Autor Wątek: wymiana silnika benzyna na diesel  (Przeczytany 21898 razy)

Grudzień 12, 2012, 21:19:59
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • szczecin
mam pytanie do uzytkowników forum. kupiłem łódkę z silnikiem stacjonarnym ( uszkodzonym ) poprzedni własciciel nie spuscił
wody z układu chłodzenia w wyniku czego pękł  blok przy kanale wodnym. nie chce naprawia usterki tylko wymienic silnik na inny. silnik który posiada łódź to 5,7 benzyna. silnik jaki chcę wstawic to 1,9 diesel ( posiadam silnik w stanie bdb) . czy ktoś może polecic kogoś kto taką usługę wykona z okolic szczecina? to moje pierwsze pytanie. drugie dotyczy ceny ile za taką usługę trzeba zapłacic. nie interesuje mnie najnisza cena , tylko kwota jaką będzie żądał szkutnik który zna się na fachu? dodam że w dniu dzisiejszym wykonałem dwa telefony do  zakładów/ stoczni zajmującej się remontami jachtów/łodzi i strasznie mnie zdziwiła rozbieżnośc w cenach.

Grudzień 12, 2012, 21:48:26
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mam nadzieję, że wiesz co chcesz zrobić, co?
5,7 benzyna na 1,7 diesel pewnie z samochodu bo go masz :(
A łódka jakie ma gabaryty i wagę? A silnik jest do marynizacji?
Trochę dużo tych pytań  ???

Grudzień 12, 2012, 22:13:29
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2204
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jesli to nie jest tajemnicą to do kogo w Szczecinie dzwoniłeś?

Grudzień 12, 2012, 23:16:50
Odpowiedź #3
Silnik 5.7 jest jakiej  f-my?

Grudzień 12, 2012, 23:17:59
Odpowiedź #4
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
5.7 to będzie silnik 350-tka od  GM, Chevroleta, pod różnymi blaszkami jako VOLVO, OMC, CRUSADER, MERCRUISER, PCM
351-ka była od Forda 351W

miałem ten sam problem (uszkodzonego silnika) V8, głęboko analizowałem temat, radziłem się tutaj (co do marynizacji) i na zagranicznych forach co do słuszności, zamiana tego dużego silnika V8 na malutkiego diesla 1.9 to nieporozumienie jeśli chcesz zachować podobne właściwości pływania !!!!!!!!!!!, 1.9 można wstawiać zamiast mercruisera 3.0, ok. 130KM, w Twoim przypadku jedyna słuszna opcja jak już to jakiś diesel V6, V8 o mocy min. 200KM "na luzie" (nie wysilony), którą będzie rozwijał na niskich obrotach. Twoja benzyna ma pewnie około 260KM - jeśli to jest gaźnik, jeśli wtrysk to od 300KM. Więc musisz wstawiać jakiś niezbyt skomplikowany diesel, silnik minimum V6 powyżej 3l. od BMW, Mercedesa.

rozbieżność w cenach będzie różna w zależności od firmy, jakości i poprawności wykonania marynizacji

nie wiem czy wiesz dokładnie na czym polega ten zabieg.

tak w skrócie (opcje się różnią od silnika)

- głębsza miska olejowa
- inne kolektory wydechowe
- prawdopodobnie ominie Cię marynizacja rozrusznika i alternatora, bo przy dieslu jest znacznie mniejsza szansa wybuchu. Przy marynizacji benzyny koniecznie musi być zmarynizowany rozrusznik i alternator, kopułka rozdzielacza, z tego co wiem są dodawane ekrany aby nie powstała przypadkowa iskra i łódź nie wyleciała w powietrze.
- twój diesle będzie w turbinie, więc musisz zrobić chłodzony wodą intercooler
- silnik może mieć otwarty i zamknięty układ chłodzenia i tu koszty są różne, nie wiem jaką obecnie masz pompę wody, ale te zabawki nie są tanie.
- silnik będzie miał inne obroty na wyjściu i inną charakterystykę, prawdopodobnie trzeba montować dodatkowo przekładnie, lub modernizować obecną, śruba też może być do wymiany.
- powinny być zmienione zaślepki w silniku na mosiężne
- musisz zastąpić chyba sprzęgło, odpowiednikiem marine (np. damper plate), bo bezpośrednie przekazanie dużego momentu obrotowego diesla na przekładnie = zonk.
- nowsze diesle mają sporo elektroniki wiec również trzeba zabezpieczyć układ przed wilgocią.
- tak naprawdę ECU (komputer) powinno zostać przeprogramowane, z tym chyba najmniejszy problem poza ceną, bo dziś chiptunning diesla jest popularny i dostępny.
- diesel będzie głośniejszy od benzyny
- nie spodziewaj się dużych oszczędności w paliwie i trwałości jest ten diesel będzie pracował na wyższych obrotach.
- inne ..........
- co do ostatecznego efektu i pracy dopiero się przekonasz po marynizacji, loteria pewna

więc jak chce się to zrobić poprawnie, to koszty nie będą małe i pytaj się o ofertę z zainstalowaniem silnika i uruchomieniem, bo dostaniesz cenę za podstawową marynizację a potem będziesz walczył z przekładniami.....

może przemyśl sprawę naprawy silnika, spawania bloku, są 2 metody tania na zimno sprawdza się w określonych przypadkach, lub na gorąco sprawdza się prawie zawsze jeśli silnik kwalifikuje się do takiej naprawy.

opcja numer 2
poszukać uszkodzonego silnika samochodowego w PL z dobrym blokiem, lub używanego sprawnego i zrobić swap bloku

opcja numer 3
kupno nowego silnika V8 w USA, jeśli masz chevi to nowy silnik w opcji tkz. remanufactured można już kupić za 1000$
dolicz do tego transporty i opłaty to na gotowo wyjdzie Ci około 2000$ (6300zł), do tego dokupujesz komplet uszczelek i przekładasz to co potrzeba ze starego silnika - to chyba niezła cena jak za silnik spełniający specyfikację OEM, następne 1500 godzin jak znowu nie zamrozisz spokojnie przepływasz
http://www.ebay.com/itm/CHEVY-350-5-7-ENGINE-1025-REBUILT-PROF-LONG-BLOCK-SB-CHEVY-REDUCED-SHIPPING-/160938191003?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2578a9e89b&vxp=mtr




ja jak to wszystko przeanalizowałem to zamówiłem nowiutki LONG BLOCK, dziś dotarł, będzie składanie


więc jeśli chcesz marynizację robić to zacznij od szukania dużego diesla mercedesa lub bmw, najlepiej w 6 cylindrówka rzędówka (tańsza w marynizacji), silnik musi być kompletny z elektryką, totalnie minimalna wersja to od Mesia model 606D30 - pamiętaj tylko iż nie kupisz ten silnik z przebiegiem mniejszym niż 500tyś km, mimo iż sprzedawca będzie się zaklinał na własne dzieci, że ma tylko 150tyś km.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2012, 23:53:39 wysłana przez mzalewski »
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Grudzień 13, 2012, 00:40:13
Odpowiedź #5
OMC to zupełnie inny silnik niż mercruiser i Volvo. Np. Głowic nie zamienisz.

Grudzień 13, 2012, 12:06:52
Odpowiedź #6
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
w latach 90-tych, robiła na GM, sporo części pasuje od volvo penta, na ebayu sprzedają ten sam blok 350-tka jako do OMC, VOLVO i MERCRUISER, czym dokładnie się różnią i jak jest z głowicami to już trudno mi powiedzieć, chyba też kiedyś OMC robiło na bloku forda 351W... , nigdy nie widziałem silnika OMC i pewnie nie zobaczę już, firma padła 12 lat temu...
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Grudzień 13, 2012, 12:38:10
Odpowiedź #7
chyba też kiedyś OMC robiło na bloku forda 351W... , nigdy nie widziałem silnika OMC i pewnie nie zobaczę już, firma padła 12 lat temu...
Ja potykam się co chwila. Jest tego jeszcze sporo w eksploatacji. Masz rację, blok forda OMC marynizowało a Volvo to trochę  Mercruiser i trochę OMC.

 

Grudzień 13, 2012, 12:52:46
Odpowiedź #8
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
ja mam PCM (pleasurecraft) 351W GT40 na bloku Forda i obcykałem już ten silniczek, PCM robiło na Fordzie i GM, obecnie tylko GM, Ford już chyba nie dostarcza silników, a szkoda były trochę lepsze od GM.
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Grudzień 16, 2012, 16:52:32
Odpowiedź #9
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • szczecin
dziękuje za odpowiedzi. były na tyla trafne ze odwiodły mnie od zamiaru zamiany silnika 5.7 mercruiser na diesel. nowy plan taki że poszukuję szkutnika ale nie stoczni żeby ni dorobił pawęż do silnika zaburtowego. silnik max 20 koni . i pytanie czy 10 czy 20 koni starczy żeby pchnąc łódź o wymiarach 8 metrów po  nurcie rzeki odry . dodam że wiem że z 5.7 wyściówy robię dużą spacerówkę ale i papiery do pływania trzeba słabsze a i koszta pływania będą o niebo niższe. i teraz pytania:
-poszukuję szkutnika do zrobienia pawęży co zrobi to w rozsądnych pieniążkach i do pomalowania góry łodzi na biało( obywatel niemiec poprzedni własciciel zaczął lakierowac łódź i pomalował tylko burty resztę zostawił w jak to nazwał specjalnym podkładzie
-jaką   farbę na laminat muszę kupic ?
-poszukuję silnika  nie starego ale używanego  ze sterociągiem ( chyba żę można przerobic te ze stacjonarnego) dodam że łódź ma dwie sterówki w środku i tzw.fly na górze .
-

Grudzień 16, 2012, 16:56:35
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • szczecin
próbowałem zamiescic zdjęcie łodzi ale jestem za cieniki w potyczce z komputerem. jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi na zadane pytania .
 pzdr.
 fertała ryszard

Grudzień 16, 2012, 17:48:45
Odpowiedź #11
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2204
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Rysiek, przepraszam,ze tak wale prosto z mostu, ale wszystkie Ryśki to porządne chłopy , wiec chyba sie nie obrazisz:),jest nas pare osób  na tym forum ze Szczecina możemy sie jakos chyba zdzwonic, zobaczyć ta Twoja łodke i cos zaproponować, co 3, 4 głowy to nie jedna, więc może się na cos przydamy.U mnie na przystani jest gość który ma f-mę  wykonuje łódki i zajmuje sie remontami juz starszych łodzi, ostatnio widziałem zaadaptowanego Albina 25 -jest to wypornosciówka oryginalnie z silnikiem stacjonarnym, przerobiona została pawęż pod zaburtowy silnik i muszę przyznać,ze całkiem zgrabnie mu to wyszło.jak chcesz pogadac na ten temat to przeslij mi informacje na PW , jakos sie zdzwonimy.

Grudzień 16, 2012, 19:25:49
Odpowiedź #12
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5048
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
próbowałem zamiescic zdjęcie łodzi ale jestem za cieniki w potyczce z komputerem.

Tu masz instrukcję, może się uda http://forum-motorowodne.pl/sprawy-forum/jak-dodac-zdjecie/msg58/#msg58
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Październik 13, 2013, 22:08:10
Odpowiedź #13
  • **
  • Wiadomości: 76
    • Puck
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Mam ten sam problem co kolega...  Wysiadł mi mercruizer 5.7...  Dzisiaj plynalem w górę rzeki na 9.9 konia i powiem wam jedno.
4 km na godzine max. Mozna zwarjowac! Ja wybieram opcje diesel...   Zaczynam szukac kogos kto to zrobi...

Październik 14, 2013, 19:24:43
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 857
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Współczuje takiego finału sezonu,niestety 5.7L ma słabe notowaniu u mechaników.Mamy w marinie łódź z 2 dieslami KAD,tu tez nie ma cudów,silniki są głośne i drogie w eksploatacji.