Autor Wątek: wałek śruby do prostowania - prośba o radę  (Przeczytany 2902 razy)

Styczeń 18, 2018, 18:44:10
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 257
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
ciekawe jest to że wciąż pływałes na tym silniku...a może jest lepiej niż ci się wydaje? może to wszystko działą pomimo tej masakry?!
Szukaj też na eBayu - sporo częsci sprzedają.
Najtańszy jest Megazip.net
Ale boats.net też ok tylko wysyłka masakrycznie droga
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2018, 18:55:19 wysłana przez Podmiejski »
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Styczeń 18, 2018, 21:11:48
Odpowiedź #16
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Żebyś wiedział. Na tej przekładni przeleciałem niemal 1000 km ślizgiem, na całej mocy. Nawet do głowy mi nie przyszło, że coś nie gra. Kolega zza płotu się śmieje, że może gdybym nie ruszał to bym latał na tym kolejny sezon (i kolejny...).
Gdybym wcześniej spuścił olej to drobinki metalu zdradziłyby, że coś nie tak.
Części wypisane, ceny mam już też (z boats.net) - zawału nie dostałem na szczęście.
Muszę jeszcze listę do Marco do Szczecina wysłać - może ceny będą podobne?

Dla potomnych - po dobrym rąbnięciu śrubą w coś - warto zajrzeć do spodziny. Jak sam się przekonałem, roboty z tym mało a można dużo uratować. U mnie prawdopodobnie łożyska i koło wstecznego mogłoby zostać a tak - wymiana.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 18, 2018, 22:27:16
Odpowiedź #17
  • ***
  • Wiadomości: 196
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Nie sciagniesz lozyska stozkowego z zebatki biegu do przodu bez jego uszkodzenia, wiec nie wszyskie lozyska byly do odzyskania, a pozatym lozysko napewno nie jest idealne skoro pracowalo w opilkach metalu.

Styczeń 19, 2018, 10:54:18
Odpowiedź #18
  • ****
  • Wiadomości: 262
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
O ile dobrze odczytałem numer łożyska to można kupić takie za ok 30zł i to TIMKEN'a
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Styczeń 19, 2018, 12:56:30
Odpowiedź #19
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Miałem na myśli odzyskanie koła biegu wstecznego. Choć, gdybym zajrzał tam od razu po uderzeniu to wymiana łożysk nie byłaby może konieczna.

Tak to prawda, łożyska można kupić w dużo lepszych cenach w PL i to, co ciekawe oryginalne, a nie wersje budżetowe. Np. jedno z łożysk KOYO  u nas to koszt ok. 40 zł a w USA ok. 50 ale $.
Niestety, reszta już nie jest tak różowa.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 21, 2018, 21:00:27
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Panowie, szukam pomysłu na wytarganie piasty łożyska stożkowego ze spodziny.
Powinno się do tego użyć dedykowanego ściągacza ale takowego  nie posiadam.

Zrobienie ściągacza jest realne ale na jedno użycie to trochę mi się przyznam nie chce.
Czy macie jakiś patent na załatwienie tego tematu w sposób inny?
Myślałem, czy podgrzanie korpusu spodziny nie ułatwi demontażu jako, że współczynnik rozszerzalności dla alu jest dwukrotnie większy niż dla stali. Tak zresztą wyjąłem łożysko kulkowe z aluminiowej podpory wału (czy jak to się zwie).
Pomysły?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 22, 2018, 08:41:39
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 246
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 Zrób z dwa zdjęcia obrazujące problem może się coś wymyśli.

Styczeń 22, 2018, 15:03:33
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 196
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
Kawalek plaskownika, dwie dziury w nim, dwie sruby z lbem walec, jak nie wejda podszlifowac, dwie nakretki I ogien !

Styczeń 22, 2018, 16:55:01
Odpowiedź #23
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Kawalek plaskownika, dwie dziury w nim, dwie sruby z lbem walec, jak nie wejda podszlifowac, dwie nakretki I ogien !

Liczę po cichu, że uniknę takiego rozwiązania choć coraz bardziej wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Dziś byłem nawet obejrzeć ściągacze - coś się dobierze, przerobi i będzie.
Poniżej foto z serwisówki Tohatsu bo foto wychodzi mi słabe a tu widać b. dobrze. Oni tam nie widzą problemu.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 22, 2018, 19:41:03
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2786
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja użyłem śrub zamkowych odpowiednio długich , i plaskownika z.dziurami opartego na obudowie spodziny , łepki śrub robiły za łapki które zachaczyły o bieżnie  8)

Styczeń 22, 2018, 21:26:54
Odpowiedź #25
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
OK, rozumiem. Czyli, że do wyjęcia bieżni nie jest potrzebna jakaś duża siła?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 22, 2018, 21:30:38
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 2786
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Tak było w przypadku 3 silników ale to amerykance były  :-\

Styczeń 22, 2018, 21:38:38
Odpowiedź #27
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Dobra - jutro się przymierzę z tematem.
Pytanie o ceny części.
Dostałem wycenę części od przedstawiciela na PL. Mam też ceny ze sklepu w USA. Różnica jest niemal x2 (dokładnie x1,9). O co chodzi? Oczywiście dojdą koszty transportu i chyba cło (?). Ale żeby to były takie różnice?
Gdyby to chodziło o jakąś pierdołkę ale mam tych części trochę do zamówienia i różnica jest już kwotą znaczącą.
Nie mam pojęcia jak się kupuje te części np. na www.boats.net, gdzie się cło opłaca itp.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 22, 2018, 21:55:43
Odpowiedź #28
  • ***
  • Wiadomości: 246
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
Cło płacisz przy odbiorze paczki. Jest uzależniane od deklarowanych wartości. Jak dużo to lepiej przez kolegę z Usa wysłać.

Styczeń 22, 2018, 22:02:11
Odpowiedź #29
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Akwen: Warta
Nie mam kolegi USA...
Szybko licząc, bez łożysk wyszło mi ok. 530$, jeśli wałek to dodatkowe 257$. W PL prawie dwa razy tyle.
Orientujesz się ile może kosztować transport oraz jak wyliczyć w przybliżeniu cło?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI