Skocz do zawartości

Zbiornik przenośny 22l ze wskazaniem poziomu paliwa zegarem


Podmiejski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem jak zacząć to poproszę:

admin wyrzuci albo co?

W zimę montowałem zegar elektryczny do wskazania poziomu paliwa w zbiorniku motorówki - przerabiałem zbiornik plastikowy typowy Big Joe 22l do pływaka itp itd.

No dokumentacji wtedy żadnej nie zrobiłem

ale całosć swietnie działa

i będę robił drugą przeróbkę. Jak nikogo to nie kręci to pozamiatane :-)

Ale jak ktos jest zainteresowany moimi doswiadczeniami popartymi opisem i zdjęciami?

Proszę napisać żebym nie mulił forum tresciami bez sensu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę to trwało... ;-)

Uwaga:

wszelkie wymiary dotyczą montowania pływaka

w zbiorniku 22l HULK ze wskaźnikiem paliwa

Na zdjęciach nie ma zegara bo już założony ale jest w komplecie.

Czesci zdjęć nie dało się zrobić dwiema rękami :-)

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7074.jpg

 

Użyłem zestawu za 99 od firmy z Gdyni

do kupienia tu:

https://allegro.pl/listing?string=pomiaru%20poziomu%20paliwa&order=p&bmatch=s0-uni-1-1-0511

Potrzebne narzędzia:

wkrętarka/wiertarka; wiertła fi 2 i fi 5

nożyk; wkrętak krzyżowy o średnicy grota mniejszej od 5mm; wkrętak krzyżowy do M5

piłka do metalu; 2 gwoździe o fi ok 4-4.5 mm długosci ponad 10cm

 

Na początek skręcamy na roboczo wszystkie elementy pływaka.

Żeby ustalić "co do czego"

Uwaga: w komplecie montażowym jest jedna śruba M5 dłuższa - nie zgubić!

Uwaga 2. komplet uszczelki i dolny pierścień z gwintami i sam pływak pasują do siebie w jednej pozycji!!!

Wcięcie dolnego pierścienia na obwodzie - dziurki w uszczelkach - trzeba dopasować do płytki pływaka wg obrazka.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7075.jpg

 

Pływak odkładamy - pora na zbiornik.

Wykręcamy przeźroczyste oczko; wyjmujemy pływak.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7076.jpg

Ja nawierciłem wiertłe fi 2 otworki żeby łatwiej wyciąć.

Wierci się łatwo więc ..uwaga: porawek nie będzie!!!!

Przyjrzyj się zdjęciu - tam jest gotowe ułatwienie.

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7077.jpg

 

 

Wycinamy co zbędne; przykładamy pierścień dolny i zaznaczamy miejsca pod otwory

Radzę to robić s t a r a n n i e bo poprawek nie będzie...

Wiercimy otwory fi 5

Ja po wierceniu tych otworów wkręciłem w dolny pierścień wszystkie śrubki i sprawdziłem czy całość wchodzi bez oporów - i otwory poprawiałem pilniczkiem iglakiem.

Jeśli śrubki nie będą wchodziły idealnie - cholernie utrudni to montaż!

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7080.jpg

 

Po nawierceniu otworów wycinamy dwa wcięcia wg obrazka.

UWAGA! wcięcia nie mogą wychodzić poza średnicę uszczelki!!!!

Potrzebne są by "na sztorc" wcisnąć pierścień dolny do środka zbiornika przez mniejszą średnicę wyciętego otworu

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7082.jpg

 

 

Składamy "do kupy" dolny pierścień z uszczelkami (od dołu: pierścień i na nim dwie uszczelki);

łączymy całość tylko początkiem gwintu najdłuższej śruby

UWAGA!

śrubę wkręcamy w ten otwór w pierścieniu i uszczelkach

który jest rozcięty na zbiorniku

Wciskamy do zbiornika pierścień dolny i jedną uszczelkę

druga zostaje na wierzchu

układamy całość

i trzymając za tę długą śrubę

wkręcamy pozostałe śruby - całość na roboczo - czyli nie na chama :-)

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7083.jpg

 

ufff...mam nadzieję że nic wam nie wpadło do środka bo wyciąganie nie jest wygodne :-)

 

CIĄG DALSZY W DRUGIM POSCIE

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pływak.

Rozbieramy go wg obrazka.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7091.jpg

 

 

Dolną szynę wywalamy.

 

Górną trzeba obrócić o 180 stopni względem tego jak była.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7092.jpg

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7093.jpg

 

Potem montujemy zaspół potencjometru.

Dokładnie wg obrazka.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7094.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7095.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7096.jpg

 

 

Skracamy ramię pływaka.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779941img_7097.jpg

 

 

Montujemy wg obrazka.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7098.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7099.jpg

 

Na koniec obcinamy brzeszczotem nadmiar górnej szyny.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7102.jpg

 

cdn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż do zbiornika.

 

wykręcamy śruby zostawiając tylko dwie krótkie.

żeby się całość nie rozleciała.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7105.jpg

 

 

Wkładamy pływak do zbiornika

Przez górną płytkę zespołu pływaka wkręcamy przez całość długą śrubę

sam koniec - 2 zwoje gwintu.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7108.jpg

 

UWAGA TERAZ JEST KROK PO KROKU!

 

Do wolnych otworów wkładamy gwoździe (nie ma ich na zdjęciach!!!) - będą "trzymały" otwory

 

Podnosimy górną płytkę na tyle na ile pozwala wkręcona długa śruba i trzymamy naciagniętą do góry.

 

W otwory w górnej płytce wkładamy wkrętak krzyżowy fi 4 mm i wykręcamy dwie krótkie śruby.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499779942img_7109.jpg

 

 

Nie puszczamy płytki górnej!

 

Dolna ..trzyma się na długiej śrubie i nie przekręca dzięki gwoździom!

 

Wkręcamy długą śrubę do oporu kontrolując gwoździami żeby się otwory w górnej płytce pokrywały z dolnym pierścieniem.

 

Potem tylko wkręcamy resztę śrub i ściagamy całość :-)

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499781210img_7110.jpg

 

G O T O W E !

 

Podłączenie całości w sensie elektryki

 

Na wskaźniku:

"B" do plusa baterii.

"T" do środkowego zacisku czujnika

Masa - minus

Na czujniku tak samo - masa do minusa.

 

Do zasilanie potrzebne jest żródło prądu.

Ja kupiłem malutki akumulatorek bo tyle co do obrotomierza; GPSa i wskaźnika.

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1499781211img_7112.jpg

 

Mam ładowanie w silniku więc daje radę.

 

Ale uwaga - układ pobiera prąd więc lepiej zrobić odłączanie dla tak małego akumulatorka.

Ja to zrobiłem wykorzystując wolne styki od "kill switcha" czyli od smyczy.

Tam są dwie pary styków: jedne złączane drugie rozłączane. Złączane do masowania silnika - rozłączane do zasilaniania czyli podłączania akumulatorka :-)

DZIAŁA!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w komplecie.

Zespół pływaka jest uniwersalny i moźliwy do zastosowania w przeróżnych zbiornikach w tym w naprawdę dużych.

Ważne jest to by zespół potencjometru a dokładnie to OS OBROTU PŁYWAKA umiescić  w połowie całkowitej wysokosci zbiornika

(ten to mały zbiornik dlatego dolną szynę wywaliłem a i tak trzeba było skracać)

I dlatego pływak skracany bo mało miejsca w zbiorniku a powinien się zmiescić z ruchem od góry do dołu.

 

Teraz to nawet upchnąłbym go w 12l zbiornku :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi tylko pierścienia ( dwóch półpierścieni) od strony wnętrza zbiornika. W obecnaj wersji pojawią się problemy ze szczelnością połączenia. Gumowa usczelka musi być solidnie sćiśnięta! Przy wzroście temperatury otoczenia opary paliwa zaczną się wydobywać na zewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

Mam taki drugi zbiornik już od początku sezonu.

Używam systematycznie.

Nie mam najmniejszych problemów z napełnianiem - wskaźnik nie jest zamontowany na wlewie.

Nie mam najmniejszych problemów ze szczelnoscią :-)

Nie wiem o jakich półpierscieniach kolega mysli - w komplecie są:

pierscień z wcięciem i gwintowanymi otworami

wkładany do srodka

na to uszczelka gumowa

potem scianka zbiornika

duga uszczelka gumowa

i talerzyk pływaka.

Całosć skręca się 5x M5.

Guma przepięknie puchnie pod wpływem paliwa.

NIEC WIĘCEJ NIE TRZEBA.

Nie gdybajcie :-)

TO DZIAŁA. :-)

Ja jestem u ż y t k o wn i k i e m - to mój drugi taki :-)

Ten zbiornik i tak jest wyposażony w odpowietrznik więc o co z tymi parami?...

Tym bardziej że jest szybkozłącze paliwowe.

Wożę go samochodem i nic.

Trzymam w garażu i nic.

Odręcam mu odpowietrznik do użytkowania po dłuższym zamknięciu - syczy..wiadomo puszcza pary.

Oczywiscie można wszystko przerabiać usprawniać itp itd.

 

Moim celem było mieć taki zbiornik żebym nie zgadywał czy wrócę do domu na silniku czy na pagaju :-)

Bo mam zbiornik chowany.

Wydałem ciut ponad 250 zł i mam  i nie narzekam.

U mnie to działa -- naprawdę! -  najlepszym przykładem że zrobiłem drugi.

Z zalet - jakby co można kupić sam pływak na naprawę!

Jedyne co można zrobić w gorliwosci to posmarować gwinty srub czyms nierozpuszczalnym dla paliw- "Hermetikolem"  na bazie alkoholu ale lakier do paznokci też styknie :-)

Pozdrawiam!

Nie ma ż a d n e j instrukcji jak toto zamontować :-)

A eksperymenty na plastikowym zbiorniku to poważny temat :-)

No więc skoro udało mi się to zrobić i nie spieprzyć

a koledzy napisali: tak ...zrob i dawaj tu

no to jest :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...