Skocz do zawartości

Tohatsu 15KM uszczelka pompy wody


Esc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukajac w rodzimych sklepach wirnika do silnika tohatsu m15d2 nie natrafilem na uszczelke. Gdzies w sieci znalazlem zestaw naprawczy/przegladu sezonowego (znajdowaly sie tam swiece, anody i wirnik ale rowniez takiej uszczelki nie bylo. Zioram w katalog czesci np. http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M15D2/TRANSMISSION,%20WATER%20PUMP/parts.html

i nie bardzo widze. Niby jest nr. 29 ale to moim zdaniem powinna byc blacha - aczkolwiek patrzac sie na szczegoly czesci glupieje calkiem http://www.boats.net/parts/detail/tohatsu/T-350-65025-0.html

 

Nie ukrywam ze jakbym mial juz rozkrecone to pewnie bym wiedzial ale poniewaz nie mam silnika pod reka to wolal bym sie przygotowac i wszelkie elementy potrzebne miec juz ze soba. Moze ktos cos podpowiedziec. Czy to jest faktycznie uszczelka, czy tam nie ma uszczelki czy jak. W internecie znalazlem jeden filmik gdzie ktos smaruje czyms ? ale cos to mi sie zle kojarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nowoczesną chemię

HYLOMAR

To takie niebieskie "cos" o niebo lepsze od wszelkich silikonów.

Na filmie facet używa czegos takiego jak klej do szyb samochodowych.

Jesli uszczelka jest metalowa to dobrze ją zostawić ze względu na wymiary.

A uszczelnić HYLOMAREM.

Wtedy smarujemy i skręcamy.

Jesli chcesz żeby sam HYLOMAR zrobił się uszczelką - dokręć ale nie do końca (zostaw 0.5 mm) i skreć na full nastepnego  dnia.

edit.

Blacha jest elementem pompy nie uszczelką. Uszczelki jako takiej nie ma

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie doszukuje się tej typowej papierowej - bo do tej pory we wszystkich silnikach jakie rozbierałem były - stąd moje zaskoczenie. Dodatkowo trochę zmylił czy wprowadził mnie w błąd ten filmik zwłaszcza że nie znalazłem innego filmiku do tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na nr fabryczny części 29 (350-65025-0) - ta część jest z blachy. Wrzuć ten numer na google (grafika) - zobaczysz sam.

Osobiście byłbym bardzo ostrożny w uszczelnianiu różnymi klejo-silikonami ponieważ odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiednia wysokość cylindra pompy jest jednym z najważniejszych wymiarów tego urządzenia.

W pełni się zgadzam.

Ale nawet nowy silnik ma to połączenia uszczelniane masą

a w przypadku korozji elektrochemicznej płaszczyzny styku obudowy pompy

z tą blachą nierdzewną

to albo nowy korpus albo uszczelnić. Silikonu nie polecam ze wzgledu na obecnosc octanów.

Hylomar to poliuretan na nieagresywnej bazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...