witold00787 Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Witam zastanawiam się który silnik jest lepszy pod różnymi względami ,ten 20 km aktualnie posiadam i się zastanawiam nad wymianą na mocniejszy Z tą 20 śmigam max ok 40km/h i spalanie mam max8l/h jak myślicie jak to może być w przypadku tej 30 dziękuję za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Ta 30 spali na max 12,5 l , i poleci ponad 50 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 18 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2019 Ale trzeba brać pod uwagę inny aspekt nie będziesz musiał tak palować 30 jak 20:) bo większa śruba pozwoli uzyskać prędkość przelotową około 30km/h przy np 4tys rpm a nie jak teraz przy pewnie 5tyś:) co pozwoli na oszczędność paliwa no i trwałości silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold00787 Opublikowano 19 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 A ta 30 uciagnie narciarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Pociągnie o ile nie waży więcej jak 100kg ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 19 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2019 Albo bedziesz musial zmienic śrubę dla narciarza o 1-2 cale mniej i da radę:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold00787 Opublikowano 29 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Czy jest mozliwosc jakos przerobic ta 20 zeby uzyskac wieksza moc i czy to nie szkodzi silnikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Nie ma takiej możliwości. 20KM ma dwa tłoki, a 30 trzy. Co to wogole za głupie pytanie? Tuning Ci się marzy, czy Janusz po co kupić silnik większej mocy jak można swojego przerobić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold00787 Opublikowano 30 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Spokojnie, po co te nerwy. :-[ Można czasem przerobić silnik który jest na tym samym bloku, ale nieraz jest to nieopłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold00787 Opublikowano 30 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Dzieki za rzeczowa odpowiedz. A jak jest w przypadku 30konnego silnika? Jesli mozna jaki to jest + - koszt ,silnik 2suw yamaha 2004r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Witold 30 konna yamaha na trzech cylindrach i trzech gaznikach to jest mniejszy blok niż 40 i 50 które są na tym samym korpusie . Podejrzewam , że dłubiąc coś w gaznikach da się jeszcze coś ukręcić ale niewiele . Pewnie gdyby go podłubać to może może ale to się odbije na życiu a koszty będą znaczne . W końcu z poczciwego silnika od simsona robili po 15 koni ???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!! I badz tu dobry i pomagaj takiemu ciulowi, to Ci jeszcze napyskuje.... Gościu nie masz zielonego pojęcia o co pytasz, na innym bardziej tematycznym i wymagającym forum Twój wątek z deblilnym pytaniem od razu wylądowałby w koszu, bo jego zawartość jest na poziomie tylko "kosz", zreszta i tak założyłes go nie w tym miejscu, więc paszcza w kubeł i nie pouczaj mnie co mogę zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 25/30 na 3 gaznikach nic wiecj nie wyciszniesz. opcja tuningu to załozenie sportowyc listków zaworowych Boysena które dają 20% wiecej mocy czyli 30+ 20%*30 rozwiązaniem tez jest nabycie silnika 40/50 3 cyl ale moim zdaniem jest on cięzki. wolsłbym yamaha/mariner 40 km 2 cyl. jest o 40%lżejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold00787 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!! I badz tu dobry i pomagaj takiemu ciulowi, to Ci jeszcze napyskuje.... Gościu nie masz zielonego pojęcia o co pytasz, na innym bardziej tematycznym i wymagającym forum Twój wątek z deblilnym pytaniem od razu wylądowałby w koszu, bo jego zawartość jest na poziomie tylko "kosz", zreszta i tak założyłes go nie w tym miejscu, więc paszcza w kubeł i nie pouczaj mnie co mogę zrobić. Jak cos ci sie nie podoba to ty zamknij ten ryj i wypierdalaj cwaniaku chcial bym cie spotkac ciekawe czy bys byl taki madry Reszcie kolegom bardzo dziekuje za pomoc poczatkujacemu motorowodniakowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Idz sobie podpisz na forum Onetu, Twój poziom i kultura, a ze strachu już robię pod siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Niektóre silniki da się łatwo odblokować mówimy tu o 2t gdzie wymieniasz np gaźnik wywalasz zwężkę i masz moc z bliźniaczej jednostki popatrz dużo silników małej i średniej mocy ma tą samą konstrukcje(ta sama pojemność, ilość cylindrów cała główka sinika) i niewielką interwencją zrobisz dużo. Jeżeli mówimy o 4t to np koszt zwiększenia mocy przy tej samej konstrukcji główki silnika wymaga wymiany jeszcze kilka podzespołów w sercu silnika co powoduje że dla yamahy 13,5km podniesienie mocy nieważne czy na 15 czy na 20 to koszt około 8tyś Nowsze silniki na wtrysku podobno można odblokować wymieniając komputer ( wyjątkiem jest podobno nowy Mercury na wtrysku gdzie wersje 10 konną odblokują ci w serwisie przy pierwszym lepszym przeglądzie gratis natomiast na 20km już trzeba inny komputer). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 40 trzy cylindrowa jest ciężka ale jej trwałość jest doskonała . Jak coś jest o 40 procent lżejsze i Ma taką samą moc to gdzieś jest Mniej ... te silniki słyną z Fajnej kultury pracy w przeciwieństwie do takiego gniota jakim jest np 2 cylindrowe suzuki Dt40 . Trzy cylindry to muzyka dla uszu . Drgania mniejsze , same plusy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 ale system olejenia mieszalnikowego jest zawodny. japońcy czy kraje im sąsiadujące usuwają system autolube. i waga40/50 jest znaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 A co w nim zawodzi ? Pompa w autolube jest napędzana z wału korbowego ślimakiem i ślimacznica , tam się nic nie dzieje dopóki jest olej i to dobry olej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Już po sezonie a takie buble >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Jakie buble ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Czyli bubel to taki temAt O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Gosc pyta sie o 20/30 kunia a wy 40/50 proponujecie moze lepiej 60/70 ta sama waga prawie co 40 tylko 30kg wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 zawodne zasysanie i rozprowadzanie oleju. pompa jest napedzana slimakiem sprzęzonym z wałem ale resztajest zawodna. twardniejące przewody, ta dzwignia która jest zgrana z systemem otwarcia przepustnicy gaznika( lub jak to tam nazwac) potrafi sapsc z oczka. to moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.