Skocz do zawartości

Witam który lepszy 20 km czy 30 km


witold00787
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się który silnik jest lepszy pod różnymi względami ,ten 20 km aktualnie posiadam i się zastanawiam nad wymianą na mocniejszy

Z tą 20 śmigam max ok 40km/h i spalanie mam max8l/h jak myślicie jak to może być w przypadku tej 30 dziękuję za pomoc pozdrawiam

Screenshot_20191118-142852.thumb.png.45471d3f1221c4657fde0950190fa2e1.png

Screenshot_20191118-143012.thumb.png.f0ac3475d9c6d52b30babd721d4fa751.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trzeba brać pod uwagę inny aspekt nie będziesz musiał tak palować 30 jak 20:) bo większa śruba pozwoli uzyskać prędkość przelotową około 30km/h przy np 4tys rpm a nie jak teraz przy pewnie 5tyś:) co pozwoli na oszczędność paliwa no i trwałości silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim

Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witold 30 konna yamaha na trzech cylindrach i trzech gaznikach to jest mniejszy blok niż 40 i 50 które są na tym samym korpusie . Podejrzewam , że dłubiąc coś w gaznikach da się jeszcze coś ukręcić ale niewiele . Pewnie gdyby go podłubać to może może ale to się odbije na życiu a koszty będą znaczne .  W końcu z poczciwego silnika od simsona robili po 15 koni ????????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim

Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!!

 

I badz tu dobry i pomagaj takiemu ciulowi, to Ci jeszcze napyskuje....  Gościu nie masz zielonego pojęcia o co pytasz, na innym bardziej tematycznym i wymagającym forum Twój wątek z deblilnym pytaniem od razu wylądowałby w koszu, bo jego zawartość jest na poziomie tylko "kosz", zreszta i tak założyłes go nie w tym miejscu, więc paszcza w kubeł i nie pouczaj mnie co mogę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25/30 na 3 gaznikach nic wiecj nie wyciszniesz. opcja tuningu to załozenie sportowyc listków zaworowych Boysena które dają 20% wiecej mocy czyli 30+ 20%*30

 

rozwiązaniem  tez jest nabycie silnika 40/50 3 cyl ale moim zdaniem  jest on cięzki. wolsłbym yamaha/mariner 40 km 2 cyl. jest o 40%lżejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam sie bo kilka razy slyszalem o czyms takim

Nawet sa ogloszenia nowych silnikow 9.9yamahy a w opisie jest napisane 9.9-20 bo podobno jest możliwość cos przerobic. Po to sa takie fora zeby sie pytac bardziej doswiadczonych kolegow a ja tobie sie nie pododa to spadaj i sie nie udzielaj !!!!

 

I badz tu dobry i pomagaj takiemu ciulowi, to Ci jeszcze napyskuje....  Gościu nie masz zielonego pojęcia o co pytasz, na innym bardziej tematycznym i wymagającym forum Twój wątek z deblilnym pytaniem od razu wylądowałby w koszu, bo jego zawartość jest na poziomie tylko "kosz", zreszta i tak założyłes go nie w tym miejscu, więc paszcza w kubeł i nie pouczaj mnie co mogę zrobić.

Jak cos ci sie nie podoba to ty zamknij ten ryj i wypierdalaj cwaniaku chcial bym cie spotkac ciekawe czy bys byl taki madry

Reszcie kolegom bardzo dziekuje za pomoc poczatkujacemu motorowodniakowi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre silniki da się łatwo odblokować mówimy tu o 2t gdzie wymieniasz np gaźnik wywalasz zwężkę i masz moc z bliźniaczej jednostki popatrz dużo silników małej i średniej mocy ma tą samą konstrukcje(ta sama pojemność, ilość cylindrów cała główka sinika) i niewielką interwencją zrobisz dużo.

 

Jeżeli mówimy o 4t to np koszt zwiększenia mocy przy tej samej konstrukcji główki silnika wymaga wymiany jeszcze kilka podzespołów w sercu silnika co powoduje że dla yamahy 13,5km podniesienie mocy nieważne czy na 15 czy na 20 to koszt około 8tyś

 

Nowsze silniki na wtrysku podobno można odblokować wymieniając komputer ( wyjątkiem jest podobno nowy Mercury na wtrysku gdzie wersje 10 konną odblokują ci w serwisie przy pierwszym lepszym przeglądzie gratis natomiast na 20km już trzeba inny komputer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 trzy cylindrowa jest ciężka ale jej trwałość jest doskonała . Jak coś jest o 40 procent lżejsze i

Ma taką samą moc to gdzieś jest

Mniej ... te silniki słyną z

Fajnej kultury pracy w przeciwieństwie do takiego gniota jakim jest np 2 cylindrowe suzuki

Dt40 . Trzy cylindry to muzyka dla uszu . Drgania mniejsze , same plusy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawodne zasysanie i rozprowadzanie oleju. pompa jest napedzana slimakiem sprzęzonym z wałem ale resztajest zawodna. twardniejące przewody, ta dzwignia która jest zgrana z  systemem otwarcia przepustnicy gaznika( lub jak to tam nazwac) potrafi sapsc z oczka. to moje zdanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...