Skocz do zawartości

wygięte końcówki łopat śruby


Pavvel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W aluminiowej śrubie (8,5x8,5) mojego silniczka końcówki łopat są wygięte do płaszczyzny poprzecznej do osi śruby, jedna końcówka wręcz wygięta jest lekko w przeciwną stronę do właściwego skoku. Czy to się zdarza częściej? Jaka może być przyczyna? W imadle przywróciłem końcówkom zarys zbliżony do głównych części łopat śruby, ale czy mogę liczyć na długotrwały efekt?

Śruba nie wygląda na mocno zużytą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kolego @Pavvel,

skoro naprawiłeś i pokazujesz filmy, że naprawiacze też potrafią naprawić

to o co chodzi? ???

Śruba sama się wygła, więc i sama się poprawiła po użyciu narzędzia ;D

Osobiście nie znam przypadków wygięcia łopat śruby siłą woli 8)

Owszem znam przypadki wyginania i łamania się łopat bez przywalenia o przedmioty

w wodzie, ale przy dużej prędkości bez redukcji obrotów silnika jak łódź wyskakuje z wody.

Sądzę, że w przypadku Twojej śruby takiego przypadku nie było ;)

Więc odpowiedź jest prosta, o coś przywaliłeś ;)

 

Dodam jeszcze, że jeśli posiadasz śrubkę która była kilka razy prostowana,

to będziesz miał taki efekt. Przełączysz bieg z przodu do tyłu i śrubka wygięta.

Proponuję więc kupić lub pożyczyć nową śrubkę i po temacie  ;D

Nie ma gupich pytań i rozważania co to mogło się podziać.

Jeden mądry artysta w skeczu powiedział "praw fizyki nie zmienisz i nie bądź Pan głąb" ;D ;D ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywalenie powinno zostawić ostre ślady, a nie łagodne wygięcie. Tak myślę.

Zastanawiam się czy śruba może się wygiąć od za dużego obciążenia, itp.? Np. silnik nie ma siły wkręcić się powyżej 4000 obr/min, a dociążona łódka nie chce wejść w ślizg. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Pavvel, przeczytaj ze zrozumieniem co Ci napisałem i nie prowokuj mnie.

Pomyśl chwilkę! Jeśli śrubka byłe kilka razy prostowana to materiał nie jest już

taki jaki był pierwotnie.

Nie widziałem, żeby śrubka się wygła bo silnik się nie wkręca na obroty.

Nie widziałem żeby śrubka się wygła bo silnik mieli śrubką wodę.

No chyba, że śrubka jest do dupy :o

Oczywiście ja się na tym nie znam.

Pewnie masz jakąś śrubkę bardzo nowoczesną.

Ja używam tradycyjnych śrubek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeleciales po miękkim piasku albo gęstym mule to nie będzie wyszczerbien tylko wygięcie  :-[

 

I tak przy okazji. Śrub nie klepie się młotkiem.  Zajmują się tym wyspecjalizowane firmy, które na koniec odpowiednio wywazaja śrubę. ..  ::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Pavvel, mnie nie irytują i nie denerwują pytania dyletantów.

Zwracam czasami uwagę, że nic samo się nie dzieje.

Ale jeżeli dyletant się upiera, że coś się samo dzieje, to jest to śmieszne ;)

 

Kiedyś jeden ze znajomych rozebrał pół samochodu, żeby znaleźć przyczynę

dla której przepaliła się żarówka. Nie znalazł. Musiał wymienić na nową i po sprawie ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...