Skocz do zawartości

turbo dziura


gregfrpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Kupiłem w kwietniu łajbę 6.50m z silnikiem Volvo TAMD 41 200HP turbo diesel. Łódka sprawuje się świetnie ale mam problem z tak zwaną turbo dziurą. Mianowicie miedzy 1800 a 2200 obrotów łajbie brakuje siły i ciągnie wodę dopóki turbina nie załapie. Podobno da coś się z tym zrobić?   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu.

 

Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca.

Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika.

To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu.

 

Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca.

Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika.

To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające.

Witam

nie rozumiem kolego co piszesz

temperatura turbo nie ma żadnego znaczenia do jej wydajności tylko energia spalin

po nagrzaniu turbo jak nie schłodzisz po zwolnieniu to w szybkim czasie turbo się rozleci i jeżeli silnik nie będzie miał zabezpieczenia samozapłonu to olej dostając się z turbo do klektora ssącego rozpędzi silnik i po 10min wybuchnie! dlatego w nowych dieslach montuje się przepustnice odcinające

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś mi pisał ze można podobno wstawić turbokompresor elektryczny i będzie po kłopocie. Sam nie wiem co zrobic

turbosprezarka elektryczna?

kompresor mechaniczny napędzany paskiem wielorowkowym

lecz w twoim dieslu jak się domyślam doładowanie masz z rzedu conajmiej 1.4bara wiec tylko kompresor z za oceanu a to już kupa kasy!

tez o tym myslalem

kompresory na lodzi maja  duże zalety przede wszystkim brak wysokiej temperatury!

ale minusy i cena mnie zniechecily do wymiany.

moja rada

sprawdz jaka masz sprezarke

bedze na niej napisany symbol np. gt22v

jak już uzyskasz dane sprężarki wystarczy wrzucić wydajniejsza ze zmienna geometria oraz zmodyfikować program

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można zmodyfikować program w sprężarce mechanicznej, a jak chcesz turbo zobaczyć to masz foto na naszych lodkach

ech  :-* mój blad nie sprawdziłem silnika a podejmuje temat

sorki

nie chodzilo o program sprężarki tym bardziej mechaicznej tylko silnika ale z tego co widziałem na youtubie to dziadek turbo desel na zwyklej sprężarce z muszla chlodzona woda

popatrze trochę i dam znac co można zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem na necie charakterystyka tego silnika jest slaba

i tu zwracam honor mikijet

te silniki dopiero laduja od 2k wiec twoje objawy sa w miare zakresu "masakra"

kolega  ci dobrze podpowiadal czyli kompresor mechaniczny zalatwilby sprawę ale koszta sa dość duże

ale jest zawsze ale

tu rozmawiamy teoretycznie nie majac jakichkolwiek wykresow

co ja bym zrobil

na początek zainstalowal zegar doladowania i spisal dokładnie jak się zachowuje w pelnym zakresie obrotow oraz obserwowal dymienie.

napisał do volvo by przeslali na mila charakterystykę silnika i doładowania , porownal ze swoimi danymi

można pomyslec o lekkim podkręceniu pompy

nic więcej mi do glowy na ta chwile nie przychodzi

u sebie mam dużo prościej .. sam na mapach dostosowuje charakterystykę silnika oraz doładowania

pozdr 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie urok turbo diesli z intercoolerem. Dopóki nie osiągnie swojej temperatury turbo nie chce zaskoczyć. Także przy zdejmowaniu obrotów trzeba ostrożnie manipulować manetą żeby nie stracić turbo a co za tym idzie ślizgu.

 

Po zejściu ze ślizgu na wolne obroty, silnik i intercooler bardzo szybko się chłodzą i problem wraca.

Ja pływałem tylko w ślizgu a na wolnych obrotach dążyłem do jak naszybszego wyłączenia silnika.

To czekanie na turbo jest faktycznie wkurzające.

Witam

nie rozumiem kolego co piszesz

temperatura turbo nie ma żadnego znaczenia do jej wydajności tylko energia spalin

po nagrzaniu turbo jak nie schłodzisz po zwolnieniu to w szybkim czasie turbo się rozleci i jeżeli silnik nie będzie miał zabezpieczenia samozapłonu to olej dostając się z turbo do klektora ssącego rozpędzi silnik i po 10min wybuchnie! dlatego w nowych dieslach montuje się przepustnice odcinające

Ano piszę o dokładnie takich objawach jakie ma @gregfrpl . Jakoś przez kilka ładnych lat eksploatacji silnik był sprawny a po sprzedaży następne kilka jest o.k.

 

Nie turbo (...zanim się zagrzeje...) tylko silnik i intercooler. Co najmniej minutę trzeba czekać aż turbo zaskoczy i koników przybędzie na tyle, żeby wyprowadzić łódkę w ślizg. Nie wyłączam motoru na wysokich obrotach tylko zanim łódź zejdzie ze ślizgu to mija jakiś czas. Chodzi o czas pracy na wolnych obrotach. Jak się ten czas przeciągnie to procedura rozgrzewania od nowa. A to wkurza nieźle.

To był motorek TAMD41 ok. 160HP

Schowek01.jpg.f8f3ce00d81124455eca70bac36da5d8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...