycie paliwa. W najmniejszym silniku manetka nie była jeszcze idealnie wyregulowana i przy wrzucaniu biegu wstecznego słyszeliśmy przekładnię. W pozostałych dwóch motorach przełączanie biegów odbywało się tak płynnie, jak w dobrej klasy samochodzie. Zapłon działa niezawodnie – przekręcamy kluczyk i motor już pracuje (nie musimy czekać na sygnał ładowania). Poza tym silniki mają wiele zabezpieczeń chroniących przed przypadkowym uszkodzeniem. Jeżeli za długo przytrzymamy zapłon, motor nie odpali. Gdy zapomnimy, że silnik jest już uruchomiony i odruchowo przekręcimy kluczyk, nie usłyszymy nieprzyjemnego zgrzytu – silnik po prostu zgaśnie. W wypadku przegrzania lub zbyt wysokich obrotów nastąpi automatyczne ograniczenie obrotów. I jeszcze dwa słowa o wadze najnowszych modeli. Ważący 163 kg 115 EFI jest najlżejszym silnikiem w swojej klasie i mógłby pod tym względem konkurować nawet z dużo lżejszymi silnikami dwusuwowymi.

(http://magazynwiatr.pl/uploads/images/arek_2472_Small.jpg)

Warto też dodać, że silniki 100 EFI i 115 EFI mogą być wyposażone w mocniejszą uciągową przekładnię Command Trust (wcześniej znaną jako Big Foot). To przekładnia znana z silników o mocy 150 KM. Ułatwia wchodzenie w ślizg większym i cięższym jednostkom.

Arek Rejs
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Styczeń 19, 2015, 17:52:50
W najnowszym numerze miesięcznika Boote jest test silników 100KM.
Znalazłem tylko taki obrazek... testowane z łodzią Jeanneau Cap Camarat 5.5 CC  (5,48 m długości i 2,36 m szerokości, 780 kg).

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/3_dced83e307.png)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Styczeń 19, 2015, 20:38:57
Czy ja dobrze rozumiem wyniki ?

W sumie dosyć podobne. Z tym że Suzuki tę dosyć ciężką łódkę najszybciej wprowadza w ślizg (najszybciej osiąga pewną prędkosć)
A np. HONDA ma najekonomiczniejsze spalanie przy bardzo wolnym pływaniu

A reszta dosyć prównywalnie ...
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: andreas w Styczeń 19, 2015, 21:23:58
Słuchaj musti może masz takie porównanie,ale dla 60 KM?Poszukuję coś takiego
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Styczeń 19, 2015, 22:17:09
Masz test 75 koni, różnica aż tak duża?
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Styczeń 19, 2015, 22:18:42
Czy ja dobrze rozumiem wyniki ?

W sumie dosyć podobne. Z tym że Suzuki tę dosyć ciężką łódkę najszybciej wprowadza w ślizg (najszybciej osiąga pewną prędkosć)
A np. HONDA ma najekonomiczniejsze spalanie przy bardzo wolnym pływaniu

A reszta dosyć prównywalnie ...
Przy szybkim też , nikt nie ciśnie silnika na max przez dłuższy czas  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Styczeń 19, 2015, 23:19:14
Przy takiej podróznej 35-45 to Yama ma najlepsze spalanie :P

Dlatego twierdzę, że wszystkie są dosyć równorzędne.

1. Czy wszystkie miały te same wielkości śruby czy fabryczne/rózne ?
2. Jak rózne to pewnie do każdego z silników do tej konkretnej łódki można dobrać coś optymalnego i dopiero wtedy przetestować ... Jeszcze pod dany rodzaj pływania i obciążenia

W sumie to chyba należy się cieszyć, że żadna firma nie odstaje ;)
Miłośnik konkretnej marki może sobie te wyniki zinterpretować na swój sposób aby polepszyć sobie sampoczucie.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Styczeń 20, 2015, 00:10:55
Miłośnik konkretnej marki może sobie te wyniki zinterpretować na swój sposób aby polepszyć sobie sampoczucie.

Możesz się cieszyć najcichszym silnikiem na wolnych obrotach. 2 dB to sporo. A na max to nie ma już takiego znaczenia -  wszystkie  rycza... ::)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Styczeń 20, 2015, 08:31:27
Mnie uczono, że ucho ludzkie wychwytuje różnicę natężenia dzwięku +3 dB.
A różnica bodajże +9dB to prawie dwa razy głośniej.
Jak widać ta skala w dB jest trudna do ogarnięcia

Na pewno można stwierdzić, że przy 45 km/h HONDA będzie ponad dwa razy cichsza od Suzy (różnica ponad 10dB)
Ale to znowu z tą konkretną łodką - tak przypuszczam.

Rozumiem, że mierzono przy tych samych prędkosciach (nie wiemy czy przy tych samych obrotach)
A ostatnia prędkość to zapewne max do jakiego udało się rozpędzić tę łodkę (takie moje gdybanie)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Styczeń 20, 2015, 08:47:35
Szkoda ze ten test nie jest wyskalowany w obr./min. widzę ze mercury wypada odrobinę lepiej od yamahy a zawsze było odwrotnie czyżby yamka osiadła na laurach.Z drugiej strony to yamaha ma już parę lat a merc niby nowość.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: czeburaszka710 w Styczeń 20, 2015, 15:09:24
Możemy tylko gdybać jak był przeprowadzony , choć kiedyś oglądałem filmik z testami , kilku marek silników , gdzie każdy silnik miał ekipę firmową i był optymalizowany pod konkretną łódkę . Jeżeli założyć że ten test był przeprowadzany podobnie , to obroty mnie średnio interesują jak i skok śruby , ponieważ silniki mogli być optymalizowane  pod jeden kadłub na którym te testy byli przeprowadzane ( czyli dobrali śrubę i zawieszenie i nie zapomnieli o obrotach ) .  I na pewno firmowe technicy zrobili wszystko żeby ten silnik wypadł jak najlepiej . Czyli uzyskał jak najlepszą prędkość i spalił jak najmniej  ;) . Końcowy wynik o tym świadczy . Inaczej mówiąc na tym konkretnym kadłubie ten silnik lepiej nie potrafi .
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 14, 2015, 21:49:54
Fajne porównanie trzech różnych napędów w podobnych łodziach na przykładzie Glastronów.

(http://www.boatingmag.com/sites/boatingmag.com/files/styles/medium_1x_/public/import/2014/sites/all/files/_images/201403/btg0414_fe1_jet%20vs%20stern_1.jpg?itok=uB1g1DO7)

(http://upload.secondsun.pl/img/1426366283jetoutsternspecsedit_0.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/1426366284outsternjetspecs2.jpg)

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Adrenalina w Marzec 16, 2015, 22:10:52
 :o Super łodzie. Bajeczka normalnie.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Marzec 16, 2015, 23:10:23
No tak ale żeby ten test był wiarygodny to chodziarz moce silników mogły by być takie same.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: mikijet w Marzec 16, 2015, 23:44:41
Ta 150 i tak wypadła nieźle a nawet pobiła na głowę resztę towarzystwa.
150- 7 kG/KM
250- 4.36 kG/KM
220- 6,2 kG/KM

Myślę, że 175 wygrałaby ten test we wszystkich konkurencjach, że o 225 nie wspomnę  ;)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 16, 2015, 23:46:05
To samo chciałem napisać. ..co z tego ze 150 KM skoro i ciszej i ekonomicznie... ::)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Marzec 27, 2015, 12:56:50
Kolejne testy niemieckiego Boote Magazin - tym razem motorki 25KM.

Łódź testowa to ponton Zodiac Zoom SP 450

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/1a/1a2f6a53188b919928d7aa688efbfa66d710793b.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/91/91e9415f8bd01941219b1e522a7c534b7a7177e4.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/24/245e07c37be3c315f820fc2c5b5a71ae1a7944fd.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/23/23e885d8aa904497137a84affad8a1e5bdfb2ea7.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/2_19c19c1747.png)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Kilwater07 w Marzec 27, 2015, 16:53:21
Powiem wprost,
nie wiem który silnik bym wybrał- zwróćcie proszę uwagę, że brak jest silnika, który by wszystkie parametry we wszystkich zakresach prędkości miał "dominujące"- np. przy prędkości 10 km/h dominuje Suzuki, a przy maksie dominuje Yamaha- tylko głośność jest nieakceptowalna...

Zatem dla niejednego kupującego najistotniejszym kryterium mogła by się okazać cena.
Przy małych silnikach bardzo istotna jest też waga- bo je się na ogół wozi w bagażniku  i donosi do pontonu celem przykręcenia.
Ale to takie sobie rozważania....
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: MIKE_G w Marzec 27, 2015, 17:13:24
Fajne porównanie trzech różnych napędów w podobnych łodziach na przykładzie Glastronów.

(http://www.boatingmag.com/sites/boatingmag.com/files/styles/medium_1x_/public/import/2014/sites/all/files/_images/201403/btg0414_fe1_jet%20vs%20stern_1.jpg?itok=uB1g1DO7)

(http://upload.secondsun.pl/img/1426366283jetoutsternspecsedit_0.jpg)

(http://upload.secondsun.pl/img/1426366284outsternjetspecs2.jpg)

No i tak jak zawsze twierdziłem... Zaburtowiec jest najcichszy, najlżejszy, najekonomiczniejszy i generalnie najszybszy
Niby zetka jest jest tutaj szybsza ale ma 70 KM wiecej więc się nie liczy
Struga to już geranalnie porażka

Jakieś jeszcze pytania ?
Do małych i średnich łodzi TYLKO zaburtowiec
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Marzec 27, 2015, 22:41:23

Struga to już geranalnie porażka


nie gadaj ma najlepsze przyspieszenie no i ma jeszcze inne zalety nie da się wprost porównać tych napędów każdy jest do czegoś innego
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: jaceksu79 w Czerwiec 14, 2015, 09:30:34
Powiem szczerze, że wkurzają mnie takie testy. Generalnie sprawa jest jasna, że 2 T szybciej się zbiera ale tutaj już z przesadą jest to pokazane. Nadmienię iż miałem każdy z silników oprócz tej suzy na swojej łodzi. I jak np. yama rzeczywiście słabiej się zbiera od dołu i trudniej ją jest ciągać zabawki tak na prędkości jest lepsza
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tZvIw83uZgY[/youtube]
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pietiabo w Lipiec 09, 2015, 22:16:32
Fajny test
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gG_-YmGN8SY[/youtube]
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Marsik w Sierpień 18, 2015, 13:13:53
Na stronie boote-magazin.de znalazłem bardzo ciekawe porównanie silników 70-75KM. Silniki były testowane na łodzi  Hawk 540 CC waga 520kg, długość 5,4m.
........

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/0c/0c8f554c3754d4253fbf5593d04a8a9fc4661838.png)

Tak sobie odgrzałem ten test i gorącą dyskusję po nim, szkoda, ze zabrakło niemieckiego sensownego podsumowania - przecież różne silniki do różnych celów. Trzeba zdefiniować oczekiwania, priorytety, kryteria i ich wagi, a nie przekonywać się nawzajem o wyższości świąt....
 
Fazit: Honda zeigt, dass es sich lohnt, einen Edelstahlpropeller zu montieren, und der Evinrude kann seinen Titel als schnellster Motor verteidigen. Motorenbauer Mercury erbringt den Beweis, dass auch Zweitakter heutzutage sparsam und leise sein können. Möchte man einen leichten Motor mit niedrigem Verbrauch und geringer Lautstärke, jedoch ohne Sprintereigenschaften haben, ist man mit dem Yamaha E70 gut bedient. Wenn man lieber schnell unterwegs ist und Verbauch und Geräuschaufkommen keine große Rolle spielen, empfiehlt sich der wartungsarme und günstige Evinrude. Hondas BF75 platziert sich in jeder Kategorie im oberen Segment, hier bekommt man einen echten Alleskönner zum Preis von 9900 Euro plus Propeller.
Czyli mniej wiecej - Honda pokazuje, że opłaca się montować stalową śrubę, Evinrude broni swojego tytułu najszybszego silnika, Mercury potwierdza, że także 2T może byc oszczędny i cichy. Jak ktoś chce lekki silnik z niskim spalaniem i cichy jednak bez właściwości sprinterskich będzie dobrze obsłużony przez Yamahę. Kto chce szybkości, a zużycie i głośność nie grają roli - Evinrude tani i oszczędny w obsłudze. Honda w każdej kategorii jest w czołówce, czyli daje dobrą uniwersalność...

Mnie z tego testu jednak przekonuje Honda ze swoją uniwerslanością. 

Inna sprawa, że już się pozmieniało, ciekawe jak byście typowali obecnie w tej klasie?

Parametr ceny (jednak najczęściej podstawowy i to nie wg cennika, ale realnej oferty) wg cen jakie znalazłem:

E-TEC 75 ok. 30.500zł. (7.325EUR oferta z Niemiec)
Suzuki DF70 30.900zł.
Yamacha D70 - 33.500zł. (8.000EUR oferta z Niemiec) .
Mercury 75 OptiMax 37.500zł.
Honda BF80 - 39.900zł.  (ale widzę ofertę z łodzią MAZURY 500 w której silnik wychodzi ok. 30.000zł., a BF100 jest w promocji i jest tańszy od BF80 - 38.900zł. 
Tohatsu  ???
No i tak to się miesza...

Gdyby tak to się miało przedstawiać to wybór kupującego dzisiaj w mocy 70-75KM dość oczywisty - Evin lub Suza.
A ponieważ dla mnie dyletanta najważniejsza w drugiej kolejności będzie dostepność serwisu (ograniczona, bo Kraków) to wziąłbym Suzę.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Marsik w Czerwiec 21, 2016, 11:57:44
Test porównawczy silników w klasie 100KM.

https://marine.suzuki.de/fileadmin/product_images/Service_und_Kontakt/Boote_02_15_Motorentest_Quartett_der_100er_Klasse.pdf  (https://marine.suzuki.de/fileadmin/product_images/Service_und_Kontakt/Boote_02_15_Motorentest_Quartett_der_100er_Klasse.pdf)

W podsumowaniu: jako najbardziej godna polecenia HONDA BF100 - silnik najcichszy i najbardziej ekonomiczny w przedziale najbardziej użytecznych obrotów i prędkości. Niska waga. Krytykowana jest wysoka cena.

Dzięki koledze #ogórkowi  :) jestem szczęśliwym posiadaczem takiego silnika kupionego w PL pod koniec 2015 roku w bardzo dobrej cenie - była promocja... Test na morzu w Grecji wkrótce. ;D
       
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Marsik w Marzec 03, 2017, 23:37:08
http://www.boote-magazin.de/bootsmotoren/aussenborder/aussenbordertest/a46855.html (http://www.boote-magazin.de/bootsmotoren/aussenborder/aussenbordertest/a46855.html)
Najnowszy test silników 200KM
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Marzec 04, 2017, 12:55:08
Jeden ze znajomych z branży motorowdnej z dużym doświadczeniem zapytany o to który silnik 150 KM lepszy - odpowiedzial kazdy dobry bo kzdy ma 150 KM ...

Tak więc wnioski, że OPTIMAX ma dobry dół i przyśpieszenie oraz max prędkość (to chyba 2-sów to nie dziwne) kosztem większego zużycia paliwa można było wysnuć bez testu. Honda jest chwalona za troszkę mniejsze zużycie ale (chyba) brak odejścia na dole.

Patrzę ostatnio na 7,4m RIB-y z Grecji i ten sam RIB z 225 Mercury, Honda i Evirude - najmniejsze zużycie "podróżne" wykazuje Honda. Ale to nie miarodajne bo rózni właściciele i jedni podróźują zawse w 3 osoby inni pojedyńczo.

Ciekawe jakby wypadły nowe 200 Evinrude G2 w powyższym porównaniu. Ponoć są bardziej oszczędne od poprzednich Evinrude.

>>>>>>>>>>>>>

Ja użyłem translatora google więc artykuł wygłada śmiesznie bo z kwiecistym opisem po Niemiecku sobie translator nie radzi:

Cytuj
Gdy Opti-Max , jednak prawdopodobnie konwertuje wszystkie benzyny w życie wokół, więc to zależy od wszystkich konkurentów pod względem szybkości. Z wartości zużycia na 50 i 60 km / h na dwóch uderzeń trzeba ukryć więcej niż przed czterema-uderzeń. Nawet panująca w całym zakresie prędkości poziomu hałasu można usłyszeć.

Ponieważ nie może nadążyć z tak wielu innych czterosuwów. Dodać do tego wspaniałe przyspieszenie, kiedy, jak można zbliżyć się z prędkością, żadna z pozostałych silników. Więc kto nadal myśli Zweitakter żadnego wyrafinowania i potrzebują dużo paliwa, co trzeba powiedzieć w tym momencie, to stało się w ostatnich latach bardzo dużo.

Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Kwiecień 27, 2017, 14:18:38
Dla fanów Yamahy  :P

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VwVlAClS9Bg&feature=youtu.be[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lbtBR_69vmE[/youtube]
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Jack Sparrow w Kwiecień 28, 2017, 07:49:06
Wniosek jest tylko jeden użyto dwóch różnych win  do testu Yamahy użyto taniego wina z dużą zawartością siarki a wiadomo nie od dzisiaj że produkty marynistyczne powinny być odsiarczone  :P.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pawelpk w Maj 02, 2017, 11:30:36
Film mi bardziej przypomina reklame Mercury bowiem na koniec od razu daja adres Mercurego a yamy nie.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: ogorek w Maj 02, 2017, 20:21:23
Grek z którym (może) nawiążę współpracę i ktory wynajmuje RIB-y od 10 lat twierdzi, że na wynajem najlepiej Suza i Yama.
Prosty serwis, długowieczne, ekonomiczne.

Osoba wynajmujaca RIB-y w CRO też, że tylko Yama bo trwała, wytrzymuje duże przebiegi, tani serwis i częsci

Jak widać, nawet silniki "przegrane" w reklamach (ostatnio są reklamy Evin G2 kontra Yama) są chyba próba odbioru Yamie rynków chociażby wypożyczalni.

Grek dla siebie ma Evinrude ale na wynajem (dla klientów) wprost mówi, że woli Yamę bo boi się przy długim najmie, zę nie doleją oleju do zbiornika ... Klient raczej woli zatankować paliwo i nie wnikać w zbiorniki z olejem.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: andretoja w Maj 03, 2017, 10:12:55
Mercury 150 EFI a dla pracy zawodowej model Mercury 150 EFI SeaPro. Ten model ma dwa lata gwarancji przy dzialanosci zawodowej  czyli 2 years commercial warranty. Wynajem lodzi jest tez dzialalnoscia zawodowa
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Jack Sparrow w Maj 03, 2017, 10:42:22
Ja mam już osiem lat Verado nigdy nie przekręciłem kluczyka lub wcisnąłem przycisku start dwa razy zawsze tylko raz.Silnik nie zarejestrował przez osiem lat ani jednego błędu co roku płynę do Mrzeżyna do kolegi który pozbył się już riba z dwoma Yamahami ale zawsze pyta jakie mam problemy z Verado bo to awaryjne silniki  :) to mnie bawi ba jak miał jeszcze riba to ciągle miał rozgrzebane siniki . No ale Verado Mercurego ogólnie awaryjne  :P. Nie widziałem silnika ośmio letniego pod czapką w takim stanie zero wycieków korozji po prostu idealny, nigdy go nie pryskałem żadnym środkiem konserwującym pod czapką.
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: Szerszeń w Wrzesień 09, 2017, 21:11:29
Testy 115HP .
http://www.essaisnautiques.com/comparo_115ch.html
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: pawelpk w Wrzesień 14, 2017, 20:57:51
Super test. Dziwi mnie spalanie suzuki który przy lean burn powinien mniej palić a tu zonk. Dziwi mnie pojemność MErcurego bowiem 115KM ma 2,1cm3 silnik chyba
Tytuł: Odp: Testy silników 25KM
Wiadomość wysłana przez: musti w Październik 09, 2017, 11:32:24
Kolejny test - tym razem 25KM.

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/1a/1a2f6a53188b919928d7aa688efbfa66d710793b.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/91/91e9415f8bd01941219b1e522a7c534b7a7177e4.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/24/245e07c37be3c315f820fc2c5b5a71ae1a7944fd.png)

(http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/23/23e885d8aa904497137a84affad8a1e5bdfb2ea7.png)

(http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/9_9adf9e177c.jpeg)

Cały test: http://www.boote-magazin.de/bootsmotoren/aussenborder/25-ps-aussenborder-motorentest/a45543.html
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: musti w Listopad 15, 2017, 14:20:41
Testy silników 40KM - Boote Magazin (http://www.boote-magazin.de/bootsmotoren/aussenborder/motoren-40-ps-aussenborder/a47721/fotostrecke/4233999/4233919.html?tx_saltnews_single%5BredirectPageUid%5D=&cHash=fcefd3d21682c97ffa9632cf7cbde4d7#anchor)
Tytuł: Odp: Testy silników
Wiadomość wysłana przez: marecki811 w Lipiec 04, 2018, 10:33:55
Witam Was forumowicze,

jestem początkującym żeglarzem. Mam do Was pytania, dużo mówi się tutaj że takie czy inne silniki są lepsze. Ja jednak potrzebuję konkretnej odpowiedzi. Czy moglibyście powiedzieć mi więcej o silniku Silnik SILNIK MERCURY F5MH
, taki jak na stronie https://www.aqua-sport.com.pl/ ? Czy jest on stosunkowo bezawaryjny? Jak sprawuje się podczas żeglugi?