Autor Wątek: Zuzycie paliwa...  (Przeczytany 133926 razy)

Czerwiec 05, 2018, 21:29:32
Odpowiedź #195
  • *****
  • Wiadomości: 972
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Uwaga,uwaga,bo zaraz wejdziemy w dyskusję o wyższości jednego nad drugim,a to już przerobilismy.

Sierpień 12, 2018, 20:33:55
Odpowiedź #196
  • **
  • Wiadomości: 52
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A ja muszę polecić tohatsu mfs 20 es ;). Przy 4,5 metrowej łódce, ważącej ze wszystkim ~600 kg, spalanie wynosiło 1,5 litra przy 7,5 węzła.

Wrzesień 13, 2018, 09:43:56
Odpowiedź #197
  • ***
  • Wiadomości: 110
    • warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A ja polecam Marcury 200KM.
Spalanie również 1,5 litra przy 10km/h ;)

Wrzesień 13, 2018, 10:32:51
Odpowiedź #198
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2436
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
A ja polecam Yamaha 150 , przy prędkości 10km/h pali 4,5-5 l/h .
Ale zapomniałem dodać,że pali tak przy łodce która waży brutto m/w 1750 kg.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2018, 21:40:49 wysłana przez Mariusz »

Listopad 04, 2018, 10:24:08
Odpowiedź #199
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Nie wiem na ile wiarygodne jest to źródło podające parametry spalania. Niemniej wynika z niego, że jest duża różnica w spalaniu pomiędzy suzuki 140 a pozostałymi 150-tkami. Piszę w kontekście mojego dylematu czy wybrać 140 czy 150 do Stinga 610.
Na korzyść 140: 10tys mniej przy zakupie, spalanie wyraźnie niższe jeśli wierzyć poniższym danym, lżejsza na pawęzy o 40 kg, sprawdzona od lat jednostka. Na korzyść 150 - po prostu 150KM :) o zaletach 150tki jest sporo głosów. Dodam, że pływanie po zafalowanej zatoce na pełnej prędkości do przyjemności nie należy. Czy bedę zatem wykorzystywał moc 150tki? To samo dotyczy pływania turystycznego po kanałach Gdańska lub po pętli żuławskiej - niemal wszędzie są ograniczenia prędkości. Co do samej prędkości; suz 140 ponoć na Stingu osiąga max 70-75 km/h. Na 150tce 80-85 km/h.

był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Listopad 04, 2018, 12:29:56
Odpowiedź #200
  • ***
  • Wiadomości: 219
    • Police
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Yamaha 60km 2t pali przy ok 45/h i łódce 650kg 16l/h

Listopad 04, 2018, 16:23:51
Odpowiedź #201
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5482
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ten symulator spalania jest orientacyjny ile mniej więcej pala silniki. Ważna jest jeszcze m.in. waga lodzi. Bardziej wiarygodne są testy np. na boattest tam testują konkretne lodzie.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 04, 2018, 16:25:24
Odpowiedź #202
  • *****
  • Wiadomości: 2977
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Suza 140 będzie mniej paliła bo to mniejsza pojemnosć silnika (inny blok)

Ale nie wierzę, że będziesz pływać 3 tys obr.
Raczej rób symuację na 4 tys obr.
Będziesz pływac z rodzina po zatoce i nie będziesz ryzykował prędkosci na granicy ślizgu
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 04, 2018, 21:51:33
Odpowiedź #203
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Widoczna różnica w spalaniu jest miej więcej tak samo proporcjonalna przy niższych jak i wyższych obrotach. Dla przykładu:
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Listopad 04, 2018, 23:05:19
Odpowiedź #204
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 540
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Przy tej samej prędkości i wadze, mniejszy /pojemność, moc/ silnik będziesz musiał wyżej kręcić, przez co spalanie będzie się kształtować na podobnym poziomie co z większym na niższych obrotach.
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Listopad 05, 2018, 09:33:48
Odpowiedź #205
 ,,...Czy bedę zatem wykorzystywał moc 150tki?" - pewnie nie zawsze ale moment obrotowy ( proporcjonalny do pojemności i zależny od rodzaju paliwa)  zawsze ( wejście w ślizg) !!!
Lekka łódka liczy się moc, którą można podnosić obrotami silnika.
Ciężka łódka liczy się moment obrotowy. Tzw. ,,pociągnięcie" jest potrzebne, żeby ,,wytargać" znaczną masę ,,na górkę".


Listopad 05, 2018, 11:09:42
Odpowiedź #206
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ok, dzięki. Nie należy zatem traktować tych raportów zużycia paliwa wprost. W praktyce jak rozumiem, spalanie będzie nieznacznie większe w przypadku 150tki?
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM

Listopad 05, 2018, 11:23:23
Odpowiedź #207
  • **
  • Wiadomości: 96
    • Mikoszewo
  • Akwen: Wisła dolna
Pływam na suzuki 140 ,łódź (oceanmaster 605 open) na ujściu Wisły z turystami(czasami 6 kloców + sternik),ciągam 5-cio osobową kanapę ,pewnie 150 byłaby lepsza ,ale mi te 140 wystarcza ,a i spalanie jest zadowalające. Kwestia jak chcesz to używać.Z kolei mówią(i mają rację),że nie ma nic lepszego niż duża pojemność ,bo od niej lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność ;).

Listopad 13, 2018, 23:48:33
Odpowiedź #208
  • **
  • Wiadomości: 59
    • Sopot
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Czyli 140stka też daje radę nawet z obciążeniem. Sting 610 waży podobnie do oceanmastera 605. Dzięki za opinię.
był ponton InfoMedia 360+suzuki15KM