Pavvel Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 W aluminiowej śrubie (8,5x8,5) mojego silniczka końcówki łopat są wygięte do płaszczyzny poprzecznej do osi śruby, jedna końcówka wręcz wygięta jest lekko w przeciwną stronę do właściwego skoku. Czy to się zdarza częściej? Jaka może być przyczyna? W imadle przywróciłem końcówkom zarys zbliżony do głównych części łopat śruby, ale czy mogę liczyć na długotrwały efekt? Śruba nie wygląda na mocno zużytą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Śruba sama z siebie się nie wygła :P Musiałeś o coś zahaczyć albo poorać dno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Żadnych uderzeń w tych okolicach, gładki metal bez wyszczerbień. Oryginalna śruba o prawidłowym rozmiarze do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 też jeszcze nie widziałem aby się sama wygła bez uderzenia. podeślij fotki bo to ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Zapomniałem pstryknąć zdjęcia przed prostowaniem. Końcówki były wygięte płynnie w stronę przodu łódki, dwie równolegle do pawęży, trzecia wręcz lekko w stronę przodu łódki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Hmm czyli co przywalone na wstecznym :) lub może to głupie ale śruba dobrze założona :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 ... lub może to głupie ale śruba dobrze założona :P ?Ale że co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-YAN- Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Kiedyś było głośno o jakiejś paskudzie w ZZ . ;D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Wrócę do tematu odgiętych końcówek w mojej śrubie. Okazuje się że nie jestem wyjątkiem, naprawiacze śrub opowiadają o tym w filmach: i prostują śruby: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Kolego @Pavvel, skoro naprawiłeś i pokazujesz filmy, że naprawiacze też potrafią naprawić to o co chodzi? ??? Śruba sama się wygła, więc i sama się poprawiła po użyciu narzędzia ;D Osobiście nie znam przypadków wygięcia łopat śruby siłą woli 8) Owszem znam przypadki wyginania i łamania się łopat bez przywalenia o przedmioty w wodzie, ale przy dużej prędkości bez redukcji obrotów silnika jak łódź wyskakuje z wody. Sądzę, że w przypadku Twojej śruby takiego przypadku nie było ;) Więc odpowiedź jest prosta, o coś przywaliłeś ;) Dodam jeszcze, że jeśli posiadasz śrubkę która była kilka razy prostowana, to będziesz miał taki efekt. Przełączysz bieg z przodu do tyłu i śrubka wygięta. Proponuję więc kupić lub pożyczyć nową śrubkę i po temacie ;D Nie ma gupich pytań i rozważania co to mogło się podziać. Jeden mądry artysta w skeczu powiedział "praw fizyki nie zmienisz i nie bądź Pan głąb" ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Przywalenie powinno zostawić ostre ślady, a nie łagodne wygięcie. Tak myślę. Zastanawiam się czy śruba może się wygiąć od za dużego obciążenia, itp.? Np. silnik nie ma siły wkręcić się powyżej 4000 obr/min, a dociążona łódka nie chce wejść w ślizg. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Kolego @Pavvel, przeczytaj ze zrozumieniem co Ci napisałem i nie prowokuj mnie. Pomyśl chwilkę! Jeśli śrubka byłe kilka razy prostowana to materiał nie jest już taki jaki był pierwotnie. Nie widziałem, żeby śrubka się wygła bo silnik się nie wkręca na obroty. Nie widziałem żeby śrubka się wygła bo silnik mieli śrubką wodę. No chyba, że śrubka jest do dupy :o Oczywiście ja się na tym nie znam. Pewnie masz jakąś śrubkę bardzo nowoczesną. Ja używam tradycyjnych śrubek ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavvel Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Śruba nie nosiła żadnych śladów wcześniejszego prostowania, pojawiły się dopiero teraz, po mojej interwencji młotkiem. ps. Kolego Zibi, po co te nerwy? Irytują Cię pytania dyletantów? Nie czytaj, nie odpowiadaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Jak przeleciales po miękkim piasku albo gęstym mule to nie będzie wyszczerbien tylko wygięcie :-[ I tak przy okazji. Śrub nie klepie się młotkiem. Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy, które na koniec odpowiednio wywazaja śrubę. .. ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Kolego @Pavvel, mnie nie irytują i nie denerwują pytania dyletantów. Zwracam czasami uwagę, że nic samo się nie dzieje. Ale jeżeli dyletant się upiera, że coś się samo dzieje, to jest to śmieszne ;) Kiedyś jeden ze znajomych rozebrał pół samochodu, żeby znaleźć przyczynę dla której przepaliła się żarówka. Nie znalazł. Musiał wymienić na nową i po sprawie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 To musiała być bardzo twarda woda taka jak stosowano przy produkcji atom bomben. Gdzie jest ta woda kaskę można trzepnąć :) :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.