Autor Wątek: wałek śruby do prostowania - prośba o radę  (Przeczytany 2495 razy)

Styczeń 29, 2018, 10:41:49
Odpowiedź #45
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
I tak planuję zrobić - pomierzę elementy i może coś wyjdzie.
A z tymi papierkami to nie słyszałem. Z dentystą ne mylisz? Tam też, jak Ci zęby robią to papierki każą zagryzać...
:-)

Ale popytam, a może coś jest na rzeczy.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Styczeń 29, 2018, 11:21:22
Odpowiedź #46
  • ***
  • Wiadomości: 176
    • Gorzów Wlkp.
  • Akwen: Wody lokalne
W serwisowce yamaha 9.9 dzial spodziny masz info o uzywaniu " papierkow" w celu kontroli luzu miedzyzebnego. Temat nie jest nowy I dosc popularny, kiedys robilem to robiac specjalistyczne miniaturowe przekladnie od dozownikow.

Styczeń 29, 2018, 11:26:41
Odpowiedź #47
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
U mnie w tośce karzą włożyć przyrząd i mierzyć.
Tylko jak zinterpretować wyniki?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Marzec 29, 2018, 18:55:00
Odpowiedź #48
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Dziś dotarła do mnie paczka z częściami do spodziny. Części zakupione w USA na www.boats.net
Wszystko jak trzeba choć nie powiem ale miałem nerwa przy otwarciu bo co by było, gdyby okazało się, że przyszło co innego...

Małe podsumowanie:
Koszt tych części u dealera w PL = 4200 zł.

Koszt części w USA = 559$
Transport lotniczy = 88$
VAT, cło, usługa agencji celnej = 606 zł.

W sumie zapłaciłem = 2936 zł.
Różnica w cenie = 1264 zł.

Gdyby nie brak jednego z kół zębatych (czekałem ok. 5 tyg) paczka z USA dotarła do mnie dziewiątego dnia od nadania, przy czym w Polsce spędziła niemal 3 dni. (W PL ta część też nie była dostępna).
Podsumowując - polecam ten sposób zakupów. Nie korzystałem z żadnych "pośredników" w celu uniknięcia podatku z obawy przed ich rzetelnością (kogo łapać jak paczka zaginie?). Nie ma co obawiać się bariery językowej. Zakupy są bardzo ale to bardzo proste bo firma ma świetnie dostępne katalogi - trudno się pomylić. Dobrze działa też kontakt typu czat.
Jeśli ktoś planuje takie zakupy a nie ma pojęcia jak się do tego zabrać - chętnie służę informacją. Ja nie miałem pojęcia jak się do tego zabrać, jak z opłatami itp. A to jest banalnie proste - jak zakupy na all, dosłownie.
Teraz czas na złożenie tego do kupy.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 01, 2018, 18:38:21
Odpowiedź #49
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Podczas prowadzonego montażu spodziny wpadła mi w łapy bańska oleju przekładniowego jak lałem ostatnio do mostów w moim LR. To zwykły i tani Hipol. Jakież było moje zdziwienie gdy na opakowaniu przeczytałem: GL-5 i 80W90. Czyż nie są to parametry olejów rekomendowanych do spodzin? Nawet w instrukcji mojego motorka takie podają.

Dlaczego nie stosuje się tego oleju w spodzinach naszych silników? Coś z nim jest nie tak?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 01, 2018, 18:50:34
Odpowiedź #50
Mineralny a syntetyczny to jest różnica.

Kwiecień 01, 2018, 19:03:21
Odpowiedź #51
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Nadal nie rozumiem.
Zacytuję Twój post n.t. oeljów do spodziny:
"Co do oleju przekładniowego. Nie zawsze GL-5  jest lepszy od GL-4. Chodzi o elementy przekładni zawierające miedź w swoim składzie. Tak więc elementy z brązu mogą zostać zniszczone przy użyciu GL-5. Użycie oleju syntetycznego zamiast mineralnego ma swoje plusy: trudno go wypłukać wodą . Minus to brak ostrzeżenia o nieszczelności przekładni ( nie pojawi się tzw. mleko).
Z kolei olej mineralny jest łatwo wypłukiwany przez wodę (minus) ale ze względu na mieszalność z wodą zasygnalizuje nieszczelność przekładni emulsją/mlekiem (plus)."
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 01, 2018, 19:41:44
Odpowiedź #52
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
No chyba, że chodzi o jakieś specjalne  dodatki do olejów mineralnych przeznaczonych do zaburtowców a jakich nie mają "zwykłe" oleje przekładniowe.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 01, 2018, 20:32:25
Odpowiedź #53
1. W twoim Tohatsu nie ma ciernych elementów na bazie miedzi takich jak na przykład synchronizatory w samochodowych skrzyniach biegów lub sprzęgieł stożkowych w mercruiser Bravo. Czyli wsio rawno GL4czy GL5
2. Minerał czy syntetyk- porównaj za i przeciw. Zdecyduj, który bardziej Ci odpowiada.

Kwiecień 13, 2018, 07:26:01
Odpowiedź #54
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Spodzina złożona, żadne zbędne części nie zostały, silnik odpalony, biegi chodzą normalnie.

Pytanie - czy mając na względzie, że koła zębate są nowe powinienem jakoś dotrzeć ten układ - tj czy mogę obciążać normalnie przekładnię czy lepiej przez jakiś czas dać jej pochodzić na niewielkich obrotach?
Tak czy inaczej, po 1-2 pływaniach chcę zmienić olej w przekładni na nowy.
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI

Kwiecień 13, 2018, 08:42:10
Odpowiedź #55
Po pierwszym kilkunastominutowym pływaniu sprawdź olej czy nie ma w nim większych opiłków/wiórków. Oczywiście przy pierwszym uruchomieniu dobrze osłuchaj przekładnię czy nie wydaje jakichś nietypowych dźwięków.
Sprawdzenie oleju to odkręcenie dolnego korka wlewowego ( bez odkręcania górnego!) i przyjrzenie się tematowi opiłków. Nie wiem czy masz korek z magnesem, który ułatwia sprawę. Opiłki zgromadzą się na korku. Jeżeli nie to potraktuj upuszczoną próbkę oleju jakimś magnesikiem neodymowym.

Kwiecień 13, 2018, 09:17:20
Odpowiedź #56
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Akwen: Warta
Moje korki są bez magnesu, czy jest możliwość podmiany na takie magnetyczne?
Shetland 570 + Tohatsu 75 TLDI