Autor Wątek: Zuzycie paliwa...  (Przeczytany 122808 razy)

Kwiecień 02, 2017, 22:43:32
Odpowiedź #180
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Radom
  • Akwen: WJM
3.0 za małe, 5-tka spali około 45 l/mtg ale jazda całkiem inna  ;D

Kwiecień 03, 2017, 10:07:30
Odpowiedź #181
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Dokładnie 3.0 sobie odpuść  to dla emerytów  :P  a spali blisko  co 5.0
Beja Cruiser

Kwiecień 03, 2017, 20:29:34
Odpowiedź #182
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Białobrzegi
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
To taka mała różnica w spalaniu bedzie między 3l a 5l  :-\
45l/mh to chyba trochę sporo dla otwartej kabiny 205
Tak realnie to ile moze spalić 5.0

Kwiecień 03, 2017, 20:35:43
Odpowiedź #183
  • *****
  • Wiadomości: 630
  • Tam gdzie kończy się ekonomia zaczyna się zabawa
    • Zbąszyń
  • Akwen: Wody lokalne
Cześć

Co myślicie na temat zużycia paliwa w takim zestawie

Volvo Penta 5.0 GL o mocy 220km.Przekladnia Volvo Penta SX
Motorówka 205

Czy lepszy bedzie mercruzer 3.0 ?

Osobiście myśle ze 5.0 fajniejsze ale przeraża mnie myśl o spalaniu ;))

Jeżeli ktoś martwi się  spalaniem to znaczy że czas kupić  coś z napędem  wiosłowym  :P
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy.

Kwiecień 03, 2017, 20:41:54
Odpowiedź #184
  • *****
  • Wiadomości: 518
    • Radom
  • Akwen: WJM
Racja, mnie bardziej boli spalanie w aucie, niż na łodzi. Po prostu leję do pełna i cieszę się pływaniem  ;D

Kwiecień 04, 2017, 21:08:43
Odpowiedź #185
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Białobrzegi
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Co racja to racja :) :) :)


Kwiecień 07, 2017, 11:04:15
Odpowiedź #186
  • ****
  • Wiadomości: 259
    • Poznań
  • Akwen: Warta
Nadszedł czas abym i ja się pochwalił spalaniem.
DanMar 505 silnik suzuki 70.
Zakupiliśmy u kol. Darka.pl proste urządzenie (polecam), które dokładnie pokazuje spalanie przy różnych obrotach.
Uzyskaliśmy 3km z litra przy obrotach 4800 i prędkości 41km/h pod prąd: z prądem 3,2km/l i prędkość 45km/l przy optymalnym trymie silnika -  jak na ten silnik to chyba całkiem nieźle.
Ale już np. przy 4900 spalania wzrosło o ok. 7%
Udało się również z prądem przekroczyć 51km/h ale spalanie wtedy chyba było  1,9 km/l
Polecam takie urządzenie bo uważam, że bardzo szybko się zwróci (opis w dziale "elektronika i nawigacja")
Pozdrawiam
Paweł
De Luxe - Dar Mar 505, Suzuki 70

Maj 14, 2017, 13:07:19
Odpowiedź #187
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Akwen: Wody lokalne
Pytanie do użytkowników Mercury/Mariner z zegarami SMARTCRAFT .
Czy zużycie paliwa pokrywa wam się z tym wyświetlanym na zegarze?
Nie chodzi mi oczywiście o ułamki :) tylko tak +/- .

Maj 14, 2017, 15:34:16
Odpowiedź #188
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5208
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Tak, ja mam drugi wskaźnik po poprzednim silniku i pokazują prawie to samo.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 14, 2017, 21:59:10
Odpowiedź #189
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Akwen: Wody lokalne

Czerwiec 05, 2018, 00:33:54
Odpowiedź #190
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 485
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
(Edit musti - Quicksilver 855, MERCRUISER 350KM)

Spalanie przy 40km/h to ok 45l/h. Prędkość 45-50km/h daje spalanie na 100km w graniach od 110 do 120l w zależności od warunków. Jak pod większy wiatr i falę to jeszcze 5-10 literków więcej chlapnie.
Jarku hardtop jest wredny do manewrowania przy wietrze i zdarzało mi się, że zetka kiepsko dawała sobie radę dociągnąć rufę, a trzeba też łódkę chwilę przytrzymać przy kei do zacumowania. Dwie zetki to faktycznie inna historia, a ster taki najlepiej się sprawdzi w opcji z silnikiem zaburtowym. Niektóre urządzenia są po to, by sobie po prostu ułatwiać życie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2018, 22:05:55 wysłana przez musti »
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Czerwiec 05, 2018, 08:51:06
Odpowiedź #191
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Spalanie przy 40km/h to ok 45l/h. Prędkość 45-50km/h daje spalanie na 100km w graniach od 110 do 120l w zależności od warunków. Jak pod większy wiatr i falę to jeszcze 5-10 literków więcej chlapnie.

Dzięki za info. Czyli duże (turystyczne) łodki muszą pić.
Kolega ma nową dużą nową openkę (8m) z 250 KM zaburtowym i raportował 1 na 1 (100 na 100 inaczej)
Ale twoja to HT-PH więc na pewno cięższa (tak mi się wydaje)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Czerwiec 05, 2018, 19:31:09
Odpowiedź #192
  • *****
  • Wiadomości: 909
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Dokładnie,przy tej wielkości łodziach ja już przyzwyczaiłem się do spalania 100L/100km,dzis mi się chwalił kolega który ma Mercruisera 350 MAG na pokładzie w Baylinerze 265, że zszedł do 90L/100km ;D  za to jaka prosta sprawa do przeliczania odległości w spalaniu.

Czerwiec 05, 2018, 20:14:06
Odpowiedź #193
  • ***
  • Wiadomości: 110
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński


Tak informacyjnie to moje SUZUKI 250 na łódece 6 metrów z obrazka
pije 0,6 litra na 1 km przy prędkości 40-50 km/h
Pozdrawiam
                     Leszek

Czerwiec 05, 2018, 21:12:00
Odpowiedź #194
  • *****
  • Wiadomości: 2767
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ta sama Suza na 2 tonowej 8-metrowej opence paliłaby też raczej 100 na 100.

Przy 4500 obrotów ta SUZA pali 44 litry na godzinę.

http://www.boat-fuel-economy.com/suzuki-outboard-fuel-consumption-liters

Podobnie do wszystkich innych 250

Nawet bym powiedział, zę inne 250 przy 4500 palą ciut mniej

http://www.boat-fuel-economy.com/mercury-outboard-fuel-consumption-liters

Po prostu duża łodka typu 8m to przestzen i komfort okupiona spalaniem.
Specjalnie pisałem turystyczna bo takie będą szerokie, wysokie, miały sporo miejsca.
Podejrzewam,że wąskie, bardziej sportowe mogą być bardziej ECO
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho