Autor Wątek: Zuzycie paliwa...  (Przeczytany 107237 razy)

Czerwiec 27, 2011, 22:31:32
Odpowiedź #15
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ale tylko przez chwilę  ;D ;D ;D

Czerwiec 27, 2011, 22:59:32
Odpowiedź #16
  • Gość
Kolega Piotr@Best-Boats napisał kiedyś mądrze że twój silnik spali tyle ile wlejesz do zbiornika. I to jest cała prawda.

Czerwiec 30, 2011, 23:04:04
Odpowiedź #17
No widzicie niektórym by się wydawało że silnik spala tylko jak pracuje , mój na ten przykład przez zimę wypalił ze 35 litrów .
Sławek
Rostyl + F 100 EFI

Czerwiec 30, 2011, 23:04:48
Odpowiedź #18
A i nie dodałem że na przyczepie  :) :) :) :) :)
Sławek
Rostyl + F 100 EFI

Czerwiec 30, 2011, 23:13:03
Odpowiedź #19
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
To szukaj jakiejś motorynki w pobliżu  ;D szybko znajdziesz " dziurę " w baku  ;D

Lipiec 01, 2011, 08:47:48
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 915
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Naprawdę tyle te silniki palą?
Mi dealer powiedział że moja 250tka będzie paliła 20 litrów na godzinę bo to E-tec i jest oszczędny

No w sumie miał racje pali 20 litrów.... ponad setkę  8)

Lipiec 01, 2011, 17:06:32
Odpowiedź #21
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Wracając do tych śmiesznych napędów kiedyś w Linz odwiedziłem człowieka który skonstruował piece na olej opałowy działające jak silnik odrzutowy i bardzo oszczędny. Oczywiście firmy chciały kupić tą technologię żeby ją wsadzić do szuflady facet miał kilka patentów zarejestrowanych w armii a na ścianie zdjęcie jak trzyma między nogami mały silnik odrzutowy i za.....a po Alpach na nartach i to nie jest żart pytałem osobiście czy dobrze widzę a może na łodzi taki napęd  :o

Lipiec 01, 2011, 20:04:03
Odpowiedź #22
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 345
    • Gierałtowice
    • Cholwacja online
  • Akwen: Adriatyk
U nas na Śląsku jest a w zasadzie kiedyś było dobre źródełko czynnika napędowego co chłopaki z dołu z kopalń wynosili w gumowcach. Za łebka udało nam się przy pomocy tego nadać dwudziesto metrowej brzozie niezły napęd poszła dobre 6-7 metrów do góry razem z korzeniami. Kumpel wymyślił że podobnym sposobem pozbędzie się starych słupków ogrodzeniowych. Źle dobrał dawkowanie i słupek zakotwiczył sąsiadowi na masce nówki malucha :)
Honwave T40AE + Honda BF20 + Tohatsu 2,5 ;-)

Lipiec 04, 2011, 14:33:45
Odpowiedź #23
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
Łodzie motorowe to dobro luksusowe i nigdy nie będzie tanio-temat wałkowany X razy :]
4 konny silnik prędzej zmęczy uszy sternika niż zawartość paliwa w baku (przynajmniej tak było z salutem)  ;D

To ciesz sie kolego ze tummlerem nie pływałeś ;D:D:D:D

Lipiec 06, 2011, 16:54:53
Odpowiedź #24
  • *****
  • Wiadomości: 2382
  • Akwen: Odra środkowa
Też miło wspominam niskie spalanie, dlatego staram się jak często mogę w wekendy wyjeżdżać z gumiakiem + Tohatsu 6 kM na jeziora i śmigać ślizgiem cały dzień. Paliwo zawsze w 12 l baniaczku zostaje.  :-\
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2011, 16:59:03 wysłana przez giees »
Pozdrawiam

Styczeń 02, 2012, 22:18:48
Odpowiedź #25
Witam, dzięki Wam za sugestie
myślałem o pociągnięciu tego kawałka kila ale sam niewiem...nie ma strasznej tragedii i też na maxa nie pływam przecież cały czas
mam świadomość tego że to nie wyścigówka i nie jest skonstruowana do pływania szybkiego ale nieraz sama się prosi położyć manetkę lub poskakać...

do janegab,
 Kolego szczerze przyznam, że z tym spalaniem to szału niema, dwusuwik mocny ale lata swoje ma, całe szczęście, że kompresje książkową prawie  trzyma po 7,5. Śrube mam narazie tylko jedną uciągową 15 lub 17, już niepamiętam
- co do spalania to tak, przy turystycznym pływaniu na 2/3 gazu mieszcze się spokojnie w 15l nawet troche mniej,  natomiast na max. lub jak sobie wyskakiwałem z wody z z 2 os. a spodobało mi sie to bardzo... to niestety żarło... w około godzinę takich wariacji wypaliłem połowę 50 litrowego zbiornika a nawet trochę więcej może być.

pozdrawiam marcin sz

Styczeń 03, 2012, 11:20:50
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
@Marcin sz
To masz bardzo ekonomiczny silnik :-)

Praktycznie spalanie masz niewiele większe jak moja stara 70-tka na VRO ?
A silnik sporo większy a i krypa trochę cięższa ....tak mniemam..
Mierzyłeś zużycie poprzez Fuell Managera - czy tak raczej na oko....

Według wszelkich prawideł Twój silnik na pełnym palniku
to tak bliżej 40-45litrów powinien łyknąć :-) a u Ciebie 1/2 baku 50 litrowego  :o czyli tak około 25l/h wychodzi
Wynika z tego, że nie należy się tak podniecać 4stroke i innymi E-Tecami czy Optimaxami
....bo mają większe spalanie w testach niż stara 115 -tka  :-)
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Styczeń 03, 2012, 13:21:47
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 915
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
45 to mi 2 suwowa gaźnikowa Suzuki 150 paliła więc 115 powinna się w 35 myśle zmieścić :-)

Styczeń 03, 2012, 13:59:12
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
ale 35 to nie 25 !!! ???
toż to różnica blisko 40%....w statystykach to dość duża różnica...
No dobra nie sprzeczajmy się o marne 10litrów paliwa....

Ale coś Wam w tym 2012 mało te silniki na gażnikach zaczęły nagle palić  :-(
Toż Yamaha 150Hp 4stroke spala pod 60l/h pod obciążeniem - katalogowo !!!
a 115HP  - ledwo w 40l/h się mieści.....ale fakt to Yamaha 4 takt, stary Johnson 115 na pewno 
jest bardziej ekonomiczny :-)

Oj cuda, cuda ogłaszają :-)
W Wigilię tak śpiewaliśmy ale to było koledzy w zeszłym roku..... ;)
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Styczeń 03, 2012, 18:10:47
Odpowiedź #29
Zamykam się w przedziale 25-30l i tyle,   wychodzi mi to mniej więcej ze wskaźnika i po dolewce paliwa,
może nie rozwija max prędkości nie wiem..., nie potrzebuje już więcej, sprawdze śrubę i napisze to może podpowiecie czy ta dobra czy może powinna być inna
do jarek 10 chyba znasz się na rzeczy, jak będe miał więcej danych poprosze Cię o pomoc tylko bez szydery :) 8) :)
pozdrawiam marcin sz