Esc Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Szukajac w rodzimych sklepach wirnika do silnika tohatsu m15d2 nie natrafilem na uszczelke. Gdzies w sieci znalazlem zestaw naprawczy/przegladu sezonowego (znajdowaly sie tam swiece, anody i wirnik ale rowniez takiej uszczelki nie bylo. Zioram w katalog czesci np. http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M15D2/TRANSMISSION,%20WATER%20PUMP/parts.html i nie bardzo widze. Niby jest nr. 29 ale to moim zdaniem powinna byc blacha - aczkolwiek patrzac sie na szczegoly czesci glupieje calkiem http://www.boats.net/parts/detail/tohatsu/T-350-65025-0.html Nie ukrywam ze jakbym mial juz rozkrecone to pewnie bym wiedzial ale poniewaz nie mam silnika pod reka to wolal bym sie przygotowac i wszelkie elementy potrzebne miec juz ze soba. Moze ktos cos podpowiedziec. Czy to jest faktycznie uszczelka, czy tam nie ma uszczelki czy jak. W internecie znalazlem jeden filmik gdzie ktos smaruje czyms ? ale cos to mi sie zle kojarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Proponuję nowoczesną chemię HYLOMAR To takie niebieskie "cos" o niebo lepsze od wszelkich silikonów. Na filmie facet używa czegos takiego jak klej do szyb samochodowych. Jesli uszczelka jest metalowa to dobrze ją zostawić ze względu na wymiary. A uszczelnić HYLOMAREM. Wtedy smarujemy i skręcamy. Jesli chcesz żeby sam HYLOMAR zrobił się uszczelką - dokręć ale nie do końca (zostaw 0.5 mm) i skreć na full nastepnego dnia. edit. Blacha jest elementem pompy nie uszczelką. Uszczelki jako takiej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 pod górnym korpusem pompy wodnej nie ma typowej "papierowej" uszczelki i być nie powinno. Dolną podstawą pompy wody jest blacha nierdzewna to wszystko, przecież na schematach wszystko widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Własnie doszukuje się tej typowej papierowej - bo do tej pory we wszystkich silnikach jakie rozbierałem były - stąd moje zaskoczenie. Dodatkowo trochę zmylił czy wprowadził mnie w błąd ten filmik zwłaszcza że nie znalazłem innego filmiku do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuglarz Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Zwróć uwagę na nr fabryczny części 29 (350-65025-0) - ta część jest z blachy. Wrzuć ten numer na google (grafika) - zobaczysz sam. Osobiście byłbym bardzo ostrożny w uszczelnianiu różnymi klejo-silikonami ponieważ odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia. W pełni się zgadzam. Ale nawet nowy silnik ma to połączenia uszczelniane masą a w przypadku korozji elektrochemicznej płaszczyzny styku obudowy pompy z tą blachą nierdzewną to albo nowy korpus albo uszczelnić. Silikonu nie polecam ze wzgledu na obecnosc octanów. Hylomar to poliuretan na nieagresywnej bazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.