Autor Wątek: wymiana silnika benzyna na diesel  (Przeczytany 21899 razy)

Październik 29, 2013, 16:04:25
Odpowiedź #45
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Witam, chetnie kupię ten 5,7 z uszkodzonym blokiem, jesli bedzie na sprzedaż  >:D

bo brakuje go tutaj:




OK za ile ?

Październik 29, 2013, 19:17:11
Odpowiedź #46
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Nie wiem jak inne,ale Politechnika Lubelska ma hamownię silnikową.

Nie wiem tez gdzie dopuszcza się spadek mocy o 20% :O
W moim odczuciu silnik,który prezentuje sobą tak niewiele względem serii kwalifikuje się do jakiegoś(małego,większego) remontu.
roznica miedzy nowymi silnikami z tasmy moze wynoscic nawet 10% w starych modelach takich jak np omawiany silnik
i 5% w nowej generacji!
pozdr

5% byłbym w stanie zaakceptować,ale nie 20 :O
Wyobrażasz sobie to,żeby kupić auto ze 100konnym silnikiem a mieć ich 80 ?Bo ja nie :)
to musze Ciebie rozczarowac
uwazalem ze tak oczywiste sprawy ludzie kochajacy sporty motorowe wiedza mimo chodem
po pierwsze zaokraglone konie mechaniczne podawane przez producentow to markieting
np pegueot boxter 120kM ma 116.4 lepiej brzmi 120
nastepna sprawa to odchylenia produkcyjne nie kazda seria z tasmy jest taka sama z oczywistych powodow
1 odlew stopy wykonczenie obrobka wywazenie itp
we wszystkich jest tolerancja w ktore auto musi sie miescic i sie miesci ale ta tolerancja jest 10procentowa dla starych i 5 dla nowych
tak wiec wyzej opisany jumper byl hamowany po przebiegu 60k km i mial 111kM i nic w tym dziwnego

dalej idac przy wspomnianym w poscie silniku o przebiegu 200k turbina napewno nie ma swojej wydajnosci a to podstawa utrzymania mocy silnika na porzadanym poziomie wiec w ogolnym rozrachunku 15% spadek to jak wczesniej wspomialem to norma choc sa przypadki ze takie silniki potrafia trzymac serie
mozna by rozmawiac calymi dniami na temat silnikow ich podniesienia mocy po ponownym lepszym od serii wywazeniu i dopieszczeniu ale jak rozumiem to nie ten temat
pare slow dla jasnosci wystarczy i juz sie nie wtracam
pozdr
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2013, 19:32:55 wysłana przez tomasze_k702 »
Zycie jest zbyt krotkie by pic tanie wino :>

Styczeń 27, 2014, 16:38:32
Odpowiedź #47
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hel
  • Akwen: Bałtyk
:o Oooo myslalem ze silnik 300 td nie ma mechanicznej pompy. No to bardzo ulatwia sprawe od strony elektryki. Mam takie pytanie do znawcow tematu: czy przekladnia VP DP-A przetrzyma obciazenia z takiego silnika?Wiem ze pewnie bedzie potrzebna przekladnia redukcyjna. Orginalnie to mialem 205 hp v6. A mam tez drugie pytanie: rzedowy silnik 6 cylindrowy jest znacznie dluzszy od v6, do tego przekladnia, a gdzie pompa wody na wale. Jak to zmiescic? Chyba bez ciecia sie nie obejdzie.
 Przepraszam za brak polskich znakow-pisze z telefonu.
Pompa wody zamiast sprężarki klimy jednocalowy(ssanie i tłoczenie średnica 1cal) Johnson F7B-8.
Jeśli się ogarnę wrzucę fotki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2014, 16:56:00 wysłana przez Zahir »

Styczeń 27, 2014, 16:46:56
Odpowiedź #48
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Hel
  • Akwen: Bałtyk
Kupilem mercedesa z którego wyjmuje najmocniejszą jednostkę starej generacji 300 TD Jednostka moze nie ma 260 koni jak mercruizer ale wezcie pod uwage duzo wyzszy moment! 177 koni na turbinie!
Czy zetka musi byc chlodzona wodą którą pompuje? Czy mozna to pominac? Spaliny rozumiem ze nie kominem jak w samochodzie tylko do zetki tak ?

Auto ma takze klime wiec postanowilem ja przelozyc do lodki. Konieczne jest wiec chlodzenie dodatkowej chlodnicy. Czy ktos ma doswiadczenie w tej sprawie ?
Witam. Prawdopodobnie pompa wtryskowa do wymiany(ta jest sterowana elektronicznie - potencjometrem) na mechaniczną, albo czeka Cię przekładanie elektroniki. Ja pływam wypornościówką na wolnossącym OM606 do śruby czteropłatowej 21/21 cali mam przełożenie 2,8. Filmiki jak pływa łódka Tramp z tym silnikiem: http://www.youtube.com/watch?v=5tr1UQL-fN0
Pozdrawiam.
Roman
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2014, 16:53:48 wysłana przez Zahir »

Grudzień 15, 2017, 23:17:40
Odpowiedź #49
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne
Odgrzeję kotleta,
Pytanie mam do znawców tematu:
Marynizujemy  silnik diesla bez turbo , OK , robimy nowy kolektor -wpuszczamy do niego wodę i jest GUT,
a jak się ma temat do silników z TURBO , robimy nowy kolektor -wpuszczamy do niego wodę i woda leci do turbiny , czy musimy zrobić kolektor 2-płaszczowy i nie wpuszczamy wody do spalin przed turbiną  ???

Grudzień 16, 2017, 08:27:14
Odpowiedź #50
Klasyczny układ chłodzenia spalin to właśnie kolektor dwupłaszczowy i tzw. mieszacz.
Spaliny do napędu turbo sprężarki powinieneś pobrać z kolektora, schłodzić je i wyprowadzić na zewnątrz.
Albo je wyprowadzisz osobną rurą i podasz dodatkowy wąż do ich schłodzenia albo podasz je za mieszaczem do oryginalnego wydechu.

Grudzień 20, 2017, 14:58:02
Odpowiedź #51
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne
Tak chodzę i myślę ...... bo ...
czeka mnie marynizacja silnika diesla do łodzi motorowej ok 8m, męczy mnie ten układ chłodzenia -bardziej silnika niż kolektorów , i tak chodzę i myślę - układ zamknięty , otwarty, itp itd...  i tak przechodzę przez garaż i stoi sobie mój stary poczciwy skuter śnieżny YAMAHA xtc 700 -97r kurde se myślę , a jak tu jest zrobiony układ chłodzenia , patrzę i patrzę a TU rurki lecą pod skuter i chłodnicy nie widzę - a rurki lecą pod półki na których trzymamy nogi , z prawej i lewej strony oraz z tyłu pod lampą , są tam takie płaskie lekko użebrowane aluminiowe panele , silnik ma ogólnie  140 HP  więc też wydziela dużo ciepła , i te płyty wystarczają do odebrania ciepła, co prawda skuterem śnieżnym raczej jeżdżę zimą   w temp   od - 1*C do -bólu*C , no woda w jeziorze raczej 30*C też niema , i taka mi przyszła  myśl do głowy jakby w tylnej części łodzi przykręcić na całej szerokości rufy z 10-15 cm  wysoką -czyli całość by była we wodzie ,   "Ala Chłodnicę"    gdzieś tak by wyszło 220cm/15cm/5cm . I czy to by nie wystarczyło do odebrania ciepła .   hm....... Nie było by problemu z dodatkowymi pompami wody , z wymiennikami, z solą morską w silniku itp  ..   o uszkodzeniu  mechanicznym na tą chwilę nie myślę  b o raczej mało prawdopodobne  choć możliwe ...

Grudzień 20, 2017, 20:00:41
Odpowiedź #52

Do chłodzenia samego silnika to już w 19-tym w. wymyślili patenty pracujące do dzisiaj w samochodach.
Problem jest z temperaturą spalin i tutaj bez pomp się nie obejdzie.


Grudzień 20, 2017, 22:19:37
Odpowiedź #53
  • *****
  • Wiadomości: 2590
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Jak był byś zaiteresowany posiadam na sprzedaż wymiennik ciepła wodny , chłodnice oleju i pompę wody wszystko chodziło przy dizlu 6 cylindrow

Grudzień 21, 2017, 14:28:32
Odpowiedź #54
  • **
  • Wiadomości: 44
    • Chobienia
  • Akwen: WJM
I to jest właściwa droga  :) pozdr

Grudzień 30, 2017, 20:18:11
Odpowiedź #55
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne
...   małe pytanko:
czy  silnik 2.8 TD  122kM  285nm  wprowadzi w ślizg łódź 7.8m waga ok  2t.  ?

Grudzień 30, 2017, 20:38:38
Odpowiedź #56
  • *****
  • Wiadomości: 2590
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa

Grudzień 30, 2017, 21:38:52
Odpowiedź #57
  • ***
  • Wiadomości: 106
    • Kępno
  • Akwen: Wody lokalne