Dariusz W Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam.Problem dotyczy silnika z rocznika 2002 lub wcześniejszego.Dostałem w prezencie wspomniany silnik. Okazało się, że mimo sprawnej turbinki chłodzenia był brak obiegu wody. Znalazłem całkowicie zarośniętą dziurkę fi ok. 2,5-3,0 mm skierowaną w bok poza głównym otworem o średnicy ok. 5 mm skierowanym do dołu. Po odpaleniu sikneło pięknym równym strumieniem. Po lekkim nagrzaniu, gdy zaczęło trochę lecieć z głównego otworu strumień boczny zaczął pryskać nieregularna strugą , by na chwilę przestać . Po włożeniu drutu ponownie zaczęła lać się woda. Istnieje podejrzenie ,że fragmenty starej turbinki ( której kawałek znalazłem w obudowie pompki wody)dostały się do płaszcza. Problem z tym, że aby wyjąć termostat i dostać się do kanału wodnego trzeba zdjąć głowicę a tu już trzeba posiadać zapasową uszczelkę. Pytanie następujące : czy w tym silniku da się dojść do kanału wodnego odkręcając stopę silnika?Czy ktoś miał już podobny problem z tą konstrukcją? http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M8B/TRANSMISSION%20-%20WATER%20PUMP/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M8B/DRIVE%20SHAFT%20HOUSING,%20GEAR%20CASE/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Tohatsu/Outboard/2002%20And%20Earlier/M8B/CYLINDER%20-%20CRANK%20CASE%20ASSY/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 nowa uszczelka+ planowanie głowicy, nie zapomnij o tym dodatkowo rozważyc czy nie trzeba nowy termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.