Skocz do zawartości

Yamaha F115 chip


urban233
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jakas inna yamaha o tej samej pojemnosci ma inna wieksza moc? Jezeki tak to jeszcze bym sie zastanawial bo moze program bedzie zgrany z np 150km jezeli nie to pamietaj.

 

-by podniesc moc to trzeba zczytac program mieszanki paliwowo powietrznej i napisac nowy pod ten konkretny silnik.

-jezeli silnik twoj nie ma turbo to zyskasz 5km i to w dobrym ukladzie.

-chyba ze ma mape pod inne paliwo np gaz lub 98pb albo paliwo o innej większej oktanowosci ale koszty explatacji rosna

-znasz jakas hamownie dla silników zaburtowych? Boja nie znam

-uniwersalne podnaszacze mocy to glownie badziewia dajace wiecej paliwa i wysilajace inne elementy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucę cytatem: - "The Yamaha F130A is based around the Yamaha F115B, although to get the extra horsepower there still needs to be some significant changes rather than just a map upgrade as one might think. Adjustments are made to the fuel injection system, air intakes, camshaft and rpm to name a few. So again, it’s not just a rebadged 115hp Yamaha. Rather, it can be classed as a completely new marine engine".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej szczegółowy cytat: ,,Yamaha Australia went to quite some lengths to detail how the F130A is a new engine not just a chip-change of the  previously reviewed F115B, which was released here and reviewed locally by us last year. Sure the two engines share the same four-stroke, 16-valve, DOHC in-line four-cylinder technology using a 1832cc (1.8L) block, but the F130A has that “A” designation for a good reason.

The new-generation enhancements on the F130A include an electronic throttle body that uses a microprocessor to interpret your adjustments of the mechanical throttle. With a new fuel injection and ignition system you get seamless and snappy throttle response. The direct ignition has been designed for greater reliability, which is always a priority for Yammie, while ECM-controlled multipoint sequential fuel injection optimises burn rates, timing, performance and efficiency."

 

Zdaje się, że tylko Australia je produkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, kiedyś mocno się tym interesowałem, szukałem w kilku miejscach w USA ceny są zabójcze za Mercurego efi 60hp +5hp chcieli 900usd we Włoszech już tylko 300euro.

Sam jestem mechanikiem od 15 lat wiec wiem ze z silnika wolnossącego nie da się programem wykręcić niewiadomi ile koni,

cała ta modyfikacja polega na podniesieniu obrotów maksymalnych silnika o 500-600 rpm,czyli jezeli mamy konstrukcyjnie 6500 rpm po tej modyfikacji silnik dokręca się na niemal 7100 rpm, do tego przyspieszają kąt zapłonu i wtedy silnik wydaje sie być dynamiczniejszy + pewnie minimalnie zwiększenie dawki paliwa.

Jak dla mnie po tej analizie kosztów i zachodu zmieniłem silnik na większy wyżej powiesiłem na pawęży i teraz mam inny moment obrotowy i moc.

Te modyfikacje są kierowanie do osób które się ścigają i do silników jak np. w Włoszech gdzie jest jakiś myk prawny i silnik sprzedany jako 40 koni to konstrukcyjna 60-siątka chodzi tu o uprawnienia do kierowania łodziami i po podatek ,

bo do codziennego używania pływać w maksymalnym zakresie obrotów ... ?

tutaj masz link do tej włoskiej firmy tuningują wszystko co ma ECU i wtrysk paliwa http://www.turmaxmarine.com/dettaglio_fb.php?id=17&tit=2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...