Podmiejski Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Da radę? jest sens? Zrobić sobie takie elektryczne podnoszenie silnika? Niedużego - 40 kg 20kKM. Wykorzystać dostępne na rynku siłowniki na 12V od różnych zastosowań? No wylejcie mi wiadro wody na głowę albo dajcie kopa w ... jak "głupoty mi po głowie chodzą" :-) albo co?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Już kiedyś o tym było na forum, poszukaj bo ja nie mam już dziś siły ;-( pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 A motorek ma ze 20 roków i wartość siłowników przekroczy wartość motorka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 ma więcej... ale my oba tak mamy :-) I nie wiem - odebrać to jako sugestię że np po 60 to się przescieradlłem nakryć i czekać?...;-) A myslałem o różnych siłownikach do bram a one nie są jakies strasznie drogie poza tym: o zabawę chodzi. Ale dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 No właśnie, one są drogie bo muszą wytrzymywać bryzgi a w łódce to będzie większe ciśnienie tych bryzgów. Kolejna próba ominięcia, ździerstwa, tylko czy w tym wypadku ceny są nieuzasadnione, czy jednostkowa produkcja garażowa wyjdzie taniej? szczególnie jak policzymy własny wkład czasu nawet po niedużych stawkach. Nie żebym podcinał skrzydła, potrzebny jest jakiś super pomysł i jak widać nie na elementach od bram. Sam się w życiu tak na rzeźbiłem i satysfakcja pozostaje do dziś. Kilka razy na tym forum widziałem udane próby ominięcia wysokomarżowych zakupów i zawsze im kibicuję chociaż sam żyję z wysokomarżowej produkcji :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 siłowniki do bram są drogie i za długie, ale jeśli lubisz majsterkować to takie rozwiązanie kosztuje grosze i idealnie się sprawdzi jako trym ... nie ma za co ;) http://techjeden.za.pl/lewarek_silownik.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 A możesz narysować jak to na łódce zamontować i zsynchronizować z silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 Fletcher z Evinrude 35 KM i z takim trymem poszedł w tamtym roku na sprzedaż, jak będę na Śniardwach to pstryknę kilka fotek jak to dokładnie jest zamontowane (trochę było z tym przeróbek i zabawy, ale działa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Kupiłem ten podnosnik :-) Zobaczymy co zdziałam :-) Łeb - pełen pomysłów !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Byłem w weekend ale nie znalazłem Fletchera żeby pstryknąć fotkę, podpowiedzieć mogę tyle że my usunęliśmy wszystkie zatrzaski/blokady fabryczne w silniku bo podnośnik ma ok 2 tony udźwigu więc to i tak kilka razy więcej niż by wytrzymały fabryczne blokady, tylko mocowania robiliśmy na tulejach gumowych żeby wyeliminować stuki (w sklepach motoryzacyjnych za grosze można dobrać sobie według uznania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Poszukałem na rynku US, po czym znalazłem dystrybutora w PL, czekam aktualnie na karty katalogowe i ceny siłowników liniowych krótkich, o krótkim skoku i dużej sile (kilka set kg)całkowicie wodoodpornych do pracy w temp mocno powyżej 0 i poniżej. Sterowanie z potencjometrem(precyzyjne ustawianie). Dystrybutor powiedział, że zamawia je również armia do jakichś tam celów ;-) (to miało we mnie potwierdzić zaje...stość tychże produktów). Wkrótce zamieszczę szczegóły i ceny. Być może będą na tyle niższe od dostępnych rozwiązań, że zdecyduję się do wykorzystania w moim evinrude 737. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Są gotowe rozwiązania ale cena - powala... http://www.ebay.com/itm/Johnson-Evinrude-UP-to-35-HP-Electric-Hydraulic-Power-Tilt-Trim-CMC-52100-MD/302236764852?_trksid=p2485497.m4902.l9144 Mozna zastosować siłowniki liniowe- http://www.elektrobim.pl/kat/silowniki-elektryczne/ stosując układ dźwigni można dobrać do siły siłownika i silnika ( wodoodporność -blado). Tu nieco lepsze: https://pivexin-tech.pl/pl/oferta/silowniki-elektryczne/silowniki-elektryczne/grupa-przemyslowa/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Ja jestem po analizie i przymiarkach. Jednym z aspektów które muszę uwzględnić że ten siłownik w trakcie pracy unosi ciężar silnika ale w czasie jazdy musi przeniesć "parcie" silnika łodzi - czyli jak u mnie 18HP A to nie żarty. Kombinuję teraz jak przetestować taki zwykły siłownik na działanie takich sił lub zastosować dodatkowy system zapadkowy a trymu używac wyłącznie na wolnych obrotach. I - po uwzglednieniu powyższych uwarunkowań - ciekawym okiem zacząłem patrzeć na mini podnosniki hydrauliczne! Mam parę pomysłów ale muszę sprawdzić jak z orientacją pion-poziom w tych podnosnikach. No - w każdym razie już nie uważam tego za prosty temat. A podnosnik nożycowy trzeba by schować w kadłubie - jego konstrukcja nie rokuje szans na współpracę z wodą na dłuższą metę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jak już "przeskoczysz" fabrykę, nie zapomnij opatentować wynalazku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Ja wiem że to smieszne co usiłuję zrobić Bo - gdyby to było potrzebne to przecież ktos by to robił i sprzedawał. I ja sobie zdaję sprawę z tego! Ale to absolutnie nie przeszkadza mi mysleć o tym; gadać z podobnymi do mnie "wariatami" a jak w końcu cos być może wymodzę słowo: pro publico bono :-) Ja kasy nie zrobiłem przez całe życie za to nauczyłem się że kasa to nie wszystko... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 tak patrzę jak kolega wstawił te rysunki z czarnym podnośnikiem, a mnie się wydaje ,że trym chyba nie polega na podnoszeniu silnika góra-dół tylko na zmianie kąta silnika względem osi łodzi , podnoszenie silnika góra dół jest nie potrzebne, powinno być ustalone przy pierwszym mocowaniu silnika i tak zostaje. Zmianę kąta silnia względem łodzi można by zrobić przy zastosowaniu tego podnośnika w ten sposób:[/img] . tam gdzie zielona strzałka powinien by c zamontowany silnik , jak lewarek opuszczamy to silnik idzie śrubą w przód łodzi i coraz niżej , jak podnosimy to silnik idzie śrubą do tyłu i w górę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomlasz Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 szczerze to nie wiem co odpowiedzieć ... dalej jestem w szoku ;) ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 nic... jaki "brain" taki "storm"... :-) "są rzeczy o których się filozofom nie sniło".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jak już kombinować zrobić z taczanki T-34, to czy nie lepiej od razu Abramsa. Sterowanie hydrauliczne skrzyżować z trymem. Wystaczy jeden zawór przełączający i siłownik ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Dajcie chłopu spokój, może Was jeszcze zażyje? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Przecież ta śruba po miesiącu na wodzie, zardzewieje i Ch....j z tego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 gadajcie gadajcie - wszystko sie przemysli... Spora częsć wynalazków powstała niechcący. Mnie nie zniechęcicie - emerytura to straszna sprawa :-) Coraz bardziej mi się podoba pomysł żeby z mini podnosnka hydraulicznego. Raz: są całe gotowe. Sterowanie i napęd - nie muszą być elektryczne. Cykl podnoszenia czyli pompowania - mogę zrobić na cięgnach. Ba - mogę silnik do tego zapedić elektryczny. Pompa hyro wcale mi nie potrzebna! Opuszczanie: no samo pojdzie jak się KM zapędzi do roboty :-) Tyle ze nie mam takiego gówienka do testów jak "toto" sie zachowuje pod różnymi kątami. Ale będę miał :-) Szału dostaję - na Żarnowieckim woda tak nisko a scierwo rosnie w wodzie takie że szok to by się trym przydał Do podchodzenia do plazy też...do pływania po mieliznach aaaa... rozrusznika tez miałem "za Chiny" nie mieć "-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiwi999 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Kilka lat temu też pomagałem wedkarzowi usprawnić jego silnik w taki (trim) inspiracją były tego tyup projekty https://www.youtube.com/watch?v=zr5efT3xo30 siłownik elektryczny liniowy, są rózne klasy wodoodporności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Wszystko fajnie tylko co jak na pełnym gwizdku przy p..sz w podwodną przeszkodę? Żelastwo siłownika może wytrzyma ale spodzina alu ? W oryginale jest wszystko policzone i zawór bezpieczeństwa puści. W starszych silnikach bez trymu jadąc na pełnym gwizdku haczyk zabezpieczenia jest podnoszony przy biegu naprzód. jak myślisz po co? Już lepiej od mechanicznrgo trymu spisałaby się nadmuchiwana poduszka. Przynajmniej jakaś amortyzacja by była. W elektrycznych trymach też są ,,trybiki bezpieczeństwa" . Na pozór to tylko podnośnik ale musi jeszcze być policzony na obciążenia dynamiczne. Jak coś to musi puścić. Są też siłowniki hydrauliczno gazowe z blokadą pozycji wychylenia silnika. One też są policzone na ewentualny udar przy zderzeniu z podwodną przeszkodą. Odpowiednio dobrany lewarek chydrauliczny byłby chyba lepszą alternatywą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.