tolkmiter Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenie z tym silnikiem, jestem na etapie poszukiwania łodzi i w jednej ze znalezionych, jest właśnie taki silnik z zetką Volvo Penta 290. W necie mało informacji, a nie chciałbym bym wyrzucić kasy w błoto, jak się okaże że silnik jedyny w Polsce i problem z serwisowaniem. Jakby ktoś coś wiedział i się podzielił informacją bym był bardzo wdzięczny (i za informację o silniku i o zetce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Silnik ok. 30 letni, poszukaj informacji w muzeum techniki. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Może i silnik jest stary ale jak ma dobrą kompresje i cisnienie oleju, to jest to jednostka bez awaryjna . Prost budowa tzn. gaźnik, aparat zapłonowy i co najważniejsze brak skomplikowanej elektroniki . Sam posiadam podobny silnik i jestem zadowolony, bo można sobie wszystko zrobić samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Może i silnik jest stary ale jak ma dobrą kompresje i cisnienie oleju, to jest to jednostka bez awaryjna . Prost budowa tzn. gaźnik, aparat zapłonowy i co najważniejsze brak skomplikowanej elektroniki . Sam posiadam podobny silnik i jestem zadowolony, bo można sobie wszystko zrobić samemu Ma jeszcze jedną zaletę... pochodzi z "metrycznego" obszaru technicznego... a to docenia się gdy potrzebna jest jakaś śrubka, nakrętka lub uszczelniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tolkmiter Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Silnik ok. 30 letni, poszukaj informacji w muzeum techniki. :) Tyle to znalazłem, produkcja 89-92 i się zastanawiałem dlaczego tak krótko, choć może jak na silniki do łodzi to jednak długo, nie wiem. Największy problem że nie wiadomo czy do się to jakoś za rozsądne ceny serwisować o zetce też mało informacji. Jak jeszcze coś ktoś dorzuci do tematu będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 Tego bez konkretnego wypytywania nie rozkminisz. Może być tak, że silnik przestał spełniać wymogi ekoterrorystów i dlatego zaprzestano produkcji. Skoro pływa od 30 lat to chyba wad konstrukcyjnych nie ma? Odnośnie zetki... problem pojawi się w momencie gdy jej elementy wewnętrzne zaatakuje korozja a to może stać się po jednym sezonie. Ogniska korozji w miejscu styku uszczelniaczy z wałkiem sprawią, że będę one szybko się zużywały i zwiększą ryzyko dostania się wody do przekładni. itd itd...Zmęczenie materiału... wszelkie wielokliny i temu podobne po latach eksploatacji poddają się i pojawiają się luzy. Luzy to drgania a te pogłębiają wycieranie się współpracujących elementów. Skoro na wstępie piszesz o serwisowaniu to znaczy, ze sam tego nie będziesz pewnie robił a wtedy zobaczysz jakie są koszty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.