geralt Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Witam, 2 dni temu nabyłem Tohatsu MSF 18B2 '2008r. W skrócie silnik miał być idealny ale jak to w życiu bywa jest dobry ale zaniedbany - wczoraj wymieniałem oleje i filtry i podczas czyszczenia zauważyłem że 1 z cięgien gazu w rumplu jest "wypadnięte" (patrz zdjęcie 1) - mogłem ją spokojnie wyciągnąć/wepchnąć i zauważyłem że od strony silnika jest odcięta (gdyby była urwana raczej byłaby poszarpana) - patrz zdjęcie 2. Kręcąc na sucho gazem w rumplu nie widzę otworu w który miałaby wejść końcówka... przy gaźniku za to jest plastikowe koło z 2 rowkami na 2 linki ale nie bardzo wiem jak je podłączyć? tak na chłopski rozum to podejrzewam iż jest jak np. w motocyklach krosowych (mam xr400r) czyli 1 linka odpowiada za dodawanie gazu druga przeciwstawna za powrót (czyli jedna ciągnie gry dodajemy gazu druga gdy odejmujemy) z drugiej strony jako że jest to "marine" i z domysłu powinno być niezawodne być może to zduplikowany układ w którym obie linki ciągną a za powrót odpowiada jedynie sprężyna przy gaźniku? Silnik odpala, zarówno chłodzenie, biegi, jak i przepustnica działają ok ale chcę go doprowadzić do stanu bliskiego fabrycznemu i wolałbym nie mieć niespodzianek... Pytania do Was: 1 Czy macie może jakiś service manual do tego silnika którym moglibyście się podzielić? 2 Jak to powinno być połączone - linki przeciwstawnie czy zduplikowany układ? 3 Jak to połączyć na kole od strony rumpla - czy trzeba odkręcić śruby od wewnątrz żeby się do tego dostać? 4 Gdzie mogę dostać taką linkę/końcówki linki - czy np. taki zestaw naprawczy http://allegro.pl/uniwersalna-linka-sprzegla-gazu-zestaw-naprawczy-i7340398515.html powinien to posiadać? (peszel jest cały w stanie idealnym więc chyba nie ma sensu kupować oryginału 5 Na zdjęciu nr 3 widać że już ktoś przy tym grzebał... czy ta linka (peszel) powinna być dokręcona w tym miejscu? 6 Czy smar przekładniowy np. "K2 75W-90 GL-5 Syntetic gear oil" oprócz ceny i marki różni się czymkolwiek od tych zmarynizowanych? - pytam ponieważ akurat taki miałem w garażu a stary w spodzinie był mocno zużyty (ale na szczęście bez opiłków metalu) Z góry dziękuję za poświęcony czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 pancerz - nie peszel :-) Ja takiego w Tohatsu nie widziałem ale w Yamaszce miałem - linki są przeciwbieżne. Rumpel nie ma wymuszonej tendencji "wracania" jak rolgaz w motocyklu. W dowolnym punkcie dorabiania linek zrobią ci taką - ten zestaw sobie daruj. Całkiem elegancka dokumentacja napraw dostępna jest na stronach Tohatsu za free. Możesz zalewać spodzinę czym zechcesz..ale jak ci cos klęknie będziesz sobie w brodę pluł za "oszczędnosć - tam wchodzi oleju jak kot napłakał.. ..tym bardziej że chyba cos pisałes o "przywróceniu stanu fabrycznego"?... :-) patrząc na te "modyfikacje" w niestarym w koncu silniku! - skrupulatnie bym mu się przyjrzał...bo to mogła być okazja głownie dla sprzedającego. No wiesz - chodzi mi o to ze jak ktos t a k oszczędzał to cholera wie co tam jeszcze... :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Podmiejski podziękował :) na stronach tohatsu znalazłem tylko owners manual a na innych spis części ze schematami ale na początek wystarczy. Co do oleju/smaru w spodzinie masz rację - 50zł nie pieniądz a będę spał spokojnie. Dorabianie linek mam na drugim końcu miasta ale chyba warto się udać. Poza tymi modyfikacjami i bardzo ciemnym kolorze oleju silnikowego reszta - po wstępnym wyczyszczeniu - wygląda ok. Czekam aż mi myjka ultradźwiękowa przyjdzie (na ebay.de są o połowę tańsze niż w PL) i wtedy będzie dokładne czyszczenie + wyczyszczę gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Instrukcja: Daj maila to ci wyslę. Faktycznie jakos nie widzę w necie - a do niedawna była za friko. Z linkami: weź drugą ze sobą bo one są z identycznymi długosciami samej linki - mogą się pancerzem różnić. Do czyszczenia gaźników - preparat w sprayu o nazwie "Carb cleaner" pozwala wyczyscić gaźnik bez rozbierania. Myjka ultradźwiękowa fajna rzecz...ale chyba "nadmiar szczęscia :-) Jakby co - wal do mnie: jestem fanem Tohatsu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 podzękował - poszło ;) to mój pierwszy silnik tej firmy, na razie jestem zadowolony a czy zostanę fanem czy nie to okaże się po kilku pływaniach (jeśli odbiorę przyczepkę do piątku i pogoda dopisze to planowany test w przyszłą sobotę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.