Skocz do zawartości

tilt


multijaca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tilt jest pośrednio powiązany z trimem. Power Trim utrzymuje silnik w ustawionej pozycji przez sternika zarówno podczas płynięcia w przód jak i w tył (podczas cofania silnik ma tendencje do podnoszenia się i śruba wychodzi z wody). Tilt podczas płynięcia w przód przy większych prędkościach umożliwia "zerwanie" Power Trimu gdy stopa lub kolumna silnika w coś uderzy (dno, konar itp), aby nie uszkodzić silnika lub nie wyrwać pawęży. Czyli krótko mówiąc silnik podniesie się (wychyli, wyskoczy), podczas uderzenia w przeszkodę...

  Ta możliwość to jest Tilt.

 

  Kiedyś w starych automatach do gier gdy się "przypadkowo" kopnęło lub za mocno "szturchnęło" takiego to wyskakiwał komunikat TILT i koniec gry...  ::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He , widze że koledzy burze mózgów tu ćwiczą ...;-) To może ja powiem co to jest tilt . Trym służy do ustawiania kąta śruby w stosunku do kadłuba łodzi a tilt to wszystko to co poza trymem , czyli to " szybkie iście " ;-) . Jest to funkcja która pozwana np . podejść do plaży bez pogłębiania nabrzeża .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Serwis reasumując są to wszystkie ujemne wartości trymu a do dzisiaj myślałem że to służy do szybszego wejścia łodzi w ślizg poprzez przyspieszony ruch silnika w tym zakresie trymu .Kolego i jeszcze ważna sprawa możesz mi napisać ile wchodzi oleju do silnika Verado 1.7l cztery cylindry 200 koników pytanie jak najbardziej poważne bo mam dylemat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim pytaniu nasuwają mi się dwa kolejne i przy okazji pytanie dlaczego tych rzeczy nie ma instrukcji obsługi???

 

Moje pytania:

- jaka powinna być temperatura silnika/wody przy płynięciu w ślizgu?

- jakie powinno być prawidłowe ciśnienie wody przy pyrkaniu i płynięciu w ślizgu?

 

Model silnika mam w stopce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stercik ma rację .Ten temat już był przerabiany na ,,podobnym" forum.

Tilt to po prostu przechylanie/podnoszenie silnika. W nowszych modelach są dwie prędkości przechylania:

1 wolniejsza umożliwia dokładne wytrymowanie silnika w danych warunkach

2 szybsza  poza zakresem trymowania

Funkcja ,,zerwania" przy uderzeniu w przeszkodę jest realizowana zaworem bezpieczeństwa w hydraulice pompy i siłownika i nie ma nic wspólnego z silnikiem pompy.

W silnikach bez Power Trim za ,,zerwanie" odpowiada spręzyna zaczepu przy szpilce trymującej.

Schowek01.jpg.cb506a431e50a52c11fb249e3282d67f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...