Autor Wątek: wymiana silnika benzyna na diesel  (Przeczytany 22531 razy)

Październik 15, 2013, 11:36:06
Odpowiedź #15
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
no to co mozecie polecic chodzi o wszystkopalacego niezniszczalnego najmocnieszego diesla....

Październik 15, 2013, 13:00:40
Odpowiedź #16
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1236
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Dizel w małej łodzi to porażka moim zdaniem.Miałem do czynienia z jedną,nowiutką 7metrową konstrukcją-łeb pęka po paru godzinach rejsu...
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017

Październik 15, 2013, 20:46:23
Odpowiedź #17
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dizel w małej łodzi to porażka moim zdaniem.Miałem do czynienia z jedną,nowiutką 7metrową konstrukcją-łeb pęka po paru godzinach rejsu...

to se żagłówke kup :) MI od wszystkiego pęka łeb nawet on nowej 2 cylindrowej yamahy na wolnych obrotach. Komore dobrze wyglusze i finał. Może jakiś majster sie wypowie bo na youtubie wiecej informacji zdobylem niż na forum w tej sprawie... WYbralem silnik mercedesa 300 TD na pompie rotacyjnej 177koni. Teraz tak... Przekladna alpha one od 5.7 mercruisera łódz chris craft 8 metrów 3 tony.
Pytanie do fachowców...  Wejdzie w ślizg?

Październik 15, 2013, 21:40:48
Odpowiedź #18
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1236
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Sam se kup żaglówkę  8)
To nie ja płaczę,że kupiłem łódkę,a teraz nie mam na paliwo  :P

Napisałem Ci grzecznie moje spostrzeżenia z wypływanych 25mth quicksilverem,a czy Ty to przyswoisz czy nie to już Twoja sprawa :)

Silnik który wybrałeś jest zayebisty,ale chyba niekoniecznie do tak ciężkiej łodzi.Zaznaczam,że mogę się mylić  C:-)
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017

Październik 16, 2013, 08:50:25
Odpowiedź #19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Mellerud
  • Akwen: Wody lokalne
 :o Oooo myslalem ze silnik 300 td nie ma mechanicznej pompy. No to bardzo ulatwia sprawe od strony elektryki. Mam takie pytanie do znawcow tematu: czy przekladnia VP DP-A przetrzyma obciazenia z takiego silnika?Wiem ze pewnie bedzie potrzebna przekladnia redukcyjna. Orginalnie to mialem 205 hp v6. A mam tez drugie pytanie: rzedowy silnik 6 cylindrowy jest znacznie dluzszy od v6, do tego przekladnia, a gdzie pompa wody na wale. Jak to zmiescic? Chyba bez ciecia sie nie obejdzie.
 Przepraszam za brak polskich znakow-pisze z telefonu.

Październik 19, 2013, 22:56:40
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dizel w małej łodzi to porażka moim zdaniem.Miałem do czynienia z jedną,nowiutką 7metrową konstrukcją-łeb pęka po paru godzinach rejsu...

to se żagłówke kup :) MI od wszystkiego pęka łeb nawet on nowej 2 cylindrowej yamahy na wolnych obrotach. Komore dobrze wyglusze i finał. Może jakiś majster sie wypowie bo na youtubie wiecej informacji zdobylem niż na forum w tej sprawie... WYbralem silnik mercedesa 300 TD na pompie rotacyjnej 177koni. Teraz tak... Przekladna alpha one od 5.7 mercruisera łódz chris craft 8 metrów 3 tony.
Pytanie do fachowców...  Wejdzie w ślizg?
witaj
Zeby ktos ci odpowiedział na twoje pytania musialby mieć doświadczenie praktyczne a nie wrózenie z fusow
Ja takze z tymi silnikami nie mam doświadczenia bo uwazam ze to tak stara konstrukcja ze szkoda sobie zawracac glowe
Niemniej sa ludzie ktorzy z powodzeniem marynizuja te silniki i sobie  chwala .
Moja opinia jest taka jezeli wstawisz ten silnik w takiej formie jaki jest standartowo to nie wejdzie ci w slizg
do tego nie tylko chalas ci bedzie dokuczal ale i duze wibracje zwiazane z tym silnikiem!
Lecz jak pisalem silnik mozna zmodyfikowac turbine wywalic wstawic kompresor podciagnac pompe i uzyskasz dosc przyzwoity przyrost i moc ktora powinna lecz nie koniecznie zadowolic ciebie osiagami!
co do przekladni to w takiej formie jaki jest teraz silnik alpha ci wytrzyma bez  niepotrzebnych dodatkowych przekladni tylko z przelozeniem alphy conajmiej 1:1:81 i sruba 15" moze pociagnie w innej konfiguracji silnik napewno zrobi uuuuuuuuuuu
wydaje mi sie ze do wprowadzenia tak duzej i ciezkiej lodzi potrzeba conajmiej 220kM musisz jeszcze brac pod uwage ze sam nie bedziesz plywal a tu juz zaczynaja sie powazne schody!
Bierz tez pod uwage ze te konstrukcje jezeli sa za bardzo obciazone lubia pokazac kopyto z boku a dla lodzi to powazny problem
Wiec jezeli bedziesz mial to na granicy to nie dosc ze silnik zameczysz to jeszcze siebie
podsumowujac dla takiej lodzi chcąc miec komfort i plywac w slizgu to ten silnik nie jest dobrym pomyslem
pozdr
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 19, 2013, 23:13:18
Odpowiedź #21
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dizel w małej łodzi to porażka moim zdaniem.Miałem do czynienia z jedną,nowiutką 7metrową konstrukcją-łeb pęka po paru godzinach rejsu...
kolego nie generalizujmy spawy
diesiel dieslowi nie rowny
Ty miales doswiadczenie z malym traktorkiem ktory leb urywal
ja na swoim mam naplywane juz okolo 120mh i uwazam ze przy wolnych i srednich obrotach jest porownywalny z bezyna
lecz przy wysokich bezyna nie ma szans w komforcie i w decybelach!
pozdr
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 20, 2013, 10:24:19
Odpowiedź #22
Wydaje się że te nowoczesne wynalazki stosowane w dieslu tylko podnoszą koszty.
W mojej Lamie (o numerze rejestracyjnym PL 00992  :) jest silnik stareńki wysokoprężny
Peugeot  Indenor o mocy 40 KM. Na trasie Lasoki-Gliwice, 6,5 godziny płynięcia (z śluzami)
zużycie ON wyniosło ~ 12 l ON. W celu dalszego testowania obniżenia kosztów paliwa, ale
to już w przyszłym roku >:( nabyłem w Biedronce 10 l oleju jadalnego a 4 PLN za litr ;D .
Ciekawy jestem co z tego wyjdzie :-).

Październik 20, 2013, 11:24:02
Odpowiedź #23
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wydaje się że te nowoczesne wynalazki stosowane w dieslu tylko podnoszą koszty.
W mojej Lamie (o numerze rejestracyjnym PL 00992  :) jest silnik stareńki wysokoprężny
Peugeot  Indenor o mocy 40 KM. Na trasie Lasoki-Gliwice, 6,5 godziny płynięcia (z śluzami)
zużycie ON wyniosło ~ 12 l ON. W celu dalszego testowania obniżenia kosztów paliwa, ale
to już w przyszłym roku >:( nabyłem w Biedronce 10 l oleju jadalnego a 4 PLN za litr ;D .
Ciekawy jestem co z tego wyjdzie :-).
witam
Zle ci się wydaje
Nowe wynalazki to głębszy temat .Zastanawiać powinien fakt jak to sie dzieje ze z malych pojemnosci np. w nowym 2014 r w F1 z silnika 1.6 uzyskaja 700kM
dlaczego nowoczenne diesle z silnika o pojemnosci 2l uzyskuja ponad 200kM
ktos napisze ze sa wyzylowane i po gwarancji sie rozleca NIE// TO bledne myslenie!
tak powazne zmiany biora sie z nowych technologi wytwarzania i obrobki metali innych stopow itp
Kiedys tuningujac slnik zakupowalismy wzmocnione walki kute tloki korbowody itd.
dzis w nowoczesnych dieslach standartem jest wieksza wytrzymalosc materialow uzyskanych z nowych stopow oraz dokladniejszych maszyn. osprzet ma tyko za zadanie wykorzystac potencjal mocniejszych podzespolow oraz uzyskania wiekszej sprawnosci jednostki.
Co za tym idzie uzyskujemy mniejsza pojemnosc oraz mniejsza wage jednostki takze wyzsza sprawnosc i wieksza wytrzymalosc co pozwala na uzyskanie wiekszych predkosci obrotowych.
nie da sie porownac przelomu technologicznego w latach 2006 .Jest ogolne przeswiadczenie ze stare diesle mercedesa przejezdzaja 1milion km i dalej pracuja NO tak tylko z 2 litrowego diesla uzyskalismy 70kM dzis 200km i nie daj boze w takim starym dieslu przekroczyc na dluzej 3800ob/min w disiejszych dieslach zwlaszcza v6 uzyskanie 4200ob jest standartem bezpiecznym przy mocy 300kM z 3litrowej jednostki!
Nie ulega watpliwosci ze jednostki diesla nowoczesne w porownaniu z nowoczesnymi jednostkami benzynowymi sa o 15% sprawniejsze nie mowiac juz w stosunku do starych jednostek benzynowych stosowanych w jachtach motorowych!
Ja moge sie wypowiadac tylko i wylacznie o jednosce mercedesa v6 bo z ta mam doswiadczenie w mojej lodzi oraz aucie.Uwazam ze jednostka jest malo awaryjna a nawet pokusilbym sie napisac ze nieawaryjna .
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 20, 2013, 12:25:39
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1236
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Ja nie generalizuję-wyraźnie napisałem,że w małej łodzi diesel to kupa.
Nie wiem co masz na myśli pisząc traktor.

http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/852825/

Pływałem rocznym quicksilverem 700 weekend z nalotem 80mth.Napędzał go cummins 2.0 150hp.
Wibracje i hałas diesla zamontowanego pod pokładem były męczące zarówno przy pływaniu w ślizgu jak i powolnym spacerowaniu.
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017

Październik 20, 2013, 12:41:06
Odpowiedź #25
no tak ale v6 ma mniejsze wibracje o niebo w dieslu niż rzędowy motor... a v8 już zupełnie mniejsze... moze warto by sie zainteresować np silnikiem Dura Max lub Powerstroke

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tvd-w7lk1Eo[/youtube]

[youtube]http://youtu.be/dR3laaqKAjQ[/youtube]

a potencjał to ma :

[youtube]http://youtu.be/fR_b4W3EEpo[/youtube]


cena dobra jest za niego http://www.ebay.com/itm/2005-Ford-F350-6-0l-Powerstroke-Diesel-/121188652316?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c3768151c&vxp=mtr
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2013, 12:54:29 wysłana przez Johnny_bravo750 »
Zobacz projekt Mojej DataLine Suva
  -> Kliknij tutaj : link do tematu <-
 

Październik 20, 2013, 13:36:51
Odpowiedź #26
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja nie generalizuję-wyraźnie napisałem,że w małej łodzi diesel to kupa.
Nie wiem co masz na myśli pisząc traktor.

http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/852825/

Pływałem rocznym quicksilverem 700 weekend z nalotem 80mth.Napędzał go cummins 2.0 150hp.
Wibracje i hałas diesla zamontowanego pod pokładem były męczące zarówno przy pływaniu w ślizgu jak i powolnym spacerowaniu.
kolego
commins 2.0 150kM to traktor ;D
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 20, 2013, 13:49:46
Odpowiedź #27

dzis w nowoczesnych dieslach standartem jest wieksza wytrzymalosc materialow uzyskanych z nowych stopow oraz dokladniejszych maszyn. osprzet ma tyko za zadanie wykorzystac potencjal mocniejszych podzespolow oraz uzyskania wiekszej sprawnosci jednostki.
Co za tym idzie uzyskujemy mniejsza pojemnosc oraz mniejsza wage jednostki takze wyzsza sprawnosc i wieksza wytrzymalosc co pozwala na uzyskanie wiekszych predkosci obrotowych.
nie da sie porownac przelomu technologicznego w latach 2006 .Jest ogolne przeswiadczenie ze stare diesle mercedesa przejezdzaja 1milion km i dalej pracuja NO tak tylko z 2 litrowego diesla uzyskalismy 70kM dzis 200km i nie daj boze w takim starym dieslu przekroczyc na dluzej 3800ob/min w disiejszych dieslach zwlaszcza v6 uzyskanie 4200ob jest standartem bezpiecznym przy mocy 300kM z 3litrowej jednostki!
Nie ulega watpliwosci ze jednostki diesla nowoczesne w porownaniu z nowoczesnymi jednostkami benzynowymi sa o 15% sprawniejsze .
To wszystko oczywiste. Zegarmistrz to trochę inna klasa w porównaniu do operatora kombajnu czy czołgu  :)
Każdy chciał by mieć nowoczesny, mały, cichy, ekonomiczny diesel. Jednak konieczność przestrzegania
reżimów technologicznych i parametrów oraz przede wszystkim cena - odstrasza  :( .
Dla mnie jedynym zmartwieniem jest by silnik odpalił.
Ciekawy jestem czy taki w miarę nowoczesny diesel pojedzie na oleju jadalnym :D
No ale to już tak na zasadzie a u was biją murzynów

Październik 21, 2013, 14:09:15
Odpowiedź #28
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Sam se kup żaglówkę  8)
To nie ja płaczę,że kupiłem łódkę,a teraz nie mam na paliwo  :P

Napisałem Ci grzecznie moje spostrzeżenia z wypływanych 25mth quicksilverem,a czy Ty to przyswoisz czy nie to już Twoja sprawa :)

Silnik który wybrałeś jest zayebisty,ale chyba niekoniecznie do tak ciężkiej łodzi.Zaznaczam,że mogę się mylić  C:-)
NIE ! sam se kup żaglowke :) zartowalem no! Twoja wypowiedz jest bardzo cenna merytorycznie i dlatego kazalem wygluszyc komore silnika :)

Październik 21, 2013, 14:13:02
Odpowiedź #29
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
:o Oooo myslalem ze silnik 300 td nie ma mechanicznej pompy. No to bardzo ulatwia sprawe od strony elektryki. Mam takie pytanie do znawcow tematu: czy przekladnia VP DP-A przetrzyma obciazenia z takiego silnika?Wiem ze pewnie bedzie potrzebna przekladnia redukcyjna. Orginalnie to mialem 205 hp v6. A mam tez drugie pytanie: rzedowy silnik 6 cylindrowy jest znacznie dluzszy od v6, do tego przekladnia, a gdzie pompa wody na wale. Jak to zmiescic? Chyba bez ciecia sie nie obejdzie.
 Przepraszam za brak polskich znakow-pisze z telefonu.


no wiec ja sie pytam dlaczego przekladnia redukcyjna a nie zmiana skoku i srednicy sruby???