Autor Wątek: wymiana silnika benzyna na diesel  (Przeczytany 22530 razy)

Październik 21, 2013, 14:21:52
Odpowiedź #30
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Wydaje się że te nowoczesne wynalazki stosowane w dieslu tylko podnoszą koszty.
W mojej Lamie (o numerze rejestracyjnym PL 00992  :) jest silnik stareńki wysokoprężny
Peugeot  Indenor o mocy 40 KM. Na trasie Lasoki-Gliwice, 6,5 godziny płynięcia (z śluzami)
zużycie ON wyniosło ~ 12 l ON. W celu dalszego testowania obniżenia kosztów paliwa, ale
to już w przyszłym roku >:( nabyłem w Biedronce 10 l oleju jadalnego a 4 PLN za litr ;D .
Ciekawy jestem co z tego wyjdzie :-).

Z tym mam doswiadczenie podgrzej olej zanim bedzie podany do pompy bo zimny jest za gesty i ja rozszczelni. Podgrzewacze masz na allegro. I musisz zrobic dwa zbiorniki odpalac na ropie i konczyc na ropie bo inaczej bedzie Ci ciec. Lepszym rozwiazaniem jest olej opalowy...

Październik 21, 2013, 14:49:26
Odpowiedź #31
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Kupilem mercedesa z którego wyjmuje najmocniejszą jednostkę starej generacji 300 TD Jednostka moze nie ma 260 koni jak mercruizer ale wezcie pod uwage duzo wyzszy moment! 177 koni na turbinie! SIlnik ma taką przewage nad nowymi dizelkami ze zrobi 2 albo 3 razy tyle kilometrow zanim sie rozpadnie. Pali na oleju roslinnym opalowym i przepracowanym czego nowoczesny dizlok ponc nie wytrzymuje... Jesli chodzi o komfort pracy to narazie jest w jezdnym mercedesie i jest cichy! Jezdzi sie rewelacyjnie :) Szkoda o wyciagac! Ale tu wygluszenie to majstersztyk! Dlatego chce wygluszyc komore silnika w lodzi i pytanie jak to zrobic?
Pytanie takze jest czy przerabiac kolektor i puszczac przez niego wode? Ponoc dizloskie mniej sie grzeja niz benzyny wiec tak do konca nie rozumiem o co w tym chodzi... Komore silnika mam na tyle duza ze wejda mi takie dwa silniki w zwiazku z tym jesli chodzi o chlodzenie to rozwazam nawet aby nie pompowac tej wody z zetki tylko dmuchac normalnie wentylatorami. Czy to dobry pomysl ?
Czy zetka musi byc chlodzona wodą którą pompuje? Czy mozna to pominac? Spaliny rozumiem ze nie kominem jak w samochodzie tylko do zetki tak ?

Auto ma takze klime wiec postanowilem ja przelozyc do lodki. Konieczne jest wiec chlodzenie dodatkowej chlodnicy. Czy ktos ma doswiadczenie w tej sprawie ?



Pytanie pierwsze to: Jakie przelozenie mozna do tego zastosowac? Czy martwic sie przekladnia czy raczej regulowac skok i srednice sruby? Mam mozliwosc zakupu odpowiednich czesci w stanach takich jak przekladnia np. Wiec pytanie czy alpha geracji 1 jest kompatybilna z generacja 2 i czy np jak mam generacje pierwsza to czy druga bedzie pasowac do mojego gimbala?
Jaka przewage ma generacja 2 nad pierwsza ?
A moze jest jakas inna alternatywa przeniesienia napendu? Slyszalem ze jakies kulowe rozwiazania sa dobre i oszczedza sie jakies 20% paliwa na takim rozwiazaniu...

Październik 22, 2013, 00:07:34
Odpowiedź #32
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Mellerud
  • Akwen: Wody lokalne
Wydaje mi się, że jak przepłyniesz chwilę na wyższych obrotach i wyższym obciążeniu silnika na samochodowym kolektorze, to nocą nie będziesz potrzebował oświetlenia w komorze silnika >:D kolektor będzie świecił jak lampa. O samozapłon jakichś elementów silnika czy łodzi nie będzie trudno. Tak mi się przynajmniej wydaje. Druga sprawa to odprowadzenie takiej ilości energii cieplnej schowaną gdzieś chłodnicą będzie bardzo trudne i przekładanie klimy mija się z celem. Ja bym zastosował wymiennik ciepła i kolektor z płaszczem-bezpieczniej i łatwiej.

Październik 22, 2013, 01:22:50
Odpowiedź #33
....Ja bym zastosował wymiennik ciepła i kolektor z płaszczem-bezpieczniej i łatwiej.
I też będzie mało. Trzeba chłodzić i kolektor i spaliny zaraz po wyjściu z kolektora. Oryginalnie jest montowany tzw. ,,mieszacz" spalin z wodą.

Październik 22, 2013, 08:10:19
Odpowiedź #34
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Mellerud
  • Akwen: Wody lokalne
Cytuj
  I też będzie mało. Trzeba chłodzić i kolektor i spaliny zaraz po wyjściu z kolektora. Oryginalnie jest montowany tzw. ,,mieszacz" spalin z wodą.
no to zrozumiale, nikt nie bedzie robil plaszcz wodnego calego wydechu tylko kolektora do pierwszego spadu wody w kolektorze. Mozna tez zrobic komin jak w traktorze ;D

Październik 22, 2013, 18:58:32
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 909
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Z tego co pamiętam kupiłeś całego tylnonapędowego merca,więc masz jeszcze wał napędowy, można go przerobić;skrócić,dasz radę i zrobisz napęd na wał,na końcu przyspawasz śrubę i pływasz.
A tak na poważnie,na pewno nie pchałbym się w takie rozwiązania-wydumki,tylko szukałbym Mercruiser'a diesla gdzie mam pewność że pasuje do przekładni Alpha i jest sprawdzony,takie rozwiązanie w efekcie końcowym podnosi też wartość łodzi.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2013, 09:53:24 wysłana przez skipper »

Październik 23, 2013, 22:40:36
Odpowiedź #36

Październik 24, 2013, 18:59:59
Odpowiedź #37
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Mellerud
  • Akwen: Wody lokalne
Ciekawi mnie dlaczego ten silnik ma mniejszą moc niż nominalnie w aucie? Posiada turbo. Czyżby jakieś dodatkowe opory uwzględnili czy może pompa wtrysku inaczej ustawiona?

Październik 28, 2013, 13:19:40
Odpowiedź #38
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie slyszalem by ktos w polsce mial hamownie silnikowa .
Poza tym silnik nie koniecznie po 200k bedzie trzymal fabryke zreguly to moc sprawdzana przy takich przebiegach odbiega od fabryki okolo 15-20%.
wiec dajac najbardziej optymistyczny wariant silnik faktycznie bedzie mial moc okolo 150kM
pytanie czy taka moc wystarczy na wprowadzenie w slizg 3 tonowej lodzi z zaloga?
Ja moge przyjmowac zaklady 1:20 ze NIE
Jesli kolega ma watpliwosci i merca na chodzie to niech zrobi prosty test
zaczepi przyczepe 3 tonowa do haka spusci powietrze w przyczepie do polowy rozpedzi auto do predkosci 20km/h i wlaczy 3 bieg.
wtedy bedzie mial obraz jak jego lajba bedzie sie z tym silnikiem zachowywala :P
Minimalna moc potrzebna dla tej lodzi to 220kM 
na marginesie silniki 260kM przy zle wybalastowanej gratami i ludzmi lodzi maja problem wprowadzic w slizg tak ciezka lodz.
pozdr
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 28, 2013, 14:27:58
Odpowiedź #39
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1236
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Nie wiem jak inne,ale Politechnika Lubelska ma hamownię silnikową.

Nie wiem tez gdzie dopuszcza się spadek mocy o 20% :O
W moim odczuciu silnik,który prezentuje sobą tak niewiele względem serii kwalifikuje się do jakiegoś(małego,większego) remontu.
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017

Październik 28, 2013, 14:30:44
Odpowiedź #40
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 364
  • Raz na wodzie, raz pod wodą...
    • Poznań
  • Akwen: WPW
Witam, chetnie kupię ten 5,7 z uszkodzonym blokiem, jesli bedzie na sprzedaż  >:D

bo brakuje go tutaj:



« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2013, 14:34:17 wysłana przez Białyzet »
Pozdrawiam - Marcin

Październik 28, 2013, 14:47:20
Odpowiedź #41
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 364
  • Raz na wodzie, raz pod wodą...
    • Poznań
  • Akwen: WPW
Może Rysiu co takiego podejdzie do Twojej łódeczki, fachowiec musiałby sie wypowiedzieć:

http://allegro.pl/silnik-stacjonarny-hino-eh-700ti-220-km-gizycko-i3662127055.html
Pozdrawiam - Marcin

Październik 28, 2013, 17:21:12
Odpowiedź #42
Tu jest pies pogrzebany:
220 HP 4-cycle, 6-cylinder, turbocharged and intercooled ( 6-393TI ) Recommended continuous cruise RPM 2800, maximum rpm in gear 3,000

Trzeba byłoby zmienić też przełożenie w Z-ce na 1:1 albo zmienić zetkę

Październik 28, 2013, 20:33:02
Odpowiedź #43
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie wiem jak inne,ale Politechnika Lubelska ma hamownię silnikową.

Nie wiem tez gdzie dopuszcza się spadek mocy o 20% :O
W moim odczuciu silnik,który prezentuje sobą tak niewiele względem serii kwalifikuje się do jakiegoś(małego,większego) remontu.
roznica miedzy nowymi silnikami z tasmy moze wynoscic nawet 10% w starych modelach takich jak np omawiany silnik
i 5% w nowej generacji!
pozdr
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Październik 29, 2013, 08:54:51
Odpowiedź #44
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1236
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Nie wiem jak inne,ale Politechnika Lubelska ma hamownię silnikową.

Nie wiem tez gdzie dopuszcza się spadek mocy o 20% :O
W moim odczuciu silnik,który prezentuje sobą tak niewiele względem serii kwalifikuje się do jakiegoś(małego,większego) remontu.
roznica miedzy nowymi silnikami z tasmy moze wynoscic nawet 10% w starych modelach takich jak np omawiany silnik
i 5% w nowej generacji!
pozdr

5% byłbym w stanie zaakceptować,ale nie 20 :O
Wyobrażasz sobie to,żeby kupić auto ze 100konnym silnikiem a mieć ich 80 ?Bo ja nie :)
Był Łuk + Wichr 30
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017